  • 1. Data: 2012-05-21 12:49:25
    Temat: jaki kabel ziemny zastosowac ?
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    Witam

    jaki kabel zmieny zastosowac do polaczenia domu do elektrowni? ja tylko
    wykopie i położe kabel a podlaczy juz ktos sensowny ale chcialbym wiedziec
    jaki kabel kupić - 4 zylowy? o jakim przekroju?

    bedzie 3 fazy i 13 kW

    dzieki

    rt

    http://decore-meble.pl

  • 2. Data: 2012-05-21 13:01:32
    Temat: Re: jaki kabel ziemny zastosowac ?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > jaki kabel kupić - 4 zylowy? o jakim przekroju?
    >
    > bedzie 3 fazy i 13 kW

    YKY5x10

    b.

  • 3. Data: 2012-05-21 13:02:19
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-05-21 12:49, rt pisze:
> [...]
    > wykopie i położe kabel a podlaczy juz ktos sensowny ale chcialbym wiedziec
    > jaki kabel kupić - 4 zylowy? o jakim przekroju?

    Z tą "elektrownią" to mnie rozbawiłeś. Prawdopodobnie gdzieś w granicy
    działki masz skrzynkę licznikową, nie napisałeś jaka jest odległość do
    niej i jaki masz układ sieci. A to jest dość ważne na początek.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-05-21 13:16:40
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Użytkownik "rt" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > YKY5x10

    Nie wystarczy 4 żyłowy? Trzy fazy i N. Po co PE?

    Nie wiem, nie znam się, proszę o wytłumaczenie bądź skierowanie do
    strony/opracowania gdzie jest to wyjaśnione.

  • 5. Data: 2012-05-21 13:28:37
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Nie wiem, nie znam się, proszę o wytłumaczenie bądź skierowanie do
    > strony/opracowania gdzie jest to wyjaśnione.

    w warunkach przyłączenia, jakie zapewne dostałeś od "elektrowni", powinieneś
    mieć czarno na białym, jaki kabel, jakie przekroje, ile żył...
    jeśli masz punkt uziemienia i rozdział P na PE i O przy skrzynce na płocie,
    to stamtąd zapewne ciągniesz 5 żył...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2012-05-21 13:51:53
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > w warunkach przyłączenia, jakie zapewne dostałeś od "elektrowni",
    > powinieneś mieć czarno na białym, jaki kabel, jakie przekroje, ile żył...

    Nie mam.

    > jeśli masz punkt uziemienia i rozdział P na PE i O przy skrzynce na
    > płocie, to stamtąd zapewne ciągniesz 5 żył...

    Tak, jeśli punkt rozdziału PEN będzie w skrzynce na płocie, to oczywiście 5
    żył potrzebne. Ja "swoje" uziemienie (fundamentowe) mam w budynku (wystająca
    bednarka w okolicach planowanej rozdzielni) i do tego właśnie uziemienia
    chciałbym podłączyć PE. Dlatego też punkt rozdziału PEN na PE i N moim
    zdaniem powinien być w okoliach rozdzielni. Nie wiem po co wtedy piąta żyła
    między skrzynką a rozdzielnią...

    Mam w warunkach napisane: "Układ pracy sieci zasilającej 0,4 kV: TN-C".

  • 7. Data: 2012-05-21 13:52:36
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ja Cie prosze, nie wywoluj wilka z lasu :D
    >
    > Debatuja o tym w innym watku ;-)

    W jakim?

  • 8. Data: 2012-05-21 13:58:06
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Nie mam.

    nie masz warunków, czy nie masz w nich nic zapisane...?
    bo ZE powinien się określić, gdzie ma być rozdział na PE i O, to miejsce
    trzeba uziemić... najlepiej od nich zasięgnij informacji, bo co ZE, to inny
    obyczaj...

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2012-05-21 14:01:23
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > bo ZE powinien się określić, gdzie ma być rozdział na PE i O, to miejsce
    > trzeba uziemić... najlepiej od nich zasięgnij informacji, bo co ZE, to

    Mam warunki.

  • 10. Data: 2012-05-21 14:02:58
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > "instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu"
    >
    > Wlasciwie to juz kultowy wštek :D

    Do pewnego czasu go czytałem. Ale odkąd zaczęły się niskopoziomowe
    wypowiedzi, dałem spokój...