    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ryby w szambie - czym uszczelnić przeciek.
    Date: Wed, 21 Oct 2020 22:15:24 +0200

    W dniu 2020-10-21 o 19:59, Andrzej S pisze:
    > Szlag mnie trafia. Zamówiłem 2 duże prostopadłościenne szamba, hiper,
    > każde sprawdzane na szczelność, atesty, w sumie niemała kupa forsy.
    > Będzie intensywna hodowla karpia i amura.
    >
    > Jedno traci wodę, po uważnym obejrzeniu (niestety po zakopaniu) ma
    > pęknięcie. Widać że powstałe jeszcze w fabryce, bo w szczelince jest
    > czarna farba zewnętrzna. Zbrojenie ma się dobrze, stawiam że był to
    > skurcz betonu. Jest też mikropęknięcie, które widać bo podbiega wilgocią
    > (widać rysę - taki pajączek). Te mogły powstać wskutek walnięcia w
> [...]
    Gumówką powiększ rysę najlepiej w trójkąt, podobny jak przy
    szpachlowaniu płyt gk, następnie kup w Castoramie ceresit cement do
    zaprawek szybkowiążący,
    https://www.castorama.pl/cement-montazowy-cx-5-ceres
    it-5-kg-id-49683.html

    zwilżasz lekko szczelinę i rozrabiasz cement ale mało bo bardzo szybko
    wiąże (10minut) i tym szpachlujesz czyli wciskasz do szczeliny ile się
    da i wsyrównujesz.
    Ten cement w stosunku do zwykłych powiększa objętość podczas wiązania i
    jest stworzony do wypełniania takich szczelin.
    Żywice nie zdadzą egzaminu bo z czasem 'odparzą' z powodu działania
    cementu i wody.

    --
    Janusz