  • 11. Data: 2020-10-27 21:45:17
    Temat: Re: Czyżby nadciągały czarne chmury nad fotowoltaike
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 października 2020 o 20:31:15 UTC+1 budynPL napisał(a):

    > dokładnie tak myślę - jesli bedzie zmiana to bedzie dotyczyć nowych producentów.
    > Nikt nie każe mi zmieniać falownika. Zam duży dym byłby.
    >
    > Nawet te instalacje powyżej 10kW nie są wyposażone w tauronowskie sterowniki do
    odłączania.
    > (bo tam trzeba extra sterownik dołożyć, a to ma dać dostawca, na razie nie dają)
    >
    > b.
    Fajnie jeszcze jest bo możesz pojechać na przegląd po terminie i zapłacisz zawsze
    tyle samo. Ale chcą zrobić żeby po terminie było dwa razy drożej. I na samochodach
    się z tym godzisz. A tutaj piszesz o jakimś tajemniczym siwym dymie bo mogli by
    przestać magazynować prąd w sieci. Żartowniś z Ciebie.

  • 12. Data: 2020-10-28 09:35:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Oct 2020 10:34:43 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > https://biznes.interia.pl/gospodarka/newsamp-fotowol
    taika-sieci-energetyczne-nie-przyjma-pradu-z-mikroin
    s,nId,4806247

    Jeśli w clickbaitowym tytule newsa jest pytanie to odpowiedź z reguły
    jest "nie" a merytorycznie do pytania artykuł odnosi się dopiero po
    4 akapicie.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2020-10-28 11:07:41
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 27-10-2020 o 20:31, budynPL pisze:

    > dokładnie tak myślę - jesli bedzie zmiana to bedzie dotyczyć nowych producentów.
    > Nikt nie każe mi zmieniać falownika. Za duży dym byłby.

    Jedno głosowanie, podpis i pozamiatane.

    yabba

  • 14. Data: 2020-10-28 11:39:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2020 21:42, WS wrote:
    > Raczej 3mc zwiekszyloby ich przychody/dochod, a raczej zmniejszylo starty, juz
    jestesmy w czarnej d...
    > https://spidersweb.pl/bizblog/ceny-pradu-poslka-wegi
    el/

    Ale jeszcze gra orkiestra (disco-polo).

  • 15. Data: 2020-10-28 15:20:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 października 2020 21:45:18 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

> [...]
    się z tym godzisz. A tutaj piszesz o jakimś tajemniczym siwym >dymie bo mogli by
    przestać magazynować prąd w sieci. Żartowniś z Ciebie.

    Się wtrącę: Budynia w wątku o opłatach za spóźniony przegląd nie widziałem.

  • 16. Data: 2020-10-28 15:25:21
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 28 października 2020 o 15:20:55 UTC+1 Kris napisał(a):

    > Się wtrącę: Budynia w wątku o opłatach za spóźniony przegląd nie widziałem.

    bo masz mnie w KF :-)

    b.

  • 17. Data: 2020-10-28 17:22:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    taika-sieci-en

    > Jeśli w clickbaitowym tytule newsa jest pytanie to odpowiedź z
    > reguły jest "nie" a merytorycznie do pytania artykuł odnosi się
    > dopiero po 4 akapicie.

    Tego powinni uczyc w podstawowce - przygotowanie do zcia w internecie.
    Ale u nas przygotowanie do zycia w rodzinie czyli jak zrobic
    kalendarzyk ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 18. Data: 2020-10-28 22:47:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > https://biznes.interia.pl/gospodarka/newsamp-fotowol
    taika-sieci-energetyczne-nie-przyjma-pradu-z-mikroin
    s,nId,4806247

    Pierdoły a nie informacje są w artykule, Zachód ma 10 razy więcej
    fotowoltaiki i jej nie wyłącza tylko energie sprzedaje sąsiadom np: nam.
    Jedyny problem u nas to stare sieci i słabe transformatory co przy
    większej produkcji powoduje skok napięcia powyżej normy i wyłączanie się
    falowników.
    Ogólnie w dzień mamy energii za mało i to się szybko nie zmieni, więc
    wyłączanie zdalne PV można między bajki włożyć.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2020-10-29 08:09:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.10.2020 o 19:19, budynPL pisze:
> [...]
    ogrzewanie elektryczne, po to założył panele żeby takie mieć, i już może być pod
    kreską. A gdzie samochód elektryczny, nawet mały.

    > byle wiedział ze takie ograniczenia są. Zresztą powyżej 10kW to maleje "sprawnosc"
    magazynowania w sieci
    > z 0,8 do 0,7.

    wystarczy, że spadnie do 0,0 i pewnie pozbędą się problemu. Tak jest w
    tej chwili w UK - albo sam magazynujesz, albo tracisz - przy czym
    instalacje sprzed wejścia w życie zmian jeszcze mają płacone (jakoś nie
    trudno sobie wyobrazić, że w Polsce w środku nocy ogłoszą, że dotyczy
    wszystkich)

    Lukasz

  • 20. Data: 2020-10-29 08:16:04
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 29 października 2020 o 08:09:59 UTC+1 ddddddddddddd napisał(a):

    >przy czym
    > instalacje sprzed wejścia w życie zmian jeszcze mają płacone (

    no o tym właśnie mówie - nie ma żadnych gwarancji ale należy sie spodziewać,
    że to co zdąrzyło się wybudować będzie wciąż korzystało z preferencyjnych zapisów.

    b.