  • Data: 2020-11-04 08:35:09
    Temat: Re: zamiana malych swietlowek (35cm oprawka, 8W) na LED
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-11-03 o 17:14 +0100, ąćęłńóśźż napisał:
    > Do liczenia, ile ledów gaśnie po jakim czasie.
    > Badań nie robiłem, ale widzę w każdym garażu.
    > W jednych padają pojedyncze ledy, w innych segmenty kilkuledowe.

    Dużo zależy od LEDa i jego wysterowania. W tanich rozwiązaniach LEDów
    mniej a ich zasilanie jest nieco podwyższone, skracając tym samym
    ich czas życia. Od kilku lat mam cztery zestawy LEDów w formie
    niby-świetlówek (marka "Auralum", 150cm, 2800K), świecą po kilka
    (lato) lub kilkanaście (zima) godzin dziennie. Żadnych ubytków.

    Tak właśnie zrobiłem, zmęczony wiecznie padają elektroniką w oprawkach
    "nowoczesnych" świetlówek. Nie żałuję. Kiedy rury umrą, kupię następne i
    wsunę w oprawkę, bez potrzeby wiercenia/mocowania nowych oprawek - i to
    jest wg. mnie ich największa zaleta.

    Mateusz