  • 11. Data: 2020-10-25 23:57:15
    Temat: Re: Szukam routera sensownego
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 25 października 2020 23:37:38 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Jako, że od lat sprzedaję klientom najchętniej Drayteka, to i takiego Ci
    > zaproponuję.
    > Aktualnie widzę na allegro DRAYTek Vigor 2830n (aukcja nr 9786712806) w
    > bardzo niskiej cenie.
    >
    > Wystarczy Ci to na lata.

    Ale tego... To ma modem DSL a ja nie bardzo mam co z tym zrobić...

    L.

  • 12. Data: 2020-10-25 23:58:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 25 października 2020 23:44:46 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > A czemu się upierasz na LTE jak już jest 5G?
    > Kup sprzęt pod 5G, jak jeszcze zasięgu nie masz to może wkrótce
    > będziesz miał.

    Żebym się upierał to bym się musiał znać, nie mam pojęcia że jest coś poza LTE :>
    A te 5G to widzę jakieś duże miasta, u mnie na zadupiu to się pewnie pojawi
    za kilka lat. Kupić w sumie można, to chyba nie jest drastycznie droższe
    od takich zwykłych.

    L.

  • 13. Data: 2020-10-26 00:01:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 25.10.2020 o 20:57, Lisciasty pisze:
    > Zdalne nauczanie z trójką dzieci, a wisimy na wiejskiej
    > radiówce która ciągle zdycha. Chyba czas przejść na jakieś LTE :/
    >
    > Router mam stary WRT54gl, zastanawiam się czy jest sens brać jakieś
    > coś co wtykają telekomy do abonamentu internetowego czy może kupić
    > coś nowego porządnego, co pociągnie Openwrt i będzie miało od razu jakiś modem
    > że tylko kartę wcisnąć i działa?
    to zły pomysł. w sensie wszstko w jednym, chyba że planujesz na maks 2
    lata i masz doskonały zasięg

    > Macie jakieś preferencje? Ja się w sieci bawiłem ostatnio z 5 lat temu :/

    to zależy czy chcesz kupić i zapomnieć, czy pomęczyć się.... ratując
    sprzęty ze śmietnika? Ja mam tak:
    antena z 2 kabelkami
    modem usb huawei lte wetknięty do
    Tplink 3220 (z modyfikowanym softem)
    który to router rozdziela KABLEM internet do kompów, kamer, rejestratora
    i przez wifi do smartfonów. słowo kablem jest wielkimi literami nie bez
    przyczyny. najdroższa w tym zestawieniu była antena.
    Dla czego warto w częściach? bo czasami jest tak, że modem usb na
    kabelku wystawisz 3 metry dalej i masz 2 kreski zasięgu więcej.
    Wepchniesz go do zaślepionej rurki kanalizacyjnej - a routera już nie.
    tak samo kabel lan. wifi na serio nie jest takie stabilne jak nam się
    wydaje. co innego film na YT a co innego wideorozmowa.
    Na allegro gość sprzedaje po 11zł karty sim z 100gigami do końca roku.
    kupiłem, ale jeszcze nie testowałem.

    ToMasz

  • 14. Data: 2020-10-26 07:23:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ToMasz.
    On 26.10.2020 00:01 you wrote:

> [...]
    > co innego film na YT a co innego wideorozmowa. Na allegro gość
    > sprzedaje po 11zł karty sim z 100gigami do końca roku. kupiłem, ale

    Panie, trójka dzieci w domu to te 100g zużyje w 3 dni.
    Co trzeba uzmysłowić Liściastemu, że radiówka bez limitu to nie to samo
    co LTE prawie zawsze z limitem.

    Prawie, bo jak onegdaj robiłem przegląd ofert, to sensownie wyglądała
    tylko oferta Orange dla firm z limitem miesięcznym 1TB.

    Więc sugestia do Liściastego - jeśli nie masz karty Orange to kup jakiś
    starter Orange free na kartę za piątaka, wsadź w telefon i sprawdź
    prędkość no programem ookla speed test. Koniecznie w godzinach szczytu
    czyli wieczór.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2020-10-26 08:54:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 07:23:46 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    > Prawie, bo jak onegdaj robiłem przegląd ofert, to sensownie wyglądała
    > tylko oferta Orange dla firm z limitem miesięcznym 1TB.

    Patrzyłem na to, jest do wzięcia bo mogę wcisnąć towarzyszce małżonce
    na działalność. W grę wchodzi jeszcze t-mobile, bo tylko te 2 firmy
    siedzą na słupie niedaleko nas. Pytanie czy internet "bez limitu"
    prędkość do 20Mbit/s za 70 zeta netto jest faktycznie bez limitu
    czy są jakieś haczyki?

> [...]
    > starter Orange free na kartę za piątaka, wsadź w telefon i sprawdź
    > prędkość no programem ookla speed test. Koniecznie w godzinach szczytu

    Mam jakąś kartę orange, trzeba będzie sprawdzić.

    A jakieś sugestie odnośnie routera? Trochę tego pooglądałem ale to się
    zaś trzeba doktoryzować. Pytanie czy takie coś jak "TELTONIKA RUT955"
    byłoby dobre żeby wrzucić na poddasze nieużytkowe w parterówce?

    L.

  • 16. Data: 2020-10-26 10:30:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-25 o 23:57, Lisciasty pisze:

    > Ale tego... To ma modem DSL a ja nie bardzo mam co z tym zrobić...

    Ma DLS annex A i Annex B, ma "normalne" łącze WAN ethernet i ma USB do
    modemu 3G/4G/5G czy co tam wtrynisz.

    A mając np. internet światłowodowy i modem LTE, możesz ustawić
    światłowód jako główne wyjście, a LTE jako zapasowe. Jak padnie
    światłowód, to router automatycznie przejdzie na LTE tak, że użytkownicy
    tego nawet nie zauważą.
    Ewentualnie inna możliwość: jedne usługi korzystają ze światłowodu, a
    inne z LTE.
    Albo jeszcze inaczej: Ty korzystasz z rodziną ze światłowodu, a jak
    przyjedzie teściowa, to ją przekierowujesz przez LTE i jeszcze
    ograniczasz pasmo ;)

    To jest jeden z najbardziej uniwersalnych routerów. Ma 3 złącza WAN. Nie
    znaczy to, że musisz korzystać ze wszystkich.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2020-10-26 10:39:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 października 2020 10:30:09 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > światłowód jako główne wyjście, a LTE jako zapasowe. Jak padnie
    > światłowód, to router automatycznie przejdzie na LTE tak, że użytkownicy

    Jakbym miał na tym zadupiu światłowód to bym nie siedział na wiejskiej
    radiówce ani nie szukał LTE, bez przesady :/
    Tak czy siak router ok, ale modem do tego trzeba dokupić i jest kolejny
    klamot oprócz jednego. No ale pomyślę nad tym, może to ma jakiś sens...

    L.

  • 18. Data: 2020-10-26 11:23:14
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    > że tylko kartę wcisnąć i działa?
    > Macie jakieś preferencje? Ja się w sieci bawiłem ostatnio z 5 lat temu :/

    Sprawdź najpierw solidnie, jak Ci to LTE działa. Bo od czasu kwarantann
    i innych covidowych spraw, to u mnie na przykład ledwie zipie i
    transfery są tak żenujące, że szkoda gadać... :/

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 19. Data: 2020-10-26 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Jak na lata jak to nie ma 5G?
    > Wszyscy będą mieli upload 400-600Mb a on zostanie z marnymi 30Mb w
    > porywach.

    Przeciez 5G poza miastami to melodia na za 5 lat najszybciej.
    Przeciez 5G to własnie dedykowane do duzych skupisk...
    A 30Mb... do czego wiecej miałoby być potrzebne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 20. Data: 2020-10-26 12:05:52
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 26.10.2020 o 10:39, Lisciasty napisał:

> [...]
    > Tak czy siak router ok, ale modem do tego trzeba dokupić i jest kolejny
    > klamot oprócz jednego. No ale pomyślę nad tym, może to ma jakiś sens...

    Nie baw się przy internecie GSM w modemy zewnętrzne, to tylko dodatkowy
    klamot i źródło późniejszych problemów - a to z kompatybilnością, a to
    a z anteną, a to z "nielubieniem się" urządzeń. Do routera z modemem
    podłączasz tylko antenę zewnętrzną i o modemowych problemach zapominasz.
    Korzystałem kiedyś w górach z internetu GSM, to mam to przećwiczone.
    I sprawa najważniejsza: czy to w górach, czy na Żoliborzu podstawową
    sprawą jest dobra antena zewnętrzna LTE - najlepiej panelowa. Bez niej
    zawsze będzie płacz - że zrywa, że wolno, że dupa, że sraka.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.