  • 1. Data: 2020-11-04 09:14:45
    Temat: Kuchnia gazowa LPG a indukcja.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak wygląda porównanie kosztów używania kuchni gazowej (tradycyjnej cztery palniki
    plus piekarnik typu "Jola") podłączonej do butli
    11 kg z kosztem instalacji i używania kuchni indukcyjnej?
    Dawne gospodarstwo z instalacją "siły" (no ale nie w kuchni w domu, i pewnie od lat
    nie ma abo za trójfazówkę).
    Dwie starsze osoby, mikrofali nie używają tylko ten gaz (także na wodę na
    herbatę/kawę).
    Mnie najbardziej męczy, że gaz (butla 11 kg stojąca luzem obok kuchenki) kiedyś może
    zdjąć dach w tym domu.
    W piwnicy kocioł węglowy, jeśli gaz spłynie w dół miałby się od czego zapalić (ale do
    piwnicy wejście z zewnątrz).

  • 2. Data: 2020-11-04 16:30:43
    Temat: Re: Kuchnia gazowa LPG a indukcja.
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 listopada 2020 02:14:48 UTC-6 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    może zdjąć dach w tym domu.
    > W piwnicy kocioł węglowy, jeśli gaz spłynie w dół miałby się od czego zapalić (ale

    Koszty sa podobne. Wygoda tez ale inaczej. Gaz masz zawsze, jak ci prad wylacza
    (wieś) to bedziesz glodny chodzic. Ale garnki jednak beda osmalone i sufit tez trzeba
    bedzie czesciej malowac.

    O wybuch butli to bym sie nie martwil. Rownie dobrze mozesz panikowac ze luzny drut
    sie zagrzeje i cos tam popali.

    Jak butle instalujesz to nalezy zadbac o to aby uszczelka byla w porzadku. No i zeby
    sie butla i reduktor z niczym nie stykaly ani nie byly narazone na jakies uderzenia
    itp.

    Jak sie martwisz o bezpieczenstwo to kup indukcje, garnki ktore do niej pasuja i
    tyle. Roznicy w kosztach duzej nie bedzie.

  • 3. Data: 2020-11-04 17:48:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakby co jest kuchnia węglowa sprzed lat, więc przynieść pół wiaderka węgla z
    piwnicy....
    Ciągle w publikatorach czytam, że komuś dach zdjęło - nie zdejmuje?
    Choć to może nawet częściej w mieszkaniach w [małych] blokach - ściany wypycha na
    zewnątrz, a PSP dokłada resztę zniszczeń Tobie i
    sąsiadom..

    -----
    > wrote in message news:3a31bff4-ce1c-4792-8d06-271202df8375o@googlegro
    ups.com...

  • 4. Data: 2020-11-04 18:43:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-04 o 17:48, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Choć to może nawet częściej w mieszkaniach w [małych] blokach - ściany
    > wypycha na zewnątrz, a PSP dokłada resztę zniszczeń Tobie i sąsiadom..

    Dla mnie jedzenie "z gazu" zawsze śmierdzi, pomimo, że gaz mam od ponad
    40 lat.

    Indukcja to wygoda. Wada taka, że niektóre gary trzeba wymienić albo
    tymczasowo podłożyć kawałek żelastwa.

    Czajnik to koniecznie wymień im na elektryka. Zaleta, że sam się
    wyłączy. Tyle, że nie gwiżdże, aczkolwiek widziałem gdzieś z
    piszczykiem. Są też podtrzymujące temperaturę, ale wtedy koszty energii
    rosną.

    Nawet moja teściowa się przekonała, mimo, że przez wiele lat nawet
    rozmawiać na ten temat nie chciała. Wystarczył remont instalacji gazowej
    w bloku i spowodowany tym brak gazu przez kilkanaście dni - zawiozłem
    jej płytę indukcyjną.

    Inna zaleta indukcji: "palnik" nie jest gorący, osoba starsza czy o
    ograniczonej możliwości ruchowej nie sparzy się. Nie zapomni się
    wyłączyć palnika, bo bez gara sam się wyłączy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-11-04 19:23:48
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 4.11.2020 o 16:30, s...@g...com napisał:

> [...]
    bedzie czesciej malowac.
    > O wybuch butli to bym sie nie martwil. Rownie dobrze mozesz panikowac ze luzny drut

    Jeśli alternatywą dla prądu jest gaz z butli, to nie ma co deliberować:
    prund! Butla przegrywa z prądem bezpieczeństwem, wygodą i estetyką. Niby
    butla nie wybucha, ale czasami o tym nie wie i wybucha - jak niedawno
    w Turku. Poza tym gdy ulatnia się gaz ziemny w pomieszczeniu, to nawet
    męski nos wyczuje to od razu - już nie mówiąc o nosie kobiecym - bo leci
    pod nos ten gaz. Natomiast propanu-butanu prawie nie czuć, gdyż ścieli
    się nisko i go nie nawaniają, więc bestia zdradliwa jest. A garnki smolą
    zarówno na gazie, jak i na indukcji, jeśli się je nie myje, albowiem to
    nie gaz je osmala - gaz tylko przypieka tłuszcz i brud na nich. Podobnie
    jak prąd.

  • 6. Data: 2020-11-04 20:55:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 4 listopada 2020 o 18:43:26 UTC+1 Adam napisał(a):

> [...]
    > ograniczonej możliwości ruchowej nie sparzy się. Nie zapomni się
    > wyłączyć palnika, bo bez gara sam się wyłączy.

    Jak robili remont instalacji dowolnej w bloku to znaczy że blok stary. W starych
    blokach druty do prądu cienkie. Tak wiem że robili wcześniej remont prądu ale nie
    wierzę. Z czego ta płytę zasililes jak prądu ledwo na jedno pole było? Płyta
    indukcyjna ma dostatecznie dużo zalet że nie trzeba dorabiać historyjek pokazujących
    jaka jest swietna. Ona jest świetna sama w sobie i jedna z niewielu jej wad jest to
    że druty do prądu muszą być grube i miedziane a nie jak w starych blokach cienkie i
    aluminiowe.

  • 7. Data: 2020-11-04 21:00:12
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 listopada 2020 12:24:35 UTC-6 użytkownik collie napisał:

> [...]
    > prund! Butla przegrywa z prądem bezpieczeństwem, wygodą i estetyką. Niby
    > butla nie wybucha, ale czasami o tym nie wie i wybucha - jak niedawno

    Cos tam wiesz ale niewiele. W Turku wybuchlo. Napisz jeszcze ile bylo pozarow
    spowodowanych zwarciem w instalacji elektrycznej. I ile bylo porazen w domach.

    Taaa, nic a nic nie czuc. No, pewnie...

  • 8. Data: 2020-11-04 21:05:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, November 4, 2020 at 8:55:48 PM UTC+1, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > było? Płyta indukcyjna ma dostatecznie dużo zalet że nie trzeba dorabiać
    >historyjek pokazujących jaka jest swietna.

    Zalezy jaka, np.
    https://fanlidla.pl/gazetka/2020.04.20.kuchnia/56747
    ,Podwojna,indukcyjna,plyta,kuchenna,przenosna
    ma 3.5kW, na 16A bezpieczkiach pojdzie, ale raczej niczego wiecej nie mozna uzywac ;)

  • 9. Data: 2020-11-04 21:41:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.11.2020 o 09:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak wygląda porównanie kosztów używania kuchni gazowej (tradycyjnej
    > cztery palniki plus piekarnik typu "Jola") podłączonej do butli 11 kg z
    > kosztem instalacji i używania kuchni indukcyjnej?
    1 kg LPG to 43 MJ ciepła czyli 9,2 kWh - policz sam.
    Wybuchu LPG bym się nie bał. Jeżeli podłączenie jest zrobione z
    minimalną starannością, to jest bezpieczne. Wybuchy zdarzają się, gdy
    ktoś majstruje w stanie mocno wskazującym, albo gdy wąż się przepali,
    ale "Jola" to wysoka kuchenka, więc tu nie ma raczej takiej obawy.
    Indukcja dla starszych ludzi nie musi się sprawdzić. Będą musieli
    wymienić garnki. Garnki do indukcji grzeją każdy inaczej. U mnie na
    przykład w kuchni jest 5 patelni i każda zachowuje się inaczej. Jedna
    wymaga nastawienia indukcji na max, aby dało się na niej smażyć, inna na
    połowie mocy potrafi spalić. Na gazie nie ma takich problemów.
    Jacek

  • 10. Data: 2020-11-04 21:57:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 4 listopada 2020 o 21:05:35 UTC+1 WS napisał(a):

    > Zalezy jaka, np.
    > https://fanlidla.pl/gazetka/2020.04.20.kuchnia/56747
    ,Podwojna,indukcyjna,plyta,kuchenna,przenosna
    > ma 3.5kW, na 16A bezpieczkiach pojdzie, ale raczej niczego wiecej nie mozna uzywac
    ;)
    To nie płyta tylko zwyczajna kuchenka z dwoma polami.