  • 31. Data: 2016-07-11 23:22:33
    Temat: Re: wyliczenie zapotrzebowania domu na ciepło
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 23:02:34 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > wiesz po co taka zabawa? Bo moja rodzina przebywa poza domem cały dzień.
    > praca, szkoła, zajęcia dodatkowe. wracamy ok 17-18stej. mieszkanie od 8
    > rano jest wyziębione. potrzebuje ok10 minut aby je zagrzać.

    My o wozie, Ty o kozie :P

    Piszesz o ogrzewaniu kaloryferowym, ktore ma mala akumulacje, a kolega uciu
    chce robic podlogowke, ktora ma duza akumulacje.

    W moim domu wylaczenie zrodla zasilania w najwiekszy mroz powoduje spadek
    temperatury o ok. 1stC / dobe. Jakbym wrocil do domu o 18 i okazalo sie,
    ze jest 18stC i trzeba podgrzac do 22stC to zajeloby to jakies trzy-cztery
    doby :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2016-07-12 08:53:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 11 Jul 2016 23:02:33 +0200, ToMasz

    > znowu dostanę kopa, ale co mi tam.

    Właśnie nie wiem co Ty za samobiczowanie uprawiasz. Ty masz gaz i
    kalafiory, a tu było o obliczeniach do ew. grzania _prądem_ i zapewne z
    podłogówką -- co ma się nijak do siebie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2016-07-12 14:13:40
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Sun, 10 Jul 2016 12:25:57 -0700 (PDT)
    uciu <a...@g...com> wrote:

    > - wentylacja mechaniczna z reku (GWC pod płytą z rury drenażowej)
    >
    > Pozdrawiam
    > uciu
    OT.
    Można się zapytać dlaczego z rury drenażowej?
    (mam/miałem robić GWC z kanalizy - glina i wilgotno)
    Gdzieś (link) jest dyskusja o tym do poczytania?

  • 34. Data: 2016-07-12 15:41:34
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 14:13:41 UTC+2 użytkownik jedenptak napisał:

    > Można się zapytać dlaczego z rury drenażowej?
    > (mam/miałem robić GWC z kanalizy - glina i wilgotno)
    > Gdzieś (link) jest dyskusja o tym do poczytania?

    Na FM był temat - poszukam wkleje. Z tym że ja mam sucho, mozna powiedzieć ze mam
    pustynie, bo sam piach :-) A rura dawali 160 bez otworów.

    uciu

  • 35. Data: 2016-07-12 17:38:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 15:41:36 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Na FM był temat - poszukam wkleje. Z tym że ja mam sucho, mozna powiedzieć ze mam
    pustynie, bo sam piach :-) A rura dawali 160 bez otworów.

    I dobrze i zle. Dobrze, bo mniejsze ryzyko ze bedzie tam cos roslo / gnilo etc.
    Zle, bo suchy piasek to najgorsze mozliwe zloze energetyczne pod GWC / pompe
    ciepla etc ;)

    Ogolnie ja bym sobie GWC darowal. Prawie nic nie daje.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2016-07-12 21:02:21
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 17:38:19 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ogolnie ja bym sobie GWC darowal. Prawie nic nie daje.

    Dlaczego uważasz, że nic nie daje?
    Zakładałem wkopanie 60metrów. Nie mów, że powietrze by się wstępnie nie ogrzało/nie
    ochłodziło gdyby miało przejść przez taki odcinek. Aha rura ma być bez dziur.

    Zawsze to chyba lepiej niż bezpośrednio z dworu a i koszt nikły.

    uciu

  • 37. Data: 2016-07-12 21:20:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 21:02:22 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

> [...]
    ochłodziło gdyby miało przejść przez taki odcinek. Aha rura ma być bez dziur.

    > Zawsze to chyba lepiej niż bezpośrednio z dworu a i koszt nikły.

    liczylismy to nie tak dawno. Wyszło ze uzyskiwane moce chłodnicze nie są duże.
    Ja i tak pewnie zechce sobie takie zrobic - ale ja mam szkieletora o znikomej
    akumulacji. U mnie wystarczy wymienic powietrze by zrobiło sie chłodniej.

    Co do zimowego dogrzania to nie liczylismy - pewnie wyjdzie podobnie slabo.

    b.

  • 38. Data: 2016-07-12 21:26:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Jul 2016 12:02:21 -0700 (PDT), uciu

    > Dlaczego uważasz, że nic nie daje?

    Policzysz OZC, wyliczysz też opłacalność GWC.
    asolt się odezwał?

    > Zakładałem wkopanie 60metrów. Nie mów, że powietrze by się wstępnie nie
    > ogrzało/nie ochłodziło gdyby miało przejść przez taki odcinek. Aha rura
    > ma być bez dziur.

    Skroplin jak się będziesz pozbywać?

    > Zawsze to chyba lepiej niż bezpośrednio z dworu a i koszt nikły.

    Tylko możesz władować kasę (ile to jest nikle), a tam się wezmą i zalęgną
    komary i pleśń wylizie -- jak jednemu z forumowiczów FM, co też pod płytą
    zrobił GWC (tylko z pustaków).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2016-07-12 21:28:18
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 21:02:22 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Dlaczego uważasz, że nic nie daje?

    Bo liczylem to 1832179321 razy i to dla wydajnego GWC wodnego z nagrzewnica
    za 3-4k pln - nie oplaca sie, praktycznie nic nie daje :) Dodatkowo musisz
    sie bawic w przepustnice - bo takie GWC trzeba wylaczac w okresach
    przejsciowych (jak jest na zewnatrz ~8-16stC - czyli przez 3/4 roku -
    po to zeby dodatkowo nie chlodzilo, chociaz to chlodzenie to jest naprawde
    symboliczne - tym bardziej w gwc rurowym).

    > Zakładałem wkopanie 60metrów. Nie mów, że powietrze by się wstępnie nie ogrzało/nie
    ochłodziło gdyby miało przejść przez taki odcinek. Aha rura ma być bez dziur.

    Mowie Ci ;-)
    Liczyles to, czy tylko Ci sie zdaje? :-) Liczyles ile energii z tego uzyskasz
    (czy to przy grzaniu czy przy chlodzeniu) przy wydatku jaki normalnie jest
    w systemie wentylacyjnym (czyli 100-150m3/h)? Nawet te 60m rury nie zwroci
    sie nigdy, a efekt bedzie zerowy. Serio :) Mam zakopane 100m rury PE32
    i wyprowadzone dwa konce tuz pod rekuperatorem - zakopywalem to jak
    byla okazja przy robieniu fundamentow w 2007r. Jak przyszlo co do czego to
    wzialem sie za obliczenia i wyszlo mi, ze GWC nie ma najmniejszego sensu i
    tak sobie ta rura wystaje z ziemi - w koncu ja obetne bo mnie juz wkurza :-)

    > Zawsze to chyba lepiej niż bezpośrednio z dworu a i koszt nikły.

    Koszt nikly i efekt nikly. A czy lepiej? Nie wiem - masz pewnosc, ze tania
    plastikowa rura nie bedzie uwalniala przez kolejnych 50 lat jakichs
    zwiazkow chemicznych, ktore Ty i Twoja rodzina bedziecie zmuszeni wdychac?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2016-07-12 22:16:45
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 21:25:39 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Policzysz OZC, wyliczysz też opłacalność GWC.
    > asolt się odezwał?

    odezwał, odezwał - tylko nie mam na razie przekrojów wiec trzeba troche poczekać.
    Swoją drogą dzięki za namiar.

    > Skroplin jak się będziesz pozbywać?
    miałem zamiar zrobić spad w strone czerpni :-)

    > Tylko możesz władować kasę (ile to jest nikle), a tam się wezmą i zalęgną
    > komary i pleśń wylizie

    Na FM ktoś robił takie GWC w 2011 - namiar zapodam jutro bo mam na kompie w robocie-
    i nadal sobie chwali.

    uciu