  • 1. Data: 2020-10-27 09:22:40
    Temat: Panele FV dawno nie było
    Od: Kris <k...@g...com>

    Ostatni "handlowiec" z ofertą paneli był u mnie chyba ponad rok temu.
    Ponad rok spokoju miałem i dzisiaj telefon- Calumbus
    Twierdza ze przedstawią ofertę bez wkładu własnego, wysokość miesięcznej opłaty równa
    moim dotychczasowym rachunkom za energie, kredyt(bo to oczywiście kredyt będzie)
    oprocentowany 4% w skali roku, oprocentowanie stałe.
    Zgodziłem się na spotkanie z "doradcą" zobaczymy co on tam będzie czarował
    Przy moim zużyciu ok 350-400kW miesięcznie pewnie optymalna będzie instalacja 5kWP.
    Ponad rok temu ceny były na poziomie 5tys zł za kWp- teraz nie jestem na bieżąco.
    Przyjmując(pewnie optymistycznie) cenę 25tys za instalację i raty na poziomie moich
    dotychczasowych rachunków za prąd czyli 200-250zł wyszło mi z palucha tak z 150
    miesięcy płacenia.
    Oczywiście nijak mi się to nie kalkuluje i "doradca" będzie miał duży kłopot mnie
    przekonać. Ale zobaczymy co doradzi. Dam znać w przyszłym tygodniu.
    A może ktoś z Was ostatnio przerabiał temat i może oferty które ponad rok temu
    otrzymywałem są już mocno nieaktualne bo staniało/podrożało?

  • 2. Data: 2020-10-27 14:23:26
    Temat: Re: Panele FV dawno nie było
    Od: budynPL <b...@g...com>

    ja to sobie za pomocą liściastego zamontowałem FV 9,4kW, no ale znów - robiłem sam na
    w miarę tanich komponentach.
    Od tych całkiem najtańszych odwiódł mnie Liściasty :-) Koszt poniżej 2,3k/kWp. Zwrot
    ok 4lata, byłoby krócej, ale mocno przewymiarowałem.
    Tak to wyszło https://zapodaj.net/8c79bd219cff4.png.html
    No a firmy? Wiadomo - muszą zarobić.

    b.

  • 3. Data: 2020-10-27 14:26:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 października 2020 14:23:28 UTC+1 użytkownik budynPL napisał:
> [...]
    > Od tych całkiem najtańszych odwiódł mnie Liściasty :-) Koszt poniżej 2,3k/kWp.
    Zwrot ok 4lata, byłoby krócej, ale mocno przewymiarowałem.

    Żeby nie ten komin byłoby całkiem ok;). Wywal komin.

    > No a firmy? Wiadomo - muszą zarobić.

    Dam znać za tydzięń co mi proponowali. Raczej taniej jak 5tys/kwp się nie spodziewam
    więc szkoda trochę mojego i ich czasu zapewne.

  • 4. Data: 2020-10-27 15:19:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-10-27 o 14:23, budynPL pisze:
> [...]
    > Od tych całkiem najtańszych odwiódł mnie Liściasty :-) Koszt poniżej 2,3k/kWp.
    Zwrot ok 4lata, byłoby krócej, ale mocno przewymiarowałem.
    No elegancko Ci wyszło a cena też bardzo dobra.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2020-10-27 17:14:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2020 15:19:30 +0100, Janusz napisał(a):

> [...]

    Będzie fajnie do pierwszego gradobicia :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2020-10-27 19:58:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 27 października 2020 09:22:42 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Ostatni "handlowiec" z ofertą paneli był u mnie chyba ponad rok temu.
    > Ponad rok spokoju miałem i dzisiaj telefon- Calumbus

    Jak Columbus to przygotuj sobie herbatkę ziołową uspokajającą :]

    L.

  • 7. Data: 2020-10-27 20:26:36
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Oct 2020 06:23:26 -0700 (PDT), budynPL napisał(a):

> [...]
    > Od tych całkiem najtańszych odwiódł mnie Liściasty :-) Koszt poniżej 2,3k/kWp.
    Zwrot ok 4lata, byłoby krócej, ale mocno przewymiarowałem.

    Jak ładnie. Sam to robiłeś?
    --
    Kadar

  • 8. Data: 2020-10-27 20:27:42
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Oct 2020 17:14:51 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Będzie fajnie do pierwszego gradobicia :)

    Przykryje folią.
    --
    Kadar

  • 9. Data: 2020-10-27 20:32:26
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 27 października 2020 o 20:27:45 UTC+1 o...@g...com napisał(a):

    > Przykryje folią.

    przeciez po to dałem panele zeby mi dachu nie zniszczyło
    :)

    b.

  • 10. Data: 2020-10-27 20:36:41
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Oct 2020 12:32:26 -0700 (PDT), budynPL napisał(a):

    > przeciez po to dałem panele zeby mi dachu nie zniszczyło
    > :)
    >
    > b.

    To teraz trzeba to czymś zakryć, żeby panele się nie zniszczyły.
    --
    Kadar