  • 1. Data: 2014-11-11 21:55:32
    Temat: zabieracie z działki na zimę ...
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    ... telewizory ?
    Czy mrozy mogą uszkodzić pozostawiony na zimę w altance telewizor i
    dekoder do niego?
    A może opakować sprzęt w ... np. koc?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2014-11-11 22:26:41
    Temat: Re: zabieracie z działki na zimę ...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > ... telewizory ?
    > Czy mrozy mogą uszkodzić pozostawiony na zimę w altance
    > telewizor i dekoder do niego?

    Nie zabieramy, bo nie mamy. W instrukcji obsługi telewizora można
    przeczytać, jakie są warunki klimatyczne pracy i przechowywania.
    Mróz elektronice nie zaszkodzi. Wilgoć już tak. Wilgoć w altance
    zdarzyć się może. Ale nie jestem pewien, czy w pytaniu chodziło
    rzeczywiście o "altankę", czy o "altankę działkową". Na temat
    definicji tego ostatniego terminu sporo ostatnio czytałem. Zdaje
    się, że według niektórych łapią się na nią również murowane piętrowe
    budynki z centralnym ogrzewaniem.

    > A może opakować sprzęt w ... np. koc?

    Albo okryć choiną. Ewentualnie zakopcować.

    Jarek

    --
    Hu! hu! ha!
    Nasza zima zła!

  • 3. Data: 2014-11-11 22:32:02
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    > Pani Krycha napisała:
    (...)

    > Albo okryć choiną. Ewentualnie zakopcować.
    >
    > Jarek

    Jarku, myślę, że zakopcowanie będzie najpewniejsze :-D

    Krycha.

  • 4. Data: 2014-11-11 23:04:59
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Nov 2014 21:55:32 +0100, Krycha napisał(a):

    > Czy mrozy mogą uszkodzić pozostawiony na zimę w altance telewizor i
    > dekoder do niego?

    Jak będą go nieostrożnie wynosić, to mogą 333-)

  • 5. Data: 2014-11-11 23:11:12
    Od: "Moonski" <c...@i...nz>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ... telewizory ?
    > Czy mrozy mogą uszkodzić pozostawiony na zimę w altance telewizor i
    > dekoder do niego?
    > A może opakować sprzęt w ... np. koc?

    Daj spokój...
    Ja nie zabierałem nigdy, ale... muszę przyznac, że stare kolumny głośnikowe
    sparciały po jednej zimie. Skruszała gumka na membranach

    M.

  • 6. Data: 2014-11-12 11:00:23
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-11-11 21:55, Krycha pisze:
    > ... telewizory ?
    > Czy mrozy mogą uszkodzić pozostawiony na zimę w altance telewizor i
    > dekoder do niego?
    > A może opakować sprzęt w ... np. koc?

    Mój ojciec nigdy nie wynosi, w żaden sposób nie zabezpiecza i nic to nie
    szkodzi telewizorowi ani dekoderowi od lat. Domek ma murowany wprawdzie,
    ale nieogrzewany.

    Ewa

  • 7. Data: 2014-11-12 22:52:29
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-12 11:00, FEniks pisze:

    > Mój ojciec nigdy nie wynosi, w żaden sposób nie zabezpiecza i nic to nie
    > szkodzi telewizorowi ani dekoderowi od lat. Domek ma murowany wprawdzie,
    > ale nieogrzewany.
    >
    > Ewa

    I te Wasze informacje są dla mnie pocieszeniem.
    Wychodzi na to, że mogę zostawić i się nie przejmować.
    Domek murowany i zimą od czasu do czasu przepalam w kominku.

    Krycha.

  • 8. Data: 2014-11-12 23:11:51
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 Nov 2014 22:52:29 +0100, Krycha napisał(a):

    > Domek murowany i zimą od czasu do czasu przepalam w kominku.

    Po co? Lepiej utrzymywac stale niską temperaturę i wietrzyć - żeby wewnątrz
    domku temperatura była identyczna jak na zewnątrz. W tym celu trzeba
    zostawić uchylone okno (lufcik) i otworzyć szystkie drzwi wewnętrzne, żeby
    temperatura w całym domku się wyrównywała. Jeśli nie wietrzysz i w dodatku
    następują krótkotrwałe okresy ogrzewania, ogrzana wilgoć paruje i potem
    skrapla się na i w ścianach (które są i tak wewnątrz zimne, nie ogrzejesz
    ich takim przepalaniem), co prowadzi do pleśni żtp wgłębnej. I będziesz
    miałą tę pleśń w scianie, nie tylko na ścianie.

  • 9. Data: 2014-11-13 10:29:41
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-11 o 21:55, Krycha pisze:
    > A może opakować sprzęt w ... np. koc?
    A przepraszam, w jakim celu ten koc?
    Mam nadzieję, że wiesz, że koc nie grzeje a tylko izoluje.
    A co do meritum, to tak: jeżeli jest wilgotno, to zabrać do suchego
    pomieszczenia. Jeżeli jest sucho, to mróz nie zaszkodzi.
    Jacek

  • 10. Data: 2014-11-13 23:20:06
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-12 23:11, XL pisze:

> [...]
    > ich takim przepalaniem), co prowadzi do pleśni żtp wgłębnej. I będziesz
    > miałą tę pleśń w scianie, nie tylko na ścianie.

    Wezmę to pod rozwagę.

    Krycha.

    ---
    Avast.