  • 1. Data: 2020-10-27 18:34:43
    Temat: Czyżby nadciągały czarne chmury nad fotowoltaike
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://biznes.interia.pl/gospodarka/newsamp-fotowol
    taika-sieci-energetyczne-nie-przyjma-pradu-z-mikroin
    s,nId,4806247

  • 2. Data: 2020-10-27 19:38:43
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 27 października 2020 o 18:34:46 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
    > https://biznes.interia.pl/gospodarka/newsamp-fotowol
    taika-sieci-energetyczne-nie-przyjma-pradu-z-mikroin
    s,nId,4806247

    to jest spodziewane bo rzeczywiscie rozproszona generacja rozregulowuje sieć.
    Dostawcy sie zabezpieczają zapisami ze mogą zdalnie odłączać producentów.
    w tauronie instrukcja jest tu
    https://www.tauron-dystrybucja.pl/uslugi-dystrybucyj
    ne/instrukcja-iriesd
    a kluczowy jest zapis:
    "Mikroinstalacje o mocy zainstalowanej większej niż 10kW powinny być
    wyposażone w port wejściowy, który umożliwia przyjęcie od TAURON
    Dystrybucja polecenia ograniczenia generacji mocy czynnej do sieci
    elektroenergetycznej oraz polecenia zaprzestania generacji mocy czynnej do sieci
    elektroenergetycznej."

    w efekcie drobnicy to nie dotyczy

    b.

  • 3. Data: 2020-10-27 19:50:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 października 2020 o 19:38:45 UTC+1 budynPL napisał(a):
> [...]
    > elektroenergetycznej oraz polecenia zaprzestania generacji mocy czynnej do sieci

    10kW to nie jest jakaś abstrakcyjna dla Kowalskiego moc. Wystarczy że ma ogrzewanie
    elektryczne, po to założył panele żeby takie mieć, i już może być pod kreską. A gdzie
    samochód elektryczny, nawet mały.

  • 4. Data: 2020-10-27 20:19:29
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 27 października 2020 o 19:50:19 UTC+1 4...@g...com napisał(a):

    > 10kW to nie jest jakaś abstrakcyjna dla Kowalskiego moc. Wystarczy że ma ogrzewanie
    elektryczne, po to założył panele żeby takie mieć, i już może być pod kreską. A gdzie
    samochód elektryczny, nawet mały.

    byle wiedział ze takie ograniczenia są. Zresztą powyżej 10kW to maleje "sprawnosc"
    magazynowania w sieci
    z 0,8 do 0,7.

    b.

  • 5. Data: 2020-10-27 20:23:46
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Oct 2020 11:38:43 -0700 (PDT), budynPL napisał(a):

> [...]
    > elektroenergetycznej oraz polecenia zaprzestania generacji mocy czynnej do sieci

    Na razie. Myślisz, że politycy tak łatwo pozbędą pieniędzy którymi mogą
    w dowolny sposób rozporządzać?
    --
    Kadar

  • 6. Data: 2020-10-27 20:31:12
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 27 października 2020 o 20:23:52 UTC+1 o...@g...com napisał(a):

    > Na razie. Myślisz, że politycy tak łatwo pozbędą pieniędzy którymi mogą
    > w dowolny sposób rozporządzać?

    dokładnie tak myślę - jesli bedzie zmiana to bedzie dotyczyć nowych producentów.
    Nikt nie każe mi zmieniać falownika. Za duży dym byłby.

    Nawet te instalacje powyżej 10kW nie są wyposażone w tauronowskie sterowniki do
    odłączania.
    (bo tam trzeba extra sterownik dołożyć, a to ma dać dostawca, na razie nie dają)

    b.

  • 7. Data: 2020-10-27 20:35:44
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Tue, 27 Oct 2020 12:31:12 -0700 (PDT), budynPL napisał(a):

> [...]
    odłączania.
    > (bo tam trzeba extra sterownik dołożyć, a to ma dać dostawca, na razie nie dają)

    Jeśli nie falowniki to z czymś innym wyskoczą ale odebrać sobie nie
    pozwolą. Widocznie jeszcze to nie ta skala.
    --
    Kadar

  • 8. Data: 2020-10-27 20:46:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.10.2020 o 20:31, budynPL pisze:

    > Nikt nie każe mi zmieniać falownika.

    Co nie znaczy, że do końca życia Twojego lub Twojej instalacji
    dystrybutor będzie od Ciebie energię odbierał. Pewnego dnia przyjdą i
    zmienią licznik na jednokierunkowy i po sprawie.

    > Za duży dym byłby.

    Nie rozśmieszaj mnie. Właściciele instalacji fotowoltaicznych wyjdą na
    ulicę jak obecne "Matki Polki"?

  • 9. Data: 2020-10-27 21:22:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2020 20:31, budynPL wrote:
    > Nikt nie każe mi zmieniać falownika. Za duży dym byłby.

    Jakoś tydzień temu czytałem jak tępaki z energetyki płakali redaktorowi
    w rękaw żeby skrócić okres trzymania energii z roku do 3 miesięcy bo się
    nie wyrabiają. Innymi słowy te 0.2 które pobierają, co miało iśc na
    rozmudowę sieci, idzie na cele jakie? Polityczne? No to teraz pójdzie z
    9 miesięcy i gitara...

  • 10. Data: 2020-10-27 21:42:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, October 27, 2020 at 9:22:12 PM UTC+1, heby wrote:

> [...]
    > nie wyrabiają. Innymi słowy te 0.2 które pobierają, co miało iśc na
    > rozmudowę sieci, idzie na cele jakie? Polityczne? No to teraz pójdzie z

    Raczej 3mc zwiekszyloby ich przychody/dochod, a raczej zmniejszylo starty, juz
    jestesmy w czarnej d...
    https://spidersweb.pl/bizblog/ceny-pradu-poslka-wegi
    el/