  • 1. Data: 2020-11-03 16:15:26
    Temat: zamiana malych swietlowek (35cm oprawka, 8W) na LED
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    https://i.imgur.com/ZjlStp9.png
    https://i.imgur.com/W3Xo9qt.png
    https://i.imgur.com/V0x6D6h.png

    - trzy tradycyjne swietlowki ( male -> dl. oprawki = 35 cm, lampy = 8W,
    3000K) polaczone szeregowo, do jednej doprowadzone zasilanie. Leza trzy na
    najwyzszej polce "ksiazkowej".

    Jak to oswietlenie/podswietlenie zamienic na rownowazne ledowe (musza byc 3
    pkty)? Zdaje sie, ze tej wielkosci oprawki+swietlowki ledowe w przyrodzie
    nie istnieja. Nie moge znalezc.
    Czyli pozostaje rozwiazanie = 3-y tasiemki ledowe (+zasilacz zapewne)
    polaczone w szereg.
    Jak sie za to zabrac? btw: sklep w w-wie.
    (chodzi o to, zeby zbudowac rownowazne oswietlenie/podswietlenie, czyli
    kazdy z 3ech pktow ma byc rownowazny 8W swietlowce (dlugosc ok 35cm), temp.
    barw. tez by sie zdala 2700, w ostatecznosci 3000)

  • 2. Data: 2020-11-03 16:28:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 listopada 2020 16:15:38 UTC+1 użytkownik 1634Racine napisał:
> [...]
    > kazdy z 3ech pktow ma byc rownowazny 8W swietlowce (dlugosc ok 35cm), temp.
    > barw. tez by sie zdala 2700, w ostatecznosci 3000)

    Sa same rury z ledami w środku
    Musisz tylko z istniejącej oprawki wywalić startery itp i przepiąć przewody tak aby z
    jednej strony każdego uchwytu świetlówki było 220v. Druga strona niepodłączona do
    niczego
    Wkładasz wtedy rury z ledami i cieszysz się nowym oswietleniem

  • 3. Data: 2020-11-03 17:14:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie zapomnij liczydeł.
    Do liczenia, ile ledów gaśnie po jakim czasie.
    Badań nie robiłem, ale widzę w każdym garażu.
    W jednych padają pojedyncze ledy, w innych segmenty kilkuledowe.
    Co prawda w garażach często się lampy zapalają i wyłączają (szczególnie przy
    czujnikach ruchu), ale ponoć ledy miały być na to
    właśnie odporne w porównaniu ze świetlówkami (spytać, czy oprawa świetlówek miała
    zapłonniki z tzw. ciepłym startem).
    Jak widać jest prawda, tys prowda, gówno prawda i prawda o ledach.

    -----

  • 4. Data: 2020-11-04 08:35:09
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-11-03 o 17:14 +0100, ąćęłńóśźż napisał:
    > Do liczenia, ile ledów gaśnie po jakim czasie.
    > Badań nie robiłem, ale widzę w każdym garażu.
    > W jednych padają pojedyncze ledy, w innych segmenty kilkuledowe.

    Dużo zależy od LEDa i jego wysterowania. W tanich rozwiązaniach LEDów
    mniej a ich zasilanie jest nieco podwyższone, skracając tym samym
    ich czas życia. Od kilku lat mam cztery zestawy LEDów w formie
    niby-świetlówek (marka "Auralum", 150cm, 2800K), świecą po kilka
    (lato) lub kilkanaście (zima) godzin dziennie. Żadnych ubytków.

    Tak właśnie zrobiłem, zmęczony wiecznie padają elektroniką w oprawkach
    "nowoczesnych" świetlówek. Nie żałuję. Kiedy rury umrą, kupię następne i
    wsunę w oprawkę, bez potrzeby wiercenia/mocowania nowych oprawek - i to
    jest wg. mnie ich największa zaleta.

    Mateusz

  • 5. Data: 2020-11-04 08:48:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.11.2020 o 16:15, 1634Racine pisze:
> [...]
    > kazdy z 3ech pktow ma byc rownowazny 8W swietlowce (dlugosc ok 35cm),
    > temp. barw. tez by sie zdala 2700, w ostatecznosci 3000)

    mam duże doświadczenie w kombinacjach z paskami ledowymi. możesz łączyć
    paski ledowe różnych temperatur, kombinować... ale czy nie lepiej kupić
    gotowe oprawy? w hurcie są po 8 zł i da się jednym rezystorem w
    sterowniku obniżyć moc.
    ToMasz

  • 6. Data: 2020-11-11 01:10:06
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    ToMasz w news:rntmdb$siq$1@dont-email.me
    > mam duże doświadczenie w kombinacjach z paskami ledowymi. możesz łączyć
    > paski ledowe różnych temperatur, kombinować...

    skoro masz doswiadczenie, to ja mam pytanie --> problem podstawowy: jakie
    parametry (wszelakie zwiazane z tasmami ledowymi) ma miec sprzedawana jako
    100cm tasiemka ledowa, zeby po jej pocieciu odcinek ok. 30-35 cm dawal
    swiatlo/oswietlenie w subiektywnym odczuciu rownowazne swiatlu tradycyjnej
    swietlowki 8W (patrz screens).
    (powiedzmy, ze mam dostep do tasmy cieplej, 27/2800K)

    > ale czy nie lepiej kupić gotowe oprawy? w hurcie są po 8 zł i da się
    > jednym rezystorem w sterowniku obniżyć moc.

    kierunek mojego dzialania -> (prawie) gotowiec, zadnych dluban typu
    rezystory, przelutowania, etc.

  • 7. Data: 2020-11-11 01:10:10
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Kris w news:a005d8bd-82fe-43aa-9338-7c1a52374823o@googlegro
    ups.com
> [...]
    > przewody tak aby z jednej strony każdego uchwytu świetlówki było 220v.
    > Druga strona niepodłączona do niczego Wkładasz wtedy rury z ledami i

    rada jest rada, thx, ale dla mnie nieprzydatna. xx1 wiek, kupic chce
    gotowca. ma byc (prawie) na pstryk. moze nie tzw 5' roboty, ale max 10. nie
    mam czasu na zabawy. poza tym jedna z trzech oprawek jest w strzepach, zero
    mozliwosci z nia na cokolwiek.

  • 8. Data: 2020-11-15 22:19:32
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:5fa17416$0$526$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
    > kazdy z 3ech pktow ma byc rownowazny 8W swietlowce (dlugosc ok 35cm),
    > temp. barw. tez by sie zdala 2700, w ostatecznosci 3000)

    juz wykonane, dziala max ok. Z 1 metra tasmy ledowej 12V, 2700K ---> 3y
    paski ledowe, sklepowy podlutowal, polaczyl stosowne kabelki, kazdy pasek
    wsuniety w cieniutka szyne 30cm aluminiowa ("radiator"), podpiecie do
    malego zasilacza, ten do sieci i gra.