  • 1. Data: 2020-10-25 20:57:32
    Temat: Szukam routera sensownego
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Zdalne nauczanie z trójką dzieci, a wisimy na wiejskiej
    radiówce która ciągle zdycha. Chyba czas przejść na jakieś LTE :/

    Router mam stary WRT54gl, zastanawiam się czy jest sens brać jakieś
    coś co wtykają telekomy do abonamentu internetowego czy może kupić
    coś nowego porządnego, co pociągnie Openwrt i będzie miało od razu jakiś modem
    że tylko kartę wcisnąć i działa?
    Macie jakieś preferencje? Ja się w sieci bawiłem ostatnio z 5 lat temu :/

    L.

  • 2. Data: 2020-10-25 21:21:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Lisciasty.
    On 25.10.2020 20:57 you wrote:

    > Zdalne nauczanie z tr=C3=B3jk=C4=85 dzieci, a wisimy na wiejskiej
    > radi=C3=B3wce kt=C3=B3ra ci=C4=85gle zdycha. Chyba czas
    > przej=C5=9B=C4=87 n= a jakie=C5=9B LTE :/ Router mam stary WRT54gl,
    > zastanawiam si=C4=99 czy jest sens bra=C4=87 jaki= e=C5=9B=20
    > co=C5=9B co wtykaj=C4=85 telekomy do abonamentu internetowego czy
    > mo=C5=BCe= kupi=C4=87 co=C5=9B nowego porz=C4=85dnego, co
    > poci=C4=85gnie Openwrt i b=C4=99dzie mi= a=C5=82o od razu jaki=C5=9B
    > modem =C5=BCe tylko kart=C4=99 wcisn=C4=85=C4=87 i dzia=C5=82a?
    > Macie jakie=C5=9B preferencje? Ja si=C4=99 w sieci bawi=C5=82em
> [...]

    A ten Openwrt to co do czegoś konkretnego potrzebny?
    Bo jak nie, to bierz coś od operatora, najmniej kategorii 6. I skoro
    wieś, to może z wejściem na zewnętrzną antenę.
    Starego wrt54 wywal na złom, bo szkoda się na nim męczyć.
    I przede wszystkim sprawdź, który operator ma najlepsze warunki u
    ciebie. To podstawa.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2020-10-25 21:22:48
    Temat: Re: Szukam routera sensownego
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, October 25, 2020 at 8:57:34 PM UTC+1, Lisciasty wrote:
> [...]
    > coś co wtykają telekomy do abonamentu internetowego czy może kupić
    > coś nowego porządnego, co pociągnie Openwrt i będzie miało od razu jakiś modem

    Ja mam na wsi podobnie, tez takiego Linksysa z tomato... Na poczatek bym sprawdzil te
    LTE uzywajac chocby komory, moze sa jakies opcje testowania (?)... Ja u siebie
    sprawdzalem orange'a i wcale nie dziala lepiej niz ta moja radiowka :( Nawet firma
    podeslala nam jakis czas temu modem z karta pomaranczy do pracy zdalnej (tak na
    wszelki wypadek), ale uzywamy starej radiowki bo stabilniejsza...
    No i w tych nowych ofertach warto dobrze sprawdzic co sie dostaje.. kolega w Krk
    podpinal (nie pamietam co), ale nie ma dostepu do ustawien routera, z bieda udalo mu
    sie wymusic wylaczenie na nim WiFi (juz mial anteny odkrecac ;) ) i podlaczyl za nim
    swoj...

  • 4. Data: 2020-10-25 21:53:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 25 października 2020 21:22:33 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > A ten Openwrt to co do czegoś konkretnego potrzebny?

    Trudno powiedzieć, coś tam dłubałem sobie czasem, a jak sobie porównam
    to z topornością i nicniemożnością poblokowanych routerów w abonamencie
    to nie wiem czy chcę się wkurzać. Ale dawno nic nie brałem i nie wiem
    jak teraz wyglądają te sprzęty od operatora.

    > Bo jak nie, to bierz coś od operatora, najmniej kategorii 6. I skoro
    > wieś, to może z wejściem na zewnętrzną antenę.

    To taka wieś ale komórki chodzą, jak sobie udostępniam net z telefonu
    który leży na stole to działa. Zapewne router na strychu będzie
    działał jeszcze lepiej, ale antena to zawsze dobry pomysł.

    > Starego wrt54 wywal na złom, bo szkoda się na nim męczyć.

    Panie. Parę dni temu ocaliłem takiego samego, na PSZOKA ktoś wywalił,
    barbarzyńcy...

    > I przede wszystkim sprawdź, który operator ma najlepsze warunki u
    > ciebie. To podstawa.

    Będę męczył sąsiadów, oni mają w większości LTE.

    L.

  • 5. Data: 2020-10-25 21:55:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 25 października 2020 21:22:50 UTC+1 użytkownik WS napisał:

    > Ja mam na wsi podobnie, tez takiego Linksysa z tomato... Na poczatek bym
    > sprawdzil te LTE uzywajac chocby komory, moze sa jakies opcje testowania
    > (?)...

    Komórka z orange działa dobrze, z plusem też, generalnie mam wrażenie
    że tutaj w tej materii nie jest źle.

> [...]
    > bieda udalo mu sie wymusic wylaczenie na nim WiFi (juz mial anteny odkrecac ;) > )

    Stąd pomysł kupna czegoś sensownego i nie zawracania sobie d. sprzętem
    od operatora...

    L.

  • 6. Data: 2020-10-25 22:00:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Będę męczył sąsiadów, oni mają w większości LTE.

    Warto też wstępnie zobaczyć http://beta.btsearch.pl jakie BTS-y
    są dostępne w okolicy, i to dokładnie, czyli jakie technologie
    i pasma udostępniają (wbrew pozorom nie każdy musi być LTE).

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2020-10-25 22:54:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 25 października 2020 22:00:06 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Warto też wstępnie zobaczyć http://beta.btsearch.pl jakie BTS-y
    > są dostępne w okolicy, i to dokładnie, czyli jakie technologie
    > i pasma udostępniają (wbrew pozorom nie każdy musi być LTE).

    Czy jak 700m ode mnie jest BTS z LTE to dobrze czy średnio czy źle? ;)
    Te 700m to tak po polach i pustkach, tu i ówdzie dyfrakcyjne chałupy.

    L.

  • 8. Data: 2020-10-25 23:37:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-25 o 20:57, Lisciasty pisze:
> [...]
    > że tylko kartę wcisnąć i działa?
    > Macie jakieś preferencje? Ja się w sieci bawiłem ostatnio z 5 lat temu :/

    Jako, że od lat sprzedaję klientom najchętniej Drayteka, to i takiego Ci
    zaproponuję.
    Aktualnie widzę na allegro DRAYTek Vigor 2830n (aukcja nr 9786712806) w
    bardzo niskiej cenie.

    Wystarczy Ci to na lata.

    Fragment opisu zw strony routery.sklep.pl:

    * Gigabit WAN/Ethernet, przeznaczony dla użytkowników usługi DSL TP lub
    sieci kablowych
    * ADSL w standardzie ADSL2/2+ przeznaczony dla usług typu Neostrada,
    Netia itp.
    * USB - dostęp 3G , HSPA poprzez zewnętrzny modem

    żródło: https://www.routery.sklep.pl/DrayTek-Vigor-2830n-Plu
    s-13846.html

    Możesz ustawić wan backupowy (o ile masz dwa lub trzy wyjścia na
    internet). Ma serwer VPN, więc zdalna praca to nie problem.

    Dużo możliwości konfiguracji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2020-10-25 23:44:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Oct 2020 14:54:15 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Czy jak 700m ode mnie jest BTS z LTE to dobrze czy średnio czy źl
    > e? ;)

    A czemu się upierasz na LTE jak już jest 5G?
    Kup sprzęt pod 5G, jak jeszcze zasięgu nie masz to może wkrótce
    będziesz miał.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2020-10-25 23:46:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Oct 2020 23:37:34 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Wystarczy Ci to na lata.

    Jak na lata jak to nie ma 5G?
    Wszyscy będą mieli upload 400-600Mb a on zostanie z marnymi 30Mb w
    porywach.

    --
    Marek