  • 31. Data: 2020-10-23 13:15:26
    Temat: Re: Ryby w szambie - czym uszczelnić przeciek.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-21 o 19:59 +0200, Andrzej S napisał:
    > Jedno traci wodę, po uważnym obejrzeniu (niestety po zakopaniu) ma
    > pęknięcie. Widać że powstałe jeszcze w fabryce, bo w szczelince jest
    > czarna farba zewnętrzna.

    Tak czytam i zastanawiam się - czy ta utrata wody to faktycznie jakiś
    problem? Bo przecież wodę i tak trzeba odnawiać. No chyba, że planujesz
    te nieszczęsne ryby w jakimś hermetycznie zamkniętym obiegu trzymać?

    Mateusz

  • 32. Data: 2020-10-23 16:43:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 22 października 2020 13:03:17 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > 100 sztuk po 2 kg => 200 kg ryb w 12000 litrach.
    > 60 litrów wody na jedną DUŻĄ rybę.
    > W 60 litrach to sobie można gupiki trzymać.

    W norweskich hodowlach łososia przepisy określają max 25kg ryb na m3.
    Co tutaj by dawało 300kg, czyli 150 ryb, czyli 80 litrów na rybę.
    Machnąłeś się z litrami bo przy 100 szt jest 120 litrów na rybę.
    Pytanie ile jest w naszych tradycyjnych stawach z karpiami, mam wrażenie
    że tam może być dużo więcej.

    L.

  • 33. Data: 2020-10-23 19:02:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, October 23, 2020 at 6:51:42 AM UTC+2, A S wrote:

    > Nie ogarniasz kaznodziejo.

    Oj tam...
    napisz, ze raz na tydzien bierzesz rower wodny i wyprowadzasz karpie na smyczy do
    pobliskiego jeziora i bedzie spokoj ;)

  • 34. Data: 2020-10-23 20:15:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    https://lapinede.pl/rybka-rozpozna-twarz/

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2020-10-24 07:53:56
    Od: A S <a...@e...pl>

    > Tak czytam i zastanawiam się - czy ta utrata wody to faktycznie jakiś
    > problem? Bo przecież wodę i tak trzeba odnawiać. No chyba, że planujesz
    > te nieszczęsne ryby w jakimś hermetycznie zamkniętym obiegu trzymać?

    Niby tak, ale utrata jest duża, a chcę planowo "odkurzać" dno i wymieniać część wody.
    Temat wydaje sie na zime zakonczony - podłatałem wspominanym tu Ceresitem cx-5
    (Janusz dzieki) i trzyma.
    Rybki nie wyglądają na nieszczęsne. W dodatku są kochane komary, więc powinien być
    jeszcze wylęg larw
    --
    A S

  • 36. Data: 2020-10-24 08:21:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to rozmiar ażurowych drucianych klatek zanurzanych w morzu, a nie betonowe
    zbiorniki zakopane w ziemi.
    No i raczej jest różnica pomiędzy 300 kg w 12m3, a 30000 kg w 1200m3.
    Coś jak pomiędzy karcerem (izolatką), a barakiem 100-osobowym.

    -----

  • 37. Data: 2020-10-24 13:27:10
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-10-24 o 08:21, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > No i raczej jest różnica pomiędzy 300 kg w 12m3, a 30000 kg w 1200m3.
    > Coś jak pomiędzy karcerem (izolatką), a barakiem 100-osobowym.

    300kg. Przymknąłbym oko że nie potrafisz czytać i cierpliwie wyjasnił jeszcze raz,
    ale musisz mnie przeprosic za te kilka postów.
    --
    A S

  • 38. Data: 2020-10-24 22:31:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-10-24 o 07:53, A S pisze:

    > Niby tak, ale utrata jest duża, a chcę planowo "odkurzać" dno i
    > wymieniać część wody.
    > Temat wydaje sie na zime zakonczony - podłatałem wspominanym tu
    > Ceresitem cx-5 (Janusz dzieki) i trzyma.
    Cieszę sie że pomogłem. A ten cement do szybkich napraw jest naprawdę
    zajebisty,
    najważniejsze że nie kurczy się podczas wiązania więc nie powstają
    szpary no i szybko wiąże, może trochę za szybko :)

    --
    Janusz