  • 1. Data: 2020-04-22 09:57:03
    Temat: Lokalizacja skrzynki elektrycznej
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Mieszkam w szeregowcu i energetyka podłączyła prąd do sąsiada.
    Ja jestem właścicielem szeregu nr 1, a x to lokalizacja skrzynki
    elektrycznej służącej zasilaniu szeregu 2.
    Budynki leżą w granicy działki z działką gminną
    |--------|---------|
    1 2

    W listopadzie 2019 projektant ze strony Enei pytał, czy zgodzę się na
    lokalizację skrzynki przy moim budynku. Po rozmowie z sąsiadem
    odmówiłem, na czym jemu też zależało, bo musiałby WLZ ciągnąć po gminnej
    działce.
    Jakież było moje zdziwienie, jak w zeszłym tygodniu zauważyłem, że
    postawili skrzynkę właśnie w miejscu, gdzie wcześniej nie wyraziłem zgody.
    Zadzwoniłem do projektanta, on mi na to, że owszem nie wyraziłem zgody,
    ale oni na moją działkę nie wchodzą i nic mi do tego.
    Kurcze, odstawili skrzynkę 1cm od elewacji i nic nie mogę z tym zrobić?
    Chciałem malować ściany, a teraz skrzynka mi przeszkadza. Budynek w
    centrum miasta i na upartego mógłbym jakieś reklamy zawiesić, a tera
    będzie to utrudnione.

    Czy faktycznie jest tak, że jeżeli odsunęli się jeden cm od muru to już
    wszystko mogą? Mogliby postawić "na oknie" lub w świetle drzwi ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-04-22 10:13:11
    Temat: Re: Lokalizacja skrzynki elektrycznej
    Od: Runt <r...@a...prv>

    W dniu 2020-04-22 o 09:57, Baczek pisze:

    > Czy faktycznie jest tak, że jeżeli odsunęli się jeden cm od muru to już
    > wszystko mogą? Mogliby postawić "na oknie" lub w świetle drzwi ?

    Mielismy podobną przygodę. ZE stawia szafkę na granicy działki (w naszym
    przypadku w pasie drogowym) i tylko namolne PISEMNE nękanie spowodowało,
    że postawiono szafke tak jak chcieliśmy. ZE zleca projekty na zewnątrz i
    to projektant uwzględnia lub nie" nasze uwagi. U nas pomogło to, że
    NAPISALISMY do ZE, że sąsiadnia działka będzie też zabudowana (jest do
    sprzedaży). Wg pierwotnego pomysłu szafa miała stac prawie na środku
    ogrodzenia. PISMENE uwagi spowodowały to że przed zatwierdzeniem
    projektu zgłosił się do nas projektant (zewnętrzny) i na przedstawionym
    załaczniku rodzice potwierdzili gdzie ZE powinien postawić szafke. Tak
    też się stalo. Zwracam uwagę, że "elektrycy" czasem kombinuja z
    bezpiecznikami wymieniając na mniejsze, by poźniej brać kasę za
    "zwiekszenie mocy". Zwróc uwage na rysunek na drzwiach szafki. Powinnes
    też (lub zarządzajacy budynkiem) otrzymac 2 zapasowe klucze do zamka.

    --
    Runt

    Keep smilling. All's well that ends well!