  • 1. Data: 2020-10-21 19:59:50
    Temat: Ryby w szambie - czym uszczelnić przeciek.
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    Szlag mnie trafia. Zamówiłem 2 duże prostopadłościenne szamba, hiper,
    każde sprawdzane na szczelność, atesty, w sumie niemała kupa forsy.
    Będzie intensywna hodowla karpia i amura.

    Jedno traci wodę, po uważnym obejrzeniu (niestety po zakopaniu) ma
    pęknięcie. Widać że powstałe jeszcze w fabryce, bo w szczelince jest
    czarna farba zewnętrzna. Zbrojenie ma się dobrze, stawiam że był to
    skurcz betonu. Jest też mikropęknięcie, które widać bo podbiega wilgocią
    (widać rysę - taki pajączek). Te mogły powstać wskutek walnięcia w
    transporcie. Wszystkie widoczne rysy znajdują się wysoko, jest więc
    dostęp z obu stron.

    Szamba na gwarancji ale wkopane, wyjęcie praktycznie niemożliwe bez
    sajgonu niewyobrażalnego kalibru. Myślę o klejeniu, ale czym?

    Rysa ma ok 50 cm, największa grubość ok 1 mm. Gdybym dał powiedzmy
    epidian i na to plaster tkaniny, z pewnością bym załatał wyciek. Ale
    może jest lepszy pomysł? Ktoś doradza, żeby powiększyć szczelnę i zalać
    odpowiednim Atlasem lub Ceresitem.

    W szczególności chciałbym spytać o tzw "folię w płynie" (HydroStop).
    Może maznąć dwa razy pędzlem po obu stronach i po sprawie?

    Chciałbym też spytać o "szkło wodne". Gdybym przesączył nim
    mikropęknięcia - pajączki? Podobno świetnie wnika w beton i go gruntuje.

    Klejenie powinno dać się przeprowadzić w warunkach wilgotnych, choć być
    może uda się to osuszyć (mam dmuchawę gorącego). Musi być "ekologiczne"
    bo ryby.

    Ktoś potrafi pomóc?
    --
    A S

  • 2. Data: 2020-10-21 20:15:16
    Temat: Re: Ryby w szambie - czym uszczelnić przeciek.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak z ciekawości (z punktu widzenia karpia i amura): jaki konkretnie rozmiar?

    -----

  • 3. Data: 2020-10-21 20:48:33
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-10-21 20:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak z ciekawości (z punktu widzenia karpia i amura): jaki konkretnie
    > rozmiar?

    Ale czego? Ryby? Narybek 5-10cm i do 3 lat intensywnej hodowli. Dojdą do
    1,5kg, czyli jak najbardziej na patelnie. Sprawdzone z karpiem, mówią że
    amur podobnie.

    Co z klejeniem betonu?
    --
    A S

  • 4. Data: 2020-10-21 21:04:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Szamba.

    -----

  • 5. Data: 2020-10-21 22:15:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-10-21 o 19:59, Andrzej S pisze:
> [...]
    >
    > Klejenie powinno dać się przeprowadzić w warunkach wilgotnych, choć być
    > może uda się to osuszyć (mam dmuchawę gorącego). Musi być "ekologiczne"

    Gumówką powiększ rysę najlepiej w trójkąt, podobny jak przy
    szpachlowaniu płyt gk, następnie kup w Castoramie ceresit cement do
    zaprawek szybkowiążący,
    https://www.castorama.pl/cement-montazowy-cx-5-ceres
    it-5-kg-id-49683.html

    zwilżasz lekko szczelinę i rozrabiasz cement ale mało bo bardzo szybko
    wiąże (10minut) i tym szpachlujesz czyli wciskasz do szczeliny ile się
    da i wsyrównujesz.
    Ten cement w stosunku do zwykłych powiększa objętość podczas wiązania i
    jest stworzony do wypełniania takich szczelin.
    Żywice nie zdadzą egzaminu bo z czasem 'odparzą' z powodu działania
    cementu i wody.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2020-10-21 22:37:30
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 21.10.2020 o 19:59, Andrzej S napisał:

> [...]
    > epidian i na to plaster tkaniny, z pewnością bym załatał wyciek. Ale
    > może jest lepszy pomysł? Ktoś doradza, żeby powiększyć szczelnę i zalać

    W Castoramie zainteresuj się tym, bez gumówek-srówek i powiększania:
    https://www.castorama.pl/krystaliczne-zaprawy-uszcze
    lniajace-zastosowanie-i-zalety-ins-1001232.html

  • 7. Data: 2020-10-21 22:37:53
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 21.10.2020 o 19:59 Andrzej S <a...@e...pl> pisze:

    > W szczególności chciałbym spytać o tzw "folię w płynie" (HydroStop).
    > Może maznąć dwa razy pędzlem po obu stronach i po sprawie?

    Żadna "folia w płynie" mazana pędzlem. Raczej coś w rodzaju Atlas Woder
    Duo, koniecznie z atestem PZH na kontakt z wodą pitną.

    Kamil

  • 8. Data: 2020-10-21 23:31:25
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 21.10.2020 o 19:59, Andrzej S pisze:

    > Ktoś potrafi pomóc?

    producent?

    domyślam się że z gwarancją/rękojmią może być problem bo zakopane, ale
    spróbować warto
    może ma jakiś patent na naprawę?

  • 9. Data: 2020-10-22 01:15:18
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 21.10.2020 o 19:59, Andrzej S pisze:

    > Chciałbym też spytać o "szkło wodne". Gdybym przesączył nim
    > mikropęknięcia - pajączki? Podobno świetnie wnika w beton i go gruntuje.

    O szkle zapomnij, wniknie tylko powierzchniowo 0.3-1-2mm (raczej <1mm),
    podobno baardzo powoli, ale jednak, rozpuszcza się w wodzie.
    Szklo można dodać do mieszanki betonowej , impregnują nim posadzki, ale
    mnie niestety na dłuższą metę rozczarowało.

    Ja dodaję [już] tylko do mieszanki bet. jak lepię coś zewnętrznej
    elewacji i narażone mocno na deszcze.

  • 10. Data: 2020-10-22 06:52:59
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-10-21 21:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Szamba.
    >

    > -----

    12m^3, 3x2x2m

    pozdro