  • 1. Data: 2020-10-30 12:28:16
    Temat: Re: Anglicy odkrywaja drewniane podlogi i okna z PCW.
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 30.10.2020 o 08:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > "Homebuyers count wood-burning stoves and open plan rooms as a turn off":
    > www.mirror.co.uk/news/uk-news/home-buyers-count-wood
    -burning-22926943

    co do okien w UK- byłem w szoku jak odkryłem, że ktoś użył pianki przy
    montażu okien u mnie (a może później) a nie tylko zakrył dziurę
    kartongipsem ;)
    Za to przez lata nikt nie zwracał uwagi na to, że wieje po nogach z rury
    odpływowej w kuchni (40mm ze zlewu włożona bez żadnego uszczelnienia do
    110, a ta na zewnątrz - tuż pod powierzchnią ziemi ścieki wpadały do
    rury odpływowej, z góry przykrytej tylko kratką, żeby zbierać też
    deszczówkę)
    Teraz nawet można być w szoku, bo nie dość, że mamy już dwa rodzaje
    gniazdek/wyłączników elektrycznych (białe albo srebrne w dwóch chyba
    odcieniach), to jeszcze niektóre mają czarne wkładki, co daje już razem
    kilkanaście różnych sposobów na spersonalizowanie wyłączników ;)
    Niestety nadal musimy wiercić kwadratową otwornicą, bo przecież taką
    puszkę łatwiej osadzić niż okrągłą ;)

    Lukasz

  • 2. Data: 2020-10-30 14:39:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/10/2020 12:28, ddddddddddddd wrote:
    > Niestety nadal musimy wiercić kwadratową otwornicą, bo przecież taką
    > puszkę łatwiej osadzić niż okrągłą ;)

    No właśnie! Widziałem takie puszki w Anglii i do dzisiaj nie pojmuje po
    co. Po co mają dwa krany, to już mi wyjasnili, ale te puszki ...
    myslałem że to jakiś durny system w 1 domu, ale mówisz że oni wiercą
    kwadratowymi wierłami tak tradycyjnie w skali kraju?

  • 3. Data: 2020-10-30 17:26:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-30 o 14:39, heby pisze:

> [...]
    > myslałem że to jakiś durny system w 1 domu, ale mówisz że oni wiercą
    > kwadratowymi wierłami tak tradycyjnie w skali kraju?

    Takie wiertła?
    https://www.youtube.com/watch?v=CDscPUJ2Vh0

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2020-10-30 18:19:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Długo nie mogłem zrozumieć, jak Spitfire wygrały z Messerschmitami.
    Aż kupiłem wiertarkę za przeproszeniem Black and Decker.
    Wtedy pojąłem że tam, gdzie wg obliczeń potrzeba trzech śrubek, Niemiec (Bosch) daje
    cztery, a Angol (B&D) dwie.
    Przez to Spitfire były lżejsze, co okazało się przewagą.
    Oczywiście z tych dwóch śrubek w B&D jedna się szybko ujebała, ale trwało to tydzień
    dłużej niż Bitwa o Anglię.
    Anglia to stan umysłu.

    -----

  • 5. Data: 2020-10-30 18:21:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.youtube.com/watch?v=tJ83jQEIzpY
    www.youtube.com/watch?v=E6G8XlkI5UA

    ----

  • 6. Data: 2020-10-30 19:51:57
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 30.10.2020 o 13:39, heby pisze:

> [...]
    > myslałem że to jakiś durny system w 1 domu, ale mówisz że oni wiercą
    > kwadratowymi wierłami tak tradycyjnie w skali kraju?

    no i rozstaw śrub w osprzęcie pewnie też inny. Rzecz jest prosta - masz
    napędzać swoją gospodarkę, a nie cudzą... dlatego kwadratowe puszki,
    kierownica po prawej, rurka 40mm do której trzeba kupić przejściówkę
    40mmUK<->40mmEU itd...
    mimo wszystko mają też fajne pomysły:
    - szybkozłączki do rurek, które nie ciekną (takie skręcane ręcznie tylko)
    - klejone rury kanalizacyjne
    - gniazdka z wbudowaną ładowarką 4xUSB albo Wifi extenderem

    Lukasz

  • 7. Data: 2020-10-30 20:22:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/10/2020 19:51, ddddddddddddd wrote:
    > - gniazdka z wbudowaną ładowarką 4xUSB

    Za to nie dałbym złamanego pensa.

    Obejrzałem 2 sztuki przywiezione z UK i ogólnie grozi utratą życia.
    Jedna była tania, druga ze średniej półki, w obu separacja poniżej 2mm.
    W puszce nie ma miejsca na sensowne odległości. Dalej aktualne jest
    twierdzenie: chcesz mieć bezpieczna ładowarkę usb, to musi być duża.

  • 8. Data: 2020-10-30 23:35:33
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Fri, 30 Oct 2020 18:21:13 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > www.youtube.com/watch?v=tJ83jQEIzpY
    > www.youtube.com/watch?v=E6G8XlkI5UA
    >
    > ----

    Czy takie samo urządzenie jest do wiercenia w betonie?
    --
    Kadar

  • 9. Data: 2020-10-31 11:12:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Oct 2020 17:26:08 +0100, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > Takie wiertła?
    > https://www.youtube.com/watch?v=CDscPUJ2Vh0

    Tak, wyglądają podobnie.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2020-10-31 11:14:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Oct 2020 20:22:02 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Jedna była tania, druga ze średniej półki, w obu separacja poniżej
    > 2mm.

    Przyjmuje się 1mm na 1000V.

    --
    Marek