    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wyprostować przewód YDYp 3x2,5
    Date: Wed, 23 May 2012 18:40:28 +0200

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jpip7t$16s$1@node1.news.atman.pl...

    > Coś za bardzo próbujesz dorabiać ideologie do tego co czytasz, zwróciłem
    > tylko uwagę że przewody(i inne długie rzeczy) można zwijać i rozwijać
    > dobrze i źle. Bardzo dużo ludzi robi to źle, nie zdając sobie sprawy ze
    > skutków, a mogli by to robić lepiej bez jakiegokolwiek nakładu pracy,
    > wystarczy ino odrobinę wiedzy. A skoro już o wiedzy, to wspomniałem że
    > właśnie takie informacje powinny być przekazywane na etapie edukacji.
    > Przedłużacz czy sznurek, każdy w swoim życiu będzie zwijać i rozwijać nie
    > raz, w przeciwieństwie do np. wiedzy na temat pantofelka, którego to
> [...]

    Nie dorabiam żadnej ideologii. Stwierdziłeś, że w każdym markecie, kiedy
    tylko kupujesz kawałek 5m przewodu, sprzedawca nawija go na łokciu. To Ci
    odpowiedziałem, że znam markety, bo bywam w nich systematycznie i jeszcze
    nie spotkałem się z sytuacją, aby dłuższy od 1m kawałek przewodu sprzedawca
    nawijał na łokciu. Bywam systematycznie w Castoramie, Praktikerze, OBI,
    Leroy Merlin oraz w kilku miejscowych hurtowniach elektrycznych. Wszędzie w
    tych marketach mają kołowrotki do nawijania przewodów oraz liczenia długości
    tych przewodów i napewno mają w każdym oddziale, bo te markety działają wg
    określonego szablonu, który jest powielany na wszystkie oddziały.
    To jest własnie przewagą tych marketów budowlanych, że gdzie byś nie wszedł
    w jakimkolwiek mieście w Polsce czy za granicą to wiesz gdzie czego szukać.
    Podobnie jest z obsługą, która także jest standardem.
    Rozumiem kupno pół metra czy metr przewodu i zwinięcie go w rękach, bo
    inaczej się nie da, ale nawijanie kilku metrów bez użycia kołowrotka jest
    upierdliwe i zajmuje mnustwo czasu, którego po prostu nie ma w marketach
    budowlanych, a na 100% mają te kołowrotki w tych marketach.
    Stwierdziłem tylko, że to co napisałeś jest małoproawdopodobne, bo każdy z
    tych marketów ma kołowrotek z licznikiem i pracownicy ich używają.
    Oczywiście przy ilościach większych od tych, które z powodów technicznych
    uniemożliwiają użycie takiego kołowrotka np. 0,5m
    Jeżeli masz taki problem zawsze to najprawdopodobniej trafiłeś na jakiś
    wyjątek lub nie market tylko jakiś prywatny niewielki sklep lub też nie
    umiesz wyrażać swoich potrzeb i oczekiwań, skoro kołowrotek stoi obok
    bezużytecznie. Za każdym razem się denerwujesz, że oni tak nawijają te
    przewody, ale nie umiesz ich poinformować, że życzysz sobie nawinięcia na
    kołowrotku, który na 100% stoi obok jeżeli faktycznie mówimy o markecie
    budowlanym.
    Przemyśl to sobie, bo może problem leżeć właśnie w tym, że nie potrafisz się
    upomnieć o swoje, a jednoczesnie sam się z tym gryziesz.