  • 31. Data: 2020-10-28 09:32:23
    Temat: Re: Szukam routera sensownego
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 27 Oct 2020 12:46:30 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Dzięki, doktoryzuję się od dłuższego czasu a te linki na pewno pomogą.
    >
    > Na forum bez-kabli.pl chwalą B818. Może wziąć takiego?
    >
    > L.

    Nie znam.
    Doklej parametry poniżej to porównamy tego B818.

    Temat rozkminiałem jakiś rok temu w wakacje, dla znajomego, który ma domek
    na wsi, a las górki i pagórki "lekko" zasłaniały BTS-a.
    Nie mam czasu sprawdzać, kopiuje i wklejam z Notatnika,
    a linki do elektrody zapewne się przydadzą.

    LTE z agregacją pasm.....
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3453678.html

    Stacjonarne routery:

    Huawei B525 LTE CAT.6: pobieranie max 300Mbps, wysyłanie max 50Mbps,
    posiada 3 porty LAN Gigabit Ethernet, 1 port LAN/WAN Gigabit Ethernet, WiFi
    2.4GHz i 5GHz, jedno USB 2.0, gniazdo RJ 11, możliwość podłączenia 2
    zewnętrznych anten, LTE: 800/900/1800/2100/2600 MHz
    https://allegro.pl/listing?string=Huawei%20B525%20LT
    E&bmatch=engag-global-n-cl-dict4-eyesa-bp-ele-1-4-07
    30&order=pd

    Huawei B715 LTE CAT. 9: pobieranie max 450Mbps, wysyłanie max 50Mbps,
    posiada 3 porty LAN Gigabit Ethernet, 1 port LAN/WAN Gigabit Ethernet, WiFi
    2.4GHz i 5GHz, jedno USB 2.0, gniazdo RJ 11, możliwość podłączenia 2
    zewnętrznych anten, nie znalazłem częstotliwości. Huawei powinien zrobić
    jakąś stronę z parametrami...
    https://allegro.pl/listing?string=Huawei%20B715%20LT
    E&bmatch=seng-v6-b118&order=pd

    D-Link DWR 966 LTE CAT.6 : pobieranie max 300Mbps, wysyłanie max 50Mbps,
    posiada 4 porty LAN Gigabit Ethernet, WiFi 2.4GHz i 5GHz, dwa USB 2.0,
    gniazdo RJ 11 (NIE POSIADA BŁĄD SPECYFIKACJI NA STRONIE PRODUCENTA),
    możliwość podłączenia 2 zewnętrznych anten, LTE FDD 2600/1800/900/800 MHz
    https://allegro.pl/listing?string=D-Link%20DWR%20966
    %20LTE&bmatch=engag-global-var-cl-n-dict4-eyesa-bp-u
    ni-1-4-0730&order=pd
    brak

    ODU IDU 300 LTE CAT.6: pobieranie max 300Mbps, wysyłanie max 50Mbps,
    posiada 4 porty LAN Gigabit Ethernet, WiFi 2.4GHz i 5GHz, LTE FDD
    800/900/1800/2600
    https://allegro.pl/listing?string=ODU%20IDU%20300%20
    LTE&bmatch=engag-global-var-cl-n-dict4-eyesa-bp-uni-
    1-4-0730&order=pd
    brak

    Asusu 4G-AC68U LTE CAT.6: pobieranie max 300Mbps, wysyłanie max 50Mbps,
    posiada 4 porty LAN Gigabit Ethernet, 1 port WAN Gigabit Ethernet, WiFi
    2.4GHz i 5GHz, możliwość podłączenia 2 zewnętrznych anten, LTE FDD
    800/900/1800/2600
    https://allegro.pl/listing?string=Asus%204G%20AC68U&
    bmatch=engag-global-var-cl-n-dict4-eyesa-bp-uni-1-4-
    0730&order=pd

    Przykład rozwiązania problemu: B715 z agregacją
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3563396.html

    Wstaw tutaj parametry tego B818 to porównamy.

  • 32. Data: 2020-10-28 11:50:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 28 października 2020 09:31:40 UTC+1 użytkownik dantes napisał:
    > Wstaw tutaj parametry tego B818 to porównamy.

    LTE: 700/800/900/1800/2100/2600 MHz
    UMTS: 900/2100 MHz
    GSM: 850/900/1800/1900 MHz
    EDGE/GPRS/GSM: 850/900/1800/1900 MHz
    HSPA+DC/HSPA+/HSPA/UMTS: 850/900/1900/2100 MHz

    RJ-45 10/100/1000 (LAN) - 1 szt.
    RJ-45 10/100/1000 (LAN/WAN) - 1 szt.
    RJ-11 (telefoniczny) - 1 szt.
    Gniazdo kart SIM - 1 szt.

    Maksymalna prędkość transmisji bezprzewodowej
    1200 Mb/s (Wi-Fi)

    Czyli chyba niezła kobyła

  • 33. Data: 2020-10-28 12:17:47
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 28 Oct 2020 03:50:23 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > LTE: 700/800/900/1800/2100/2600 MHz
    > UMTS: 900/2100 MHz
    > GSM: 850/900/1800/1900 MHz
    > EDGE/GPRS/GSM: 850/900/1800/1900 MHz
    > HSPA+DC/HSPA+/HSPA/UMTS: 850/900/1900/2100 MHz
    >
    > RJ-45 10/100/1000 (LAN) - 1 szt.
    > RJ-45 10/100/1000 (LAN/WAN) - 1 szt.
    > RJ-11 (telefoniczny) - 1 szt.
    > Gniazdo kart SIM - 1 szt.
    >
    > Maksymalna prędkość transmisji bezprzewodowej
    > 1200 Mb/s (Wi-Fi)
    >
    > Czyli chyba niezła kobyła

    A to jest CAT6 czy już CAT9?

    A co do:
    > LTE: 700/800/900/1800/2100/2600 MHz
    to które pasma agreguje ten B818?

    Sprawdź następnie, które pasma w ogóle udostępnia operator GSM na
    pobliskich BTS'ach: http://beta.btsearch.pl

    Oczywiście sam fakt udostępniania na poszczególnych BTS'ach ww.
    częstotliwości nie oznacza jeszcze, że Twój router je zagreguje, jeśli
    agregować potrafi wg zapewnień producenta, bo o tym decyduje operator,
    zatem pozostają testy.

  • 34. Data: 2020-10-28 12:28:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 28 października 2020 12:16:09 UTC+1 użytkownik dantes napisał:
    > A to jest CAT6 czy już CAT9?

    Znalazłem że CAT 19.

    > A co do:
    > to które pasma agreguje ten B818?

    4 to 5 times Carrier Aggregation with 4×4 MiMo
    ale które to na razie nie znalazłem.

    > Sprawdź następnie, które pasma w ogóle udostępnia operator GSM na
    > pobliskich BTS'ach: http://beta.btsearch.pl

    To już sprawdziłem, u mnie jedyny sensowny to orange.

    L.

  • 35. Data: 2020-10-28 13:39:13
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 28 Oct 2020 04:28:40 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Znalazłem że CAT 19.

    > 4 to 5 times Carrier Aggregation with 4×4 MiMo
    Co do 4x4 MiMo...
    to sprawdź ile zewnętrznych gniazd antenowych posiada?
    Bo na pewno 2, a jeśli kolejne 2 antenki są li tylko antenkami wewnętrznymi
    (wytrawionymi na PCB) to na wsi 4x4MiMo raczej nie uzyskasz, ale na to
    to nawet się nie ma co nastawiać, MiMo 2x2 wystarczy.

    Pamiętaj o dobrej antenie, zerknij na ofertę firmy Dipol.

    Dla przykładu (za elektroda.pl) taki
    B715 z agregacją 3 CC CA LTE2600+2100+1800
    i antena Dual LTE1800-2600MHz
    https://www.cybertech.com.pl/p173,antena-dualna-lte-
    a-4g-17dbi-mimo-1800-2600mhz.html
    i wtedy masz agregację 3 wysokich pasm LTE , korzystasz wtedy na DL w sumie
    z 40-45MHz pasma( 20+10/15+10) w MIMO2x2 i DL do 300/337Mb/s.

    .

  • 36. Data: 2020-10-28 14:50:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 28 października 2020 13:38:26 UTC+1 użytkownik dantes napisał:
> [...]
    > (wytrawionymi na PCB) to na wsi 4x4MiMo raczej nie uzyskasz, ale na to
    > to nawet się nie ma co nastawiać, MiMo 2x2 wystarczy.

    Mi wystarczy cokolwiek co nie będzie rzężącą radiówką która powinna mieć
    10Mbps a ma w porywach 0-1 wieczorem. Cudów nie oczekuję, ma być standard
    w miarę porządny :]

    > Pamiętaj o dobrej antenie, zerknij na ofertę firmy Dipol.

    Będę patrzył jak sobie poradzi sam router. Pójdzie na strych,
    a BTS mam jakieś 800m od chałupy, powinno zasuwać bez anten zewnętrznych.

    L.

  • 37. Data: 2020-10-28 22:39:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Będę patrzył jak sobie poradzi sam router. Pójdzie na strych,
    > a BTS mam jakieś 800m od chałupy, powinno zasuwać bez anten zewnętrznych.

    wiem że nudny jestem, ale ostatni raz:
    Załóżmy że wejdziesz z telefonem na dach i w szczycie, gdy nikt nie
    korzysta, zrobisz speedtesta i wyjdzie Ci ping 5 transfer 70 megabitów.
    Powtórzysz test w porze obciążenia i wyjdzie Ci ping16 transfer 20 mega
    Czy to są realne wyniki? Zgadzamy się?

    czy w takim przypadku warto inwestować okolice 1 tyś złotych na lepszy
    sprzęt i czego można oczekiwać po nim? szczególnie biorąc pod uwagę, że
    ten gorszy wynik, w 100% zależy od operatora, nie od Twojego sprzętu.
    Ale załóżmy że zależy Ci na szybkości. tyle że w przypadku LTE, przy
    malych plikach, małych paczkach danych, różnica procentowa może być
    duża, ale różnica w czasie, będzie znikoma. części sekundy. gdy jednak
    gadamy o dużych plikach - no to jasne! lepiej coś ściągnąć w 1 minutę
    niż w 3. tyle tak ściągając wykorzystasz transfer miesięczny w pierwszym
    dniu.
    ToMasz

  • 38. Data: 2020-10-29 11:39:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 28 października 2020 22:39:26 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > wiem że nudny jestem, ale ostatni raz:

    Nie jesteś nudny tylko nie czytasz tego co się w wątku pisze :P

> [...]
    > korzysta, zrobisz speedtesta i wyjdzie Ci ping 5 transfer 70 megabitów.
    > Powtórzysz test w porze obciążenia i wyjdzie Ci ping16 transfer 20 mega

    Jakbyś czytał co napisałem to byś wyczytał że robiłem test wieczorem
    i późnym wieczorem (gdzie powinno być najbardziej zapchane)
    w domu na modemie usb i najlepiej wyszedł orange, gdzie porównując
    do mojej radiówki to jest kosmos.

    > czy w takim przypadku warto inwestować okolice 1 tyś złotych na lepszy
    > sprzęt i czego można oczekiwać po nim? szczególnie biorąc pod uwagę, że
    > ten gorszy wynik, w 100% zależy od operatora, nie od Twojego sprzętu.

    Nie wiem czy warto, może i nie, ale mam na tyle dużo na głowie że chcę
    to zrobić raz i zapomnieć, a że edukacja zdalna wchodzi na całego to to
    musi działać. Jak będę to serwisował i wymyślał półśrodki zamiast pracować
    to stracę dużo więcej niż ten tysiąc ;)

    L.

  • 39. Data: 2020-10-29 17:20:09
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 28-10-2020 o 22:39, ToMasz pisze:

> [...]
    > sprzęt i czego można oczekiwać po nim? szczególnie biorąc pod uwagę, że
    > ten gorszy wynik, w 100% zależy od operatora, nie od Twojego sprzętu.

    Zależy też od sprzętu u abonenta. Im więcej pasm może jednocześnie
    agregować modem, tym mniej dokuczliwe będzie obciążenie BTS w godzinach
    wieczornych.

    yabba

  • 40. Data: 2020-10-30 19:50:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Ok męczę tego B818. Masakra jak to zasuwa. Powymuszałem jakieś agregacje
    pasm ot tak na małpę na razie i transfer przy pobieraniu sięga mi 250Mbps.
    Ponad 200x lepiej niż na wiejskiej radiówce ;)

    L.