  • 1. Data: 2012-05-21 13:55:09
    Temat: wyprostować przewód YDYp 3x2,5
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    pytanie zapewne banalne, ale zapewne każdy kto wykonał przynajmniej jedną
    instalację, będzie mógł podzielić się swoimi sposobami.

    Otóż wyciągam przewód z rolki i on mi się skręca, łamie, gnie w trakcie
    przyczepiania go do ściany. Na ścianie taki pogięty przewód wygląda źle,
    odstaje i trzeba gęsto go przyczepiać uchwytami (co 15-20cm).

    Jak wyprostować ten przewód przed położeniem go na ścianie? A może zamiast
    wyciągać go z rolki, to zrobić jakiś prowizoryczny rozwijak na którym
    umieścić rolkę przewodu i ją rozwijać?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-05-21 13:59:43
    Temat: Re: wyprostować przewód YDYp 3x2,5
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > A może zamiast wyciągać go z rolki, to zrobić jakiś prowizoryczny rozwijak
    > na którym umieścić rolkę przewodu i ją rozwijać?

    to właśnie zrób...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2012-05-21 14:01:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jpdaet$6bv$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > instalację, będzie mógł podzielić się swoimi sposobami.
    >
    > Otóż wyciągam przewód z rolki i on mi się skręca, łamie, gnie w trakcie

    ..rwa.... odwijaj a nie wyciągaj, to nie skrętka !!! :-) Ale w tym temacie
    nie jestes taki najgorszy -była ekipa która pozwoliła sobie na ściągnięcie z
    bębna (zamiast rozwijania) kabla średniego napięcia. I cały kilometr
    nowiutkiego kabla poszedł na złom :-)

    b.

  • 4. Data: 2012-05-21 14:06:49
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > nie jestes taki najgorszy -była ekipa która pozwoliła sobie na ściągnięcie
    > z bębna (zamiast rozwijania) kabla średniego napięcia. I cały kilometr

    Jestem na początku, położyłem ze 20m w ten sposób i widzę, że jest coś nie
    tak, dlatego właśnie pytam... Mam nadzieję, że rozwijanie znacznie pomoże
    osiągnąć proste odcinki...

  • 5. Data: 2012-05-21 14:12:45
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-21 13:55, brunet.wp pisze:
> [...]
    > przyczepiania go do ściany. Na ścianie taki pogięty przewód wygląda źle,
    > odstaje i trzeba gęsto go przyczepiać uchwytami (co 15-20cm).

    Odstaje bo źle go na ścianę kładziesz :-)
    Musisz podczas układania go na ścianę wyginać go w taki sposób jakbyś
    kładąc go odwijał, wtedy przewód będzie się do ściany "kleił".
    Nie wiem czy jasno się wyraziłem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2012-05-21 14:19:30
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Odstaje bo źle go na ścianę kładziesz :-)
    > Musisz podczas układania go na ścianę wyginać go w taki sposób jakbyś
    > kładąc go odwijał, wtedy przewód będzie się do ściany "kleił".
    > Nie wiem czy jasno się wyraziłem.

    Tak zrobię. Dzięki.

  • 7. Data: 2012-05-21 14:49:15
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 21.05.2012 14:01, Budyń pisze:

> [...]
    > ściągnięcie z bębna (zamiast rozwijania) kabla średniego napięcia. I
    > cały kilometr nowiutkiego kabla poszedł na złom :-)

    Tia.. taka pierdółka, ale powinni tego w podstawówce uczyć i powinno to
    być wymagane na egzaminach na dalszych etapach edukacji..
    Ilekroć muszę w markecie kupić kawałek jakiegoś przewodu na metry i
    widzę jak koleś z obsługi go na "łokieć" nawija to mi się słabo robi..
    taki 5m kawałek przewodu podczas rozwijania ma 50 węzłów. A np osoby
    zajmujące się wspinaczką potrafią 100m liny rzucić ze skałki z niemal
    100% pewnością że się nie poplącze.. Takie zwijanie jest banalnie proste
    i szybsze od tego "na łokieć"

  • 8. Data: 2012-05-21 15:41:46
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 21 Maj, 14:19, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:
    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w
    wiadomościnews:4fba3131$0$26694$65785112@news.neostr
    ada.pl...

    > Tak zrobię. Dzięki.

    Dodatkowy tip jest taki ze jesli masz mozliwosc to kladz go w rowku
    ale nie plasko tylko na stojaco.
    Wtedy wiekszosc zagiec bedzie prostopadle a nie stycznie.

  • 9. Data: 2012-05-21 17:37:11
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    >Dodatkowy tip jest taki ze jesli masz mozliwosc to kladz go w rowku
    >ale nie plasko tylko na stojaco.
    >Wtedy wiekszosc zagiec bedzie prostopadle a nie stycznie.

    Trzeba by było wtedy robić głębokie bruzdy, a to dość czasochłonne...
    Początkowo planowałem, że wszystkie kable dam w bruzdach, ale chyba
    zrezygnuję i pójdą normalnie po ścianie. Za dużo czasu mi to zajmuje.

  • 10. Data: 2012-05-21 19:29:54
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ews.interia.pl
    *brunet.wp* napisał(-a):

    > Trzeba by było wtedy robić głębokie bruzdy, a to dość czasochłonne...
    > Początkowo planowałem, że wszystkie kable dam w bruzdach, ale chyba
    > zrezygnuję i pójdą normalnie po ścianie. Za dużo czasu mi to zajmuje.

    ehhhh, gdzie te czasy kiedy instalacje w rurkach się kładło...

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675