  • 11. Data: 2020-10-31 11:22:20
    Temat: Re: Anglicy odkrywaja drewniane podlogi i okna z PCW.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/10/2020 11:14, Marek wrote:
    > Przyjmuje się 1mm na 1000V.

    A potem kondensuje się woda, uderza piorun, pojawia się kurz. Tak że
    teoretycznie masz rację, ale w praktyce porządna ładowarka ma znacznie
    więcej niż 1mm na 1000V i jeszcze, kretyni, wkładają przekładki z
    tworzywa na wszelki wypadek. Co za marnotrawstwo cennego plastiku!
    Najwidoczniej tam teoretyków (chińskich) nie ma, tylko głupi praktycy.

  • 12. Data: 2020-10-31 12:20:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Oct 2020 11:22:20 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > A potem kondensuje się woda, uderza piorun, pojawia się kurz.

    Urządzenia w swojej instrukcji mają określone warunki stosowania, w
    tym dopuszczqlny zakres wilgotności. W niektórych są nawet wprost
    zakazy stosowania w trakcie burzy. Aby zachować bezpieczeństwo
    użytkowania należy stosować się do tych zaleceń.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2020-10-31 12:29:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Oct 2020 18:21:13 +0100, ąćęłńóśźż<...@...pl> wrote:
    > www.youtube.com/watch?v=tJ83jQEIzpY
    > www.youtube.com/watch?v=E6G8XlkI5UA

    Zeby było śmieszniej wpierw wiercą okrągłe....
    Ale nie tylko Anglia. W sowieckiej Rosji był standard kanalizacji nje
    dopuszczajacy papieru.
    Zużyty papier w toaletach musiał iść do pudełka.
    Nawet próbowano dociec skąd taki idiotyczny standard bez większeych
    przekrojów kanalizacji.
    Joanna Chmielewska (jako dyplomowany architekt) poruszyła tą
    ciekawostkę w swojej książce.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2020-10-31 12:29:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Oct 2020 14:39:23 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > co. Po co mają dwa krany, to już mi wyjasnili, ale te puszki ...

    Po co mają dwa krany?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2020-10-31 12:38:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/10/2020 12:20, Marek wrote:
> [...]
    > dopuszczqlny zakres wilgotności. W niektórych są nawet wprost zakazy
    > stosowania w trakcie burzy. Aby zachować bezpieczeństwo użytkowania

    Zaś jak się uchwali żeby ludzie nie kradli, to nie kradną. Jak bym
    słyszał kolegę prawnika.

  • 16. Data: 2020-10-31 12:42:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/10/2020 12:29, Marek wrote:
    > Po co mają dwa krany?

    Ponieważ z powodu tego że woda ciepła była w powojennych czasach
    gromadzona w zbironikach o niskiej temperaturze, często bez sensownej
    higieny, uznawano ją za potencjalnie skażaoną bakteriami i nie pozwalano
    na bezpośrednie mieszanie się zimnej (bezpiecznej) z ciepłą. Dzieci w
    szkole uczono że *NIE* wolno pić wody ciepłej z kranu. Nigdy, przenigdy.
    Brak mieszacza w kranie powodował że bezpieczeństwo było wyższe.

    https://www.youtube.com/watch?v=HfHgUu_8KgA

  • 17. Data: 2020-10-31 13:58:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Oct 2020 12:42:43 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ponieważ z powodu tego że woda ciepła była w powojennych czasach
    > gromadzona w zbironikach o niskiej temperaturze, często bez
    > sensownej

    A co z gorącym prysznicem lub kąpielą?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2020-10-31 14:14:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/10/2020 13:58, Marek wrote:
    > A co z gorącym prysznicem lub kąpielą?

    Najwidoczniej lokalsi mają kiepski zwyczaj nie picia z prysznica.

  • 19. Data: 2020-10-31 15:23:51
    Od: Marek <f...@f...com>

> [...]
    > pozwalano
    > na bezpośrednie mieszanie się zimnej (bezpiecznej) z ciepłą.

    A tak na prawdę na ile jest realne zagrożenie? Ilu ludzi w PL rocznie
    umiera na leginellozę? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że wszyscy bez
    wyjątku w bojlerach grzeją powyżej tych 60C....

    --
    Marek

  • 20. Data: 2020-10-31 15:31:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Oct 2020 12:38:24 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Zaś jak się uchwali żeby ludzie nie kradli, to nie kradną. Jak bym
    > słyszał kolegę prawnika.

    To zależy o jakiej nacji mówimy a skoro mowimy o Anglikach to mi
    przypominałeś pewną anegdotę. Też z Anglii. Kilka lat temu ichni
    "regulator" wpadł na pomysł by w szale prozdrowotnego życia zabronić
    obywatelom palenia papierosów nawet w domu. No i przez naród przeszła
    fala rozczarowania, że już w domu nie będą mogli palić......nie,
    chodzi o to, że każdy to i tak miałby to w dupie bo "kto mnie w domu
    sprawdzi". Oni na prawdę się tym przejęli, że nie będą mogli palić.
    Przepis to przepis.

    --
    Marek