  • 21. Data: 2020-10-29 08:22:37
    Temat: Re: Czyżby nadciągały czarne chmury nad fotowoltaike
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-29 o 00:16 -0700, budynPL napisał:
    > no o tym właśnie mówie - nie ma żadnych gwarancji ale należy sie
    > spodziewać, że to co zdąrzyło

    https://pl.wiktionary.org/wiki/zd%C4%85%C5%BCy%C4%87

    Mateusz

  • 22. Data: 2020-10-29 10:02:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 28 października 2020 22:47:59 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    > Pierdoły a nie informacje są w artykule, Zachód ma 10 razy więcej
    > fotowoltaiki i jej nie wyłącza tylko energie sprzedaje sąsiadom np: nam.

    Niemcy mają nawet 20x więcej ;)

    > Ogólnie w dzień mamy energii za mało i to się szybko nie zmieni, więc
    > wyłączanie zdalne PV można między bajki włożyć.

    Tylko pytanie czy mocy wytwórczych mamy za mało z elektrowni konwencjonalnych
    czy jakieś kwestie kontraktów i cen. Bo ile razy nie wejdę na PSE to widzę
    że od Niemców ciągniemy 2GW a ze Szwecji 600MW :/

    L.

  • 23. Data: 2020-10-29 17:41:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-10-29 o 10:02, Lisciasty pisze:

    > Niemcy mają nawet 20x więcej ;)
    Wiesz, tak delikatnie szacowałem bo pisłem z głowy :)

    > Tylko pytanie czy mocy wytwórczych mamy za mało z elektrowni konwencjonalnych
    > czy jakieś kwestie kontraktów i cen. Bo ile razy nie wejdę na PSE to widzę
    > że od Niemców ciągniemy 2GW a ze Szwecji 600MW :/
    Zapomniałeś jeszcze o Ukrainie :)
    Ale faktycznie coś z tym jest bo mam podobne obserwacje, na dodatek
    wiatraki dają nam
    wielokrotnie więcej niż PV i nikt nie mówi o wyłączaniu ich.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2020-10-29 18:28:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 29 października 2020 o 17:41:31 UTC+1 Janusz napisał(a):

> [...]
    > wiatraki dają nam
    > wielokrotnie więcej niż PV i nikt nie mówi o wyłączaniu ich.

    Pewno myk polega na tym że teraz na zasadzie dobrowolności przymusowej mamy prąd
    robić a amerykańskiego gazu a nie ze słońca co nad Polską świeci. Do tego mamy
    kupować niemiecki prąd i to wcale nie ten z ichnich odnawialnych źródeł, prąd od nich
    bierzemy w dzień i w nocy.

  • 25. Data: 2020-10-29 19:03:34
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Oct 2020 10:28:38 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

> [...]
    kupować niemiecki prąd i to wcale nie ten z ichnich odnawialnych źródeł, prąd od nich

    A co się dzieje z tymi łupkami, z których mieliśmy dostawać
    nieograniczone ilości gazu, ropy i miód i mleko płynące?
    --
    Kadar

  • 26. Data: 2020-10-29 19:08:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 29 października 2020 19:03:35 UTC+1 użytkownik Kadar Oszmiański
    napisał:
    > A co się dzieje z tymi łupkami, z których mieliśmy dostawać
    > nieograniczone ilości gazu, ropy i miód i mleko płynące?

    Łupki mają sens w USA, gdzie są pustkowia z zaludnieniem 0,0001 ludzia na km2.
    U nas grzebanie w łupkach oznaczałoby dewastację terenu rolnego i/lub
    zamieszkałego, co raczej nie wchodzi w grę :P

    L.