  • 21. Data: 2020-10-31 15:31:26
    Temat: Re: Anglicy odkrywaja drewniane podlogi i okna z PCW.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Ponieważ z powodu tego że woda ciepła była w powojennych czasach
    > gromadzona w zbironikach o niskiej temperaturze,

    W domu moich dziadków, wybudowanym w *przedwojennych* czasach,
    też były dwa krany przy umywalce.

    Jarek

    --
    Najdziwniejszą się rzeczą wydają guziki
    Dwa ztyłu! Te, pytają Chińczyki, co znaczą?

  • 22. Data: 2020-10-31 15:32:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Oct 2020 14:14:04 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Najwidoczniej lokalsi mają kiepski zwyczaj nie picia z prysznica.

    Zaraz zaraz, mówiłeś że nie było w zwyczaju grzać mocno wody, więc?

    --
    Marek

  • 23. Data: 2020-10-31 15:47:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/10/2020 15:31, Marek wrote:
    > To zależy o jakiej nacji mówimy a skoro mowimy o Anglikach to mi
    > przypominałeś pewną anegdotę.

    Czy ta sama anegdota dotyczy kurzu, wilgoci i pirunów? One też stosuja
    się do zaleceń premierów?

  • 24. Data: 2020-10-31 15:51:25
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/10/2020 15:32, Marek wrote:
    > Zaraz zaraz, mówiłeś że nie było w zwyczaju grzać mocno wody, więc?

    Grzanie wody do 40 stopni nie zabija bakterii ale lokalsi nie piją z
    prysznica na wszekki wypadek. Chyba są bezpieczni dzieki temu.

  • 25. Data: 2020-10-31 15:52:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rnjdss$cop$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > A potem kondensuje się woda, uderza piorun, pojawia się kurz. Tak
    > że teoretycznie masz rację, ale w praktyce porządna ładowarka ma
    > znacznie więcej niż 1mm na 1000V i jeszcze, kretyni, wkładają
    > przekładki z tworzywa na wszelki wypadek. Co za marnotrawstwo
    > cennego plastiku! Najwidoczniej tam teoretyków (chińskich) nie ma,
    > tylko głupi praktycy.

    W Anglii jest największa znana mi psychoza na punkcie elekryczności
    więc może widziałeś chińskie coś bez homologacji.

    Popatrz zresztą na ładowarki samsunga jakie są małe.

    --
    Piter

    29 lat świeżego powietrza i wystarczy

  • 26. Data: 2020-10-31 15:56:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/10/2020 15:23, Marek wrote:
    > A tak na prawdę na ile jest realne zagrożenie?

    Na tyle że obecnie dorosłe pokolenie Anglików nie napije się ciepłej
    wody z kranu. Chcesz sprawdzić, zapytaj któregoś. Uczono tego w szkole.
    Wiem, bo znam kilku i kiedyś jak była dyskusja o kranach do *dokładnie*
    to wyjasnili. Film na YT potwierdza dokładnie to co uszłyszałem. Zimna
    jest bezpieczna, ciepła podejrzana.

    Innymi słowy ta "realnośc" może być przesadzona, ale Anglicy do dzisiaj,
    w zgodzie z tradycjami i doswiadczeniami, preferują krany bez mieszacza.
    Bo tak ich nauczono przez dziesięciolecia.

    Tu nie chodzi o to czy to ma sens, tylko *dlaczego* tak robią. To czy to
    racjonalne nie ma znaczenia.

    > umiera na leginellozę? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że wszyscy bez
    > wyjątku w bojlerach grzeją powyżej tych 60C....

    Problemem była też higiena. Te zbiorniki nie zawsze były zamknięte i
    znalezienie szczura zatykającego odpływ nie było czymś nienormalnym.

  • 27. Data: 2020-10-31 16:00:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/10/2020 15:52, PiteR wrote:
    > Popatrz zresztą na ładowarki samsunga jakie są małe.

    Dalej za duże aby zmieścić się w puszce przy tych samych parametrach
    izolacji, zabezpieczeń, sterowania.

    Natomiast, jak sami na codzień widzimy, bez problemu można wszystko
    zoptymalizować i w efekcie mam tutaj mała, chińską ładowarkę, na której
    świeci neonówka.

  • 28. Data: 2020-10-31 16:59:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Na tyle że obecnie dorosłe pokolenie Anglików nie napije się ciepłej
    > wody z kranu. Chcesz sprawdzić, zapytaj któregoś. Uczono tego w szkole.

    Ktoś w ogóle pije ciepłą wodę z kranu? Jest okazja, więc pytam -- nie
    tylko Anglików, ale wszystkich z grupy. Wodę pije się zimną, często
    z lodem. Wyjątkiem może być Zuber czy inna Wilka Pieniawa. Ale te nie
    lecą z kranu.

    > Wiem, bo znam kilku i kiedyś jak była dyskusja o kranach do *dokładnie*
    > to wyjasnili. Film na YT potwierdza dokładnie to co uszłyszałem. Zimna
    > jest bezpieczna, ciepła podejrzana.

    YouTube to taki Usenet z obrazkami. W dodatku ruchomymi. Każdy może tam
    *dokładnie* wyjaśnić co akurat sobie wymyślił. U moich dziadków ciepła
    woda w kranie była podgrzewana w otwartym zbiorniku umieszczonym pod
    sufitem wysokiej łazienki, skąd spływała grawitacyjnie do kranów. Zimna
    pochodziła ze zbiornika ciśnieniowego. Tego nie da się zmieszać w baterii,
    bo zimna pod ciśnieniem wtargnie do zbiornika z gorącą.

    A tak poza tym, to nad dziadkową umywalką poza angielskimi kranikami była
    też dwukurkowa bateria. Nieczynna. Dziadunio miał widać plany zrobienia
    nowoczesnej istalacji, które pokrzyżowała wojna. Gdzieś te rury od baterii
    były zaślepione, nie trzeba było już pruć kafelków.

> [...]
    > Bo tak ich nauczono przez dziesięciolecia.
    >
    > Tu nie chodzi o to czy to ma sens, tylko *dlaczego* tak robią. To czy to

    I to jest racjonalne wytłumaczenie. To jak manualne skrzynie biegów, tak
    powszechne w Europie, czego nie potrafi pojąć żaden Amerykanin.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2020-10-31 17:34:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/10/2020 16:59, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ktoś w ogóle pije ciepłą wodę z kranu?

    Nie piją ciepłej. To nie oznacza "gorącej", tylko jakiegokolwiek dodatku
    ciepłej do zimnej. Nie wolno mieszać ciepłej, pić i ogólnie uważają na
    to w czym płuczą warzywa, myją szklanki itd itp.

    > YouTube to taki Usenet z obrazkami.

    Dokłanie tak jak cały internet Jarków, którzy wyjaśniaja swoja wersję
    rzeczywistości na przekór faktom.

    > U moich dziadków

    A to Anglicy? Czy tak sobie pierdolisz od rzeczy?

    Zapytaj Anglików dlaczego w ich kraju tak często spotyka się dwa osobne
    krany. Wyjaśnią Ci dlaczego. Niekt w tym wątku nie pytał czy to ma sens,
    padło pytanie DLACZEGO ANGLICY to robią i odpowiedź brzmi: bo ich
    nauczono że tak jest bezpieczniej. Reszta to twoje, jak zwykle,
    dyskutowanie z urojeniami i przytaczanie iditycznych analogii.

  • 30. Data: 2020-10-31 18:17:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zawsze od nich słyszałem, że tak jest oszczędniej - napełniają umywalkę i w tym myją
    ręce, zużywając mniej wody niż by to było pod
    bieżącą.
    Zauważ, że te kurki są z premedytacją tak umieszczone, że trudno cokolwiek pod nie
    włożyć.
    Do tego kwestie różnic ciśnień zw i cw.

    -----