  • 1. Data: 2020-10-29 17:55:02
    Temat: Może ktoś zainteresowany kupnem nieruchomości w Hiszpanii
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Wygląda na to, że dzisiaj zakończyłem całą ścieżkę kupna nieruchomości w
    Hiszpanii. gdyby ktoś był zainteresowany na świeżo mogę odpowiedzieć na
    pytania. Uważam, że w tak zmasakrowanym czasie jak pandemia (a
    szczególnie w Hiszpanii) udało mi się to całkiem nieźle. Po przejściu
    tych wszystkich procedur myślę, że jeśli ktoś ma fantazję i trochę
    możliwości da się to zrobić.

    --
    Kadar

  • 2. Data: 2020-10-29 17:57:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 29 października 2020 17:55:03 UTC+1 użytkownik Kadar Oszmiański
    napisał:
> [...]
    > szczególnie w Hiszpanii) udało mi się to całkiem nieźle. Po przejściu
    > tych wszystkich procedur myślę, że jeśli ktoś ma fantazję i trochę

    Tylko co robić z takim szczęśliwym nabytkiem? Zostawić to niech sobie
    stoi i czekać na zyski? A jak się menele zalęgną?
    I podatki trzeba płacić pewnie jakoweś...

    L.

  • 3. Data: 2020-10-29 18:55:42
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Oct 2020 09:57:29 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Tylko co robić z takim szczęśliwym nabytkiem? Zostawić to niech sobie
    > stoi i czekać na zyski? A jak się menele zalęgną?
    > I podatki trzeba płacić pewnie jakoweś...
    >
    > L.

    Nie tylko w miastach jest dużo mieszkań, które stoją puste. Na wsiach
    jest tego całe mnóstwo. Jak do tej pory nie zetknąłem się z przypadkiem
    włamania do pustego domu. Menele jeśli już włamują się to raczej w
    mieście niż na wsi. Rzeczywiście w prasie od czasu do czasu dość głośno
    jest o włamaniach do pustych mieszkań przez emigrantów lub bezdomnych
    wtedy jest to problem - są inne przepisy niż w Polsce. Dlatego prawie
    wszystkie domy mają kraty i "pancerne" drzwi, eksmisja jest dość
    skomplikowana i nie zawsze skuteczna. Niektórzy mają wyłączony prąd i
    wodę to praktycznie eliminuje taki dom z włamań. Podatki zależą od domu
    im droższy tym wyższy podatek. Generalnie nie są wysokie.
    Jeśli miałaby to być inwestycja pod wynajem to inaczej to się
    rozwiązuje.
    --
    Kadar

  • 4. Data: 2020-10-29 20:54:51
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.10.2020 o 17:55, Kadar Oszmiański pisze:
> [...]

    myślę, że teraz warto zaczekać, kryzys dopiero się rozkręca i spodziewam
    się, że ceny nieruchomości dopiero zaczną spadać. W UK chyba już się
    zaczyna (ostatnie dwa lata domy sprzedawały się w jeden wieczór, a teraz
    można już zobaczyć nie sprzedane przez 3 tygodnie)

> [...]
    > im droższy tym wyższy podatek. Generalnie nie są wysokie.
    > Jeśli miałaby to być inwestycja pod wynajem to inaczej to się

    to opisz jak wyglądał twój zakup, bo wiem tylko tyle, że w zasadzie to
    nie wiedziałeś czy kupiłeś, czy nie, bo świstka nie dostałeś ;)
    ile masz podatku i co w jego skład wchodzi (śmieci, woda?)? jeszcze
    jakieś stałe opłaty (pomijając prąd czy gaz)?

    Lukasz

  • 5. Data: 2020-10-30 23:58:10
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Oct 2020 19:54:51 +0000, ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > zaczyna (ostatnie dwa lata domy sprzedawały się w jeden wieczór, a teraz
    > można już zobaczyć nie sprzedane przez 3 tygodnie)

    Trochę inny rynek. Sporo domów stoi przez kilka lat i czeka na swojego
    nabywcę. Nie wiem jak oni to robią ale czasami wygląda jakby zupełnie
    nie przejmowali się tym. Z takimi nawet negocjować się nie da. Sztywna
    cena i koniec. Zdarzają się osoby, które chcą szybko pozbyć się domu
    (mieszkania) i wtedy rzeczywiście wygląda to normalnie.

> [...]
    > ile masz podatku i co w jego skład wchodzi (śmieci, woda?)? jeszcze
    > jakieś stałe opłaty (pomijając prąd czy gaz)?

    Mam akt notarialny i inne dokumenty.
    Za kupno domu zapłaciłem 8% podatku, do tego dochodzi opłata notarialna.
    Nie wiem jak jest liczona, zapłaciłem ok. 450EUR. Oczywiście mam to
    rozpisane ale nie ma stałych stawek. W każdym regionie może się to
    różnić. Właściwie wszystkie opłaty jakie poniosłem były takie jak się
    spodziewałem więc wszystko jest ok. Za to trzeba wiedzieć jakie
    dokumenty, kiedy i gdzie trzeba złożyć. To wiedział prawnik, który
    również reprezentował mnie przed notariuszem. Takie zasady. Znalazłem
    prawnika, który uważam za taką pracę jaką wykonał i moje ciągłe nękanie
    go wziął niewiele.
    Jaki podatek będzie to jeszcze nie wiem. Na razie jest jeszcze jeden
    dokument do odebrania i chyba dopiero wtedy będzie wyliczony podatek.
    Jest to przerejestrowanie właściciela ale to będę wiedział za miesiąc a
    może dłużej.
    Wodę i prąd płaci się ododzielnie wg. zużycia. Nie ma czegoś takiego jak
    opłata za śmieci.
    Jak do tej pory gazu tzw. miejskiego nie spotkałem. Nawet w miastach
    kupuje się butle: do grzania wody, do gotowania, do ogrzewania itd.
    Może w Madrycie lub Barcelonie ale jak do tej pory we wszystkich
    mniejszych miastach nie widziałem.
    --
    Kadar

  • 6. Data: 2020-10-31 23:53:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:s24vy2pm4288.9p70ywaiwv7e$.dlg@40tude.net>
    user Kadar Oszmiański pisze tak:

    > Sporo domów stoi przez kilka lat i czeka na swojego
    > nabywcę. Nie wiem jak oni to robią ale czasami wygląda jakby
    > zupełnie nie przejmowali się tym. Z takimi nawet negocjować się
    > nie da. Sztywna cena i koniec.

    i to jest prawidłowe podejście
    zaraz po odbiorze mieszkania szmata na balkon ;)

    ciekawe co zrobiliby wtedy domokrążcy
    nie mam odwagi sprawdzić. I tak ciągle do nas piszą rzewne listy.

    "dla mojego klienta szukam mieszkania w tej lokalizacji"
    to szukaj dalej pajacu aż się porzygasz!

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy po 40 stce

  • 7. Data: 2020-11-01 11:36:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-10-31 o 23:53, PiteR pisze:
    > in <news:s24vy2pm4288.9p70ywaiwv7e$.dlg@40tude.net>

    > i to jest prawidłowe podejście
    > zaraz po odbiorze mieszkania szmata na balkon ;)
    Co to znaczy?

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2020-11-01 12:10:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rnm33f$fuq$2$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > Co to znaczy?

    ale co?

    --
    Piter

    29 lat świeżego powietrza i wystarczy

  • 9. Data: 2020-11-01 16:48:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-01 o 12:10, PiteR pisze:
    > in <news:rnm33f$fuq$2$Janusz@news.chmurka.net>

    > ale co?

    No ta "szmata na balkon", jakiś sygnał że dom zamieszkany?

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-11-01 17:12:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rnmld1$q2p$2$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > No ta "szmata na balkon", jakiś sygnał że dom zamieszkany?

    baner sprzedam mieszkanie tel
    pośrednicy wyp*****lać