  • 51. Data: 2020-04-27 09:29:08
    Temat: Re: wywala różnicówka
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-04-27 o 08:38, Uzytkownik pisze:

    > Chyba sobie żartujesz pisząc "...a to nie jest groźne".
    >
    > A co jak w gniazdku bolec nie jest połączony z przewodem PE lub po
    > prostu przewód PE nie jest nigdzie uziemiony, ani nie jest podłączony do
    > neutralnego np. ktoś go nie wpiął w skrzynce rozdzielczej lub po porostu
    > przewód się poluzował/wypiął?

    Bolec jest po to żeby był prawidłowo podłączony.
    Skoro wątkotwórca walczy z tematem różnicówki to rozumiem, że od tego
    zaczął sprawdzanie.
    nawet w sytuacjach kiedy w ogóle nie ma bolca, a urządzenie ma upływ na
    obudowę wyczuwalny ręką, można próbować doraźnie zaradzić temu przez
    odwrócenie wtyczki.
    Może się okazać że to nie przyniesie efektu jeżeli upływ jest na całej
    "długości" obciążenia np zamoczone uzwojenie silnika.
    Podaję metodę na zdiagnozowanie a nie na "załatwienie" problemu.
    Sam miałem przypadek kiedy pralka kopała w obu pozycjach wtyczki
    Problemem okazał się filtr przeciwzakłóceniowy z odprowadzeniem masy
    pomiędzy dwoma kondensatorami.

  • 52. Data: 2020-04-27 09:33:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, April 27, 2020 at 9:10:15 AM UTC+2, collie wrote:
> [...]
    na wylaczajce roznicowki... ;) co nie znaczy, ze nie nalezy zdiagnozować i usunac
    problemu + oczywiscie uwazac przy takich eksperymentach!

    > Ale trzeba jeszcze mieć w kuchni gniazdka bez bolców.
    > A kto teraz ma takie gniazdka w kuchni? No tak, Janusze
    > mają. I w łazience, dla pralki.

    Wlasnie dlatego 3 min a nie 3 sekundy ;) Trzeba pokombinowac... jesli ne ma sie
    zozkrecanej wtyczki np. w starym/ wlasnorecznie robionym przedluzaczu (bo sprzet AGD
    to juz od dawna takich nie ma), to pozostaje zamienic przewody w gniadku, zeby
    oryginalnej wtyczki nie ciac ;)

  • 53. Data: 2020-04-27 10:56:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.04.2020 o 09:33, WS pisze:

    > Trzeba pokombinowac...

    A tam kombinować. Pococito? Wyrwać bolec i po kłopocie.

  • 54. Data: 2020-04-27 16:29:38
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 07:39, J.F. pisze:

    > Wzrasta im prad czy spada ?
    >
    > Bo przycisk T maja, i ciagle dziala.

    No właśnie że przycisk *nie* działa.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 55. Data: 2020-04-27 18:12:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 09:29, Roman Rogóż pisze:

    > Bolec jest po to żeby był prawidłowo podłączony.
    > Skoro wątkotwórca walczy z tematem różnicówki to rozumiem, że od tego
    > zaczął sprawdzanie.

    No to pozwolę sobie zacytować autora: "dzisiaj dostałem pytanie typu
    "panie Tomku dlaczego mi wywala różnicówkę po 10 minutach". Nie potrafię
    odpowiedzieć, więc pytam Was"

    Uważasz, że ToMasz wie co ma zrobić? Z jego wypowiedzi, że nie ma o tym
    najmniejszego pojęcia.

    > nawet w sytuacjach kiedy w ogóle nie ma bolca, a urządzenie ma upływ
    > na obudowę wyczuwalny ręką, można próbować doraźnie zaradzić temu
    > przez odwrócenie wtyczki.

    Błagam nie pisz takich rzeczy, bo nieświadomi ludzie mogą przypłacić to
    życiem tego typu porady.

    Jeżeli mamy do czynienia z urządzeniem w I klasie ochronności to
    bezwzględnie obudowa takiego urządzenia musi mieć potencjał ziemi.
    Wybacz porównanie, ale to jest tak jakby doradzić ciężko choremu,
    któremu może tylko pomóc zabieg operacyjny "weź napij się wody, może ci
    przejdzie".

> [...]
    > Sam miałem przypadek kiedy pralka kopała w obu pozycjach wtyczki
    > Problemem okazał się filtr przeciwzakłóceniowy z odprowadzeniem masy

    Problemem nie okazał się filtr, ale brak uziemienia tego filtra oraz
    obudowy urządzenia, a także brak wiedzy osoba, która dokonała takiej
    diagnozy. Wyciągnąłeś błędne wnioski i to jest właśnie bardzo szkodliwe.
    Tak samo jak doradzanie o obracaniu wtyczki. Jak obrócić wtyczkę czy
    gniazdko, bez rozkręcania i przekładania podłączeń?

  • 56. Data: 2020-04-27 18:17:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 16:29, PeJot pisze:

    > No właśnie że przycisk *nie* działa

    Wyłączniki RCD są jednym z najbardziej zawodnych aparatów
    instalacyjnych. Jeżeli nie są testowane systematycznie co 2-3 tygodnie
    to po kilku latach średnio ok. 10% RCD nie jest w stanie zadziałać, ani
    w trakcie wykonywania pomiarów ani też po naciśnięciu przycisku. Pop
    kilkukrotnym, mechanicznym wyłączeniu i załączeniu przy użyciu
    dźwigienki, zaczynają działać prawidłowo.Ale o tym nie wie przeciętny
    użytkownik tylko osoby, które zajmują się wykonywaniem pomiarów
    ochronnych instalacji.

  • 57. Data: 2020-04-27 18:18:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 09:01, collie pisze:

    > Kolejne opowieści dziwnej treści tego expierda-mitomana.
    > Cokolwiek-ktoś - on ma już na podorędziu kolejny "jeden
    > z przypadków". A idź Ty w pisdu ze swymi przypadkami!
    > I ze sobą.

    Wypad.

  • 58. Data: 2020-04-27 18:24:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 09:02, WS pisze:

> [...]
    na wylaczajce roznicowki... ;) co nie znaczy, ze nie nalezy zdiagnozować i usunac
    problemu + oczywiscie uwazac przy takich eksperymentach!

    Najgorsze, że tego typu porady kończą się zazwyczaj " o pomogło, bo nie
    wybija to nie będę szukał przyczyny".

  • 59. Data: 2020-04-27 19:01:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >przy użyciu dźwigienki, zaczynają działać prawidłowo.Ale o tym nie
    >wie przeciętny użytkownik tylko osoby, które zajmują się wykonywaniem

    No to koledzy - sprawdzic swoje roznicowki. Moja dziala, tzn dzialala
    rok temu,
    po wielu latach niedotykania :-)

    Ale zainteresowales mnie - co sie tam dzieje, ze kilka wylaczen pomaga
    ?

    J.

  • 60. Data: 2020-04-27 19:08:32
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 19:01, J.F. pisze:
> [...]
    > rok temu,
    > po wielu latach niedotykania :-)
    >
    > Ale zainteresowales mnie - co sie tam dzieje, ze kilka wylaczen pomaga ?

    Nie wiem co się dzieje. Może coś się ugniata, brudzi. Ale tak się
    dzieje. Przez kilka lat wykonywałem po kilka tysięcy pomiarów
    miesięcznie w różnych obiektach. W biurach się wykonywało pomiary co 5
    lat, ale były też obiekty w których wykonywaliśmy pomiary co rok i tam
    też się powtarzała ta sama historia. Wystarczyło, żeby nikt nie testował
    RCD przez rok czasu.

    Tam, gdzie pilnowano testowania RCD, tam tego typu przypadku były
    rzadkością i pojawiały się tylko wtedy, kiedy RCD naprawdę uległ awarii.