  • 21. Data: 2020-10-26 13:00:13
    Temat: Re: Szukam routera sensownego
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kżyho napisał:

    > Sprawdź najpierw solidnie, jak Ci to LTE działa. Bo od czasu
    > kwarantann i innych covidowych spraw, to u mnie na przykład
    > ledwie zipie i transfery są tak żenujące, że szkoda gadać... :/

    Tego nie da się "sprawdzić solidnie", te parametry mają sens
    wyłącznie statystyczny, tylko we wstępnie określonych warunkach
    coś w ogóle znaczą. Wirus te warunki zmienił -- i faktycznie
    w wielu miejscach kraju łączność siadła (mam sporą próbkę do
    badań). Z kolei w dużych miastach jest gęsto od luda, a eter
    nie jest z gumy -- nawet fejsbukowcy potrafią wysycić pasma
    (też widzę, jak to się w ostatnich kilku latach zmieniło).
    Zabawna jest wiara tych, którym się wydaje, że po wprowadzniu
    jakiejś mitycznej 7G będzie można wyrzucić wszystkie światłowody.

    Jarek

    --
    -- Nasi archeolodzy odkryli w wykopaliskach drut miedziny -- to
    dowód, że starożytni Egipcjanie znali telegraf.

  • 22. Data: 2020-10-26 14:06:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Patrzyłem na to, jest do wzięcia bo mogę wcisnąć towarzyszce małżonce
    > na działalność.
    więc w zasadzie masz to samo minus vat, i zobowiązanie na dłuższy czas.
    > W grę wchodzi jeszcze t-mobile, bo tylko te 2 firmy
    > siedzą na słupie niedaleko nas. Pytanie czy internet "bez limitu"
    > prędkość do 20Mbit/s za 70 zeta netto jest faktycznie bez limitu
    > czy są jakieś haczyki?
    na 99% po przekroczeniu pewnego transferu, drastycznie spadnie prędkość

    > Mam jakąś kartę orange, trzeba będzie sprawdzić.
    koniecznie.

    > A jakieś sugestie odnośnie routera? Trochę tego pooglądałem ale to się
    > zaś trzeba doktoryzować. Pytanie czy takie coś jak "TELTONIKA RUT955"
    > byłoby dobre żeby wrzucić na poddasze nieużytkowe w parterówce?
    super router. ale wiesz co? Jak Ty chcesz zainwestować ok 1 tyś za
    sprzęt i 70złx 24 mce, to może pogadaj z sąsiadami, zainwestujcie to w
    "radiówkę która zdycha" i naprawcie to co jest, zamiast bawić sie w lte?
    Bo wiesz.... ja to korzystam z LTE żeby było taniej, nie drożej :)

    ToMasz

  • 23. Data: 2020-10-26 14:22:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 26.10.2020 o 12:05, collie pisze:

    > Nie baw się przy internecie GSM w modemy zewnętrzne, to tylko dodatkowy
    > klamot i źródło późniejszych problemów - a to z kompatybilnością, a to
    > a z anteną, a to z "nielubieniem się" urządzeń.
    przeczytałem, ale nie rozumiem. router tplink ma wypisaną listę
    testowanych modemów. mogą być niekompatybilne i nie lubić się, ale to to
    samo. Liściasty nie będzie miał takich problemów, bo wcześniej zasięgnie
    informacji czy modem jest kompatybilny

    > Do routera z modemem
    > podłączasz tylko antenę zewnętrzną i o modemowych problemach zapominasz.
    jaka jest alternatywa? Do modemu podłączasz antenę zewnętrzną i
    zapominasz o problemach.

    > Korzystałem kiedyś w górach z internetu GSM, to mam to przećwiczone.
    to jest argument. przebijam korzystam od czasu jak pojawiło sie w
    redbulu RMB5 100giga (albo jak pisali 300) na miesiąc. czyli... długo.
    > I sprawa najważniejsza: czy to w górach, czy na Żoliborzu podstawową
    > sprawą jest dobra antena zewnętrzna LTE - najlepiej panelowa. Bez niej
    > zawsze będzie płacz - że zrywa, że wolno, że dupa, że sraka.
    dla czego panelowa? Zwykła nie może być? A jak widzę z okna BTS to też
    musi byc antena? Czy po prostu w górach nie miałeś i była sraka?

    Każdy sprzęt ma swoje wady i zalety. rozdzielny ma taką zaletę że
    łatwiej jest wystawić modem na dach bez anteny. Jest szansa ze za parę
    lat kupi modem g5 i będzie działać. że jak go piorun przypali to będa
    mniesze straty.. no i wybór sprzętów rozdzielnych jest większy i cena
    zdecydowanie niższa. A teraz zastanów sie jak kupi router+modem+ antenę
    i nie zadziała stabilnie to co? nie może się tak stać? Ja bym ocenę
    stabilności pracy, szybciej opierał na opiniach użytkowników, niż na tym
    czy modem i router są w jednej obudowie czy połączone przez usb.

    ToMasz

  • 24. Data: 2020-10-26 16:43:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 26 Oct 2020 10:59:59 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Przeciez 5G poza miastami to melodia na za 5 lat najszybciej.

    Nigdy nie wiadomo. Teraz jest presja na zdalną pracę i rozbudowę
    infrastruktury. Te 5 lat może nie nagle zmienić w 6 miesięcy.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2020-10-26 17:02:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 26, 2020 at 4:43:25 PM UTC+1, Marek wrote:

    > Nigdy nie wiadomo. Teraz jest presja na zdalną pracę i rozbudowę
    > infrastruktury. Te 5 lat może nie nagle zmienić w 6 miesięcy.

    ...i bedzie jak zwykle, czyli 5G na papierze, a tranfer bez zmian ;)

    Ja na wsi mam mozliwosc podpiecia swiatlowodu (idzie slupem energetycznym stojacym na
    mojej dzialce, ze 20m kabla), ale jak czytam opinie to tak sobie to dziala ;) ,
    finansowane przez UE...
    No i drozej niz moja radiowka, doplata za zewn. IP i to zmiennego, nie daja dostepu
    do routera...
    Przy radiowce kupilem sobie ubiquiti nanobrigde M5, sprawdzilem co lapie, mail do
    dostawcy, dalo sie zdalnie dostac dostep na tydzien do testow i tak dziala ponad 10
    lat, nikt mi niczego nie blokuje...
    BTW kolega z pracy przeszedl na swiatlowod pomaranczy, co jakis czas wywala go na
    spotkaniach przez zooma ;)

  • 26. Data: 2020-10-27 09:48:03
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sun, 25 Oct 2020 12:57:32 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Zdalne nauczanie z trójką dzieci, a wisimy na wiejskiej
    > radiówce która ciągle zdycha. Chyba czas przejść na jakieś LTE :/
    >
    > Router mam stary WRT54gl, zastanawiam się czy jest sens brać jakieś
    > coś co wtykają telekomy do abonamentu internetowego czy może kupić
    > coś nowego porządnego, co pociągnie Openwrt i będzie miało od razu jakiś modem
    > że tylko kartę wcisnąć i działa?
    > Macie jakieś preferencje? Ja się w sieci bawiłem ostatnio z 5 lat temu :/
    >
    > L.

    1. sprawdź sobie na http://beta.btsearch.pl co oferuje "operator".
    2. dostępność wielu pasm oczywiście nie gwarantuje możliwości ich agregacji
    musisz potestować.
    3. ruter+modem w jednym: 715, 618, 525 od Huawei
    4. antena: panel do miasta, yaga na wieś
    z firmy Dipol

    Do poduszki.
    router LTE z agregacją:
    https://openitforum.pl/forums/topic/2438-internet-lt
    e-advanced-jaki-router-z-agregacj%C4%85-pasm/
    ww. znajduje się taka fajna tabelka pokazująca, który model agreguje
    konkretne pasma:
    https://openitforum.pl/uploads/monthly_2018_09/2s8lr
    ms.png.fc6ac6ab177d20f7188de68419f6438b.png
    i wygląda na to, że albo:
    Huawei B618s-22d lub Huawei B715

    wewnątrz postu, tego z pierwszego ww. linku, jest link do portalu
    elektroda.pl:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3479510.html
    gdzie goście rozkminiają temat B618 czy B715.

  • 27. Data: 2020-10-27 10:52:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Oct 2020 09:02:41 -0700 (PDT), WS
    <L...@c...pl> wrote:
> [...]
    > energetycznym s
    > tojacym na mojej dzialce, ze 20m kabla), ale jak czytam opinie to

    Jaki dostawca?

    > BTW kolega z pracy przeszedl na swiatlowod pomaranczy, co jakis
    > czas wywala
    > go na spotkaniach przez zooma ;)

    Ale jaki związek ma rodzaj łącza z niedziałaniem jakieś badziewnej
    aplikacji?
    Mam 2 pomarańczowe instalacje (biznesowa i prywatna) i nie ma z nimi
    żadnych problemów, transfery na poziomie kilkuset Mbs. Dodatkowo
    chwalę Orange za możliwość konfiguracji revdns dla netbloku </24
    zwykłym mailem.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2020-10-27 11:24:07
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, October 27, 2020 at 10:52:57 AM UTC+1, Marek wrote:

    > Jaki dostawca?

    beskidmedia

    > Ale jaki związek ma rodzaj łącza z niedziałaniem jakieś badziewnej
    > aplikacji?

    no, Zoom dziala calkiem OK (chyba nawet calkiem sporo zarobili na pandemii...), radzi
    sobie z wolnym laczem, reconnecty przy zerwaniu polaczenia. Wczesniej mial net z GSM
    (nie wiem czy LTE, tuz pod Krakowem) lepiej toto dzialalo... Zglaszal kilka razy
    problemy i wyglada, ze jest chyba troche lepiej...

  • 29. Data: 2020-10-27 18:10:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, dantes.
    On 27.10.2020 09:48 you wrote:

> [...]
    ms.png.
    > fc6ac6ab177d20f7188de68419f6438b.png i wygląda na to, że albo:

    B618s lepszy, bo łatwiej go włożyć w rurę i wystawić na dach. I
    niepotrzebne anteny dodatkowe ;)

    --
    Pete

  • 30. Data: 2020-10-27 20:46:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 27 października 2020 09:47:03 UTC+1 użytkownik dantes napisał:
    > https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3479510.html
    > gdzie goście rozkminiają temat B618 czy B715.

    Dzięki, doktoryzuję się od dłuższego czasu a te linki na pewno pomogą.

    Na forum bez-kabli.pl chwalą B818. Może wziąć takiego?

    L.