  • 1. Data: 2014-10-25 16:45:24
    Temat: Jabłka nalot, co to jest?
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    Co moze byc za przyczyna, ze na jablkach jest taki nalot.
    http://pl.tinypic.com/view.php?pic=5oy15v&s=8#.VEu06
    Y_wHGg
    Te drzewa z pokazanymi jabklami rosna blisko czeresni a nawr galezie
    czeresni zachodza deko na nie.

    Wczesniej na innej odmianie (lipiec/sierpien), jablka strasznie gnily.

    Co to jest i jak temu zaradzic? - oprysku (miedzian, decis, karate)
    dokonywalem trzy razy w roku.
    Sylitem zaraz wczesna wiosna, a decis i karate po kwitnieniu i zaraz na
    poczatku lipca.

  • 2. Data: 2014-10-25 20:13:07
    Temat: Re: Jabłka nalot, co to jest?
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "pepe" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokonywalem trzy razy w roku.
    > Sylitem zaraz wczesna wiosna, a decis i karate po kwitnieniu i zaraz na

    Hejka. Jesteś normalnym terrorystą ekologicznym. Jeśli decydujesz się
    na oprysk szczególnie insektycydami to powinieneś wiedzieć przeciw czemu
    pryskasz.
    Na plamki (kropki) wystarczy dostarczyć jabłoniom wapń (Ca) a na brudne
    plamy (nalot) wystarczy unikać nadmiernego zagęszczenia drzew i porządnie
    prowadzić ich cięcie.
    Ale nic nie zastąpi wiedzy o chorobach i szkodnikach jabłoni, którą
    można zdobyć w sieci, w książkach czy pismach ogrodniczych.
    Pozdrawiam oddzielnie Ja...cki

  • 3. Data: 2014-10-25 20:20:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dirko napisał:

> [...]
    [...]
    > Hejka. Jesteś normalnym terrorystą ekologicznym.

    Czyli nastąpiło odwrócenie kolejności, zamiana skutku z przyczyną.
    Zazwyczaj to naloty są reakcją na działania terrorystyczne.

    Jarek

    --
    Siekiera, motyka, piłka, szklanka,
    W nocy nalot, w dzień łapanka.

  • 4. Data: 2014-10-26 06:58:04
    Od: "pepe" <p...@o...pl>

    In news:m2gp7v$ape$1@news.vectranet.pl,
    *Dirko* <j...@w...pl> typed:
> [...]
    >
    > Hejka. Jesteś normalnym terrorystą ekologicznym. Jeśli decydujesz się
    > na oprysk szczególnie insektycydami to powinieneś wiedzieć przeciw czemu

    A czym mam pryskac na roznego rodzaju robactwo.
    Mozesz wymienic preparaty i jaka pora pryskac?
    Jak pytam ogrodnika, to mi podpowiada o tych co wymienilem.
    Mam nie duzy sad, drzew owocowych jest ok. 50 w tym jabloni 12 szt.

    > Na plamki (kropki) wystarczy dostarczyć jabłoniom wapń (Ca) a na brudne
    > plamy (nalot) wystarczy unikać nadmiernego zagęszczenia drzew i porządnie
    > prowadzić ich cięcie.

    Ok, dzieki za info. Faktycznie sa zageszczone i zacienione.

  • 5. Data: 2014-10-26 18:46:07
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > A czym mam pryskac na roznego rodzaju robactwo.
    > Mozesz wymienic preparaty i jaka pora pryskac?

    Hejka. Mogę ale w ramach płatnych konsultacji. ;-)
    Pozdrawiam merkantylnie Ja...cki

  • 6. Data: 2014-10-26 19:16:01
    Od: XL <i...@g...pl>

    http://poradnikogrodniczy.pl/chorsad.php