  • 11. Data: 2009-11-09 18:15:08
    Temat: Re: zapcha3 sie odp3yw w wannie
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Onna <o...@g...pl> wrote:

    > Bierzesz wiaderko takie co to się nie rozleci od chemii, szmatkę
    > na
    > nos i usta (mówię serio), na zaś otwierasz okna w mieszkaniu (albo
    > łazience jak masz) i drzwi do łazienki żeby robić przeciąg,
    > gotujesz
    > wodę, wsypujesz do wiadra granulki zalewasz wrzątkiem we wiaderku
    > następnie całość wlewasz do zatkanego otworu. Się pieni i syczy i
    > potem przetyka. U mnie pomogło.

    Może łaskawie poinformuj, jesli radzisz takie sposoby (i jeśli
    faktycznie sam tak robiłeś i wiesz, jak to wygląda), że szmatka na
    nos i usta będzie absolutnie niewystarczająca, niezbędne będą gumowe
    rękawice i jeśli to ma być naprawde robione w wiadrze, to jeszcze
    jakiś solidny kombinezon - kret zalany wrzątkiem gwałtownie wrze,
    mocno przy tym pryskając, można sobie naprawde dużą krzywde zrobić.

    Sam stosuję zbliżony sposób, ale robię to w ten sposób, że zatkany
    odpływ wypełniam wrzątkiem (w przypadku przedpiścy być może trzebaby
    wpierw odessać stojąca, zimną wodę) i dopiero wsypuję kreta, spora
    jego część zwykle jest wypluwana spowrotem i to dość gwałtownie...

    J.

  • 12. Data: 2009-11-09 18:27:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > wpierw odessać stojąca, zimną wodę) i dopiero wsypuję kreta, spora
    > jego część zwykle jest wypluwana spowrotem i to dość gwałtownie...

    A ja odwrotnie. Najpierw wsypuję kreta (a właściwie sodę kaustyczną z
    malarskiego) a potem zalewam wrzątkiem. Czasem tylko lekko popluje, ale to
    już w wypadku sporego zatoru.

    Justyna

  • 13. Data: 2009-11-09 20:27:01
    Temat: Re: zapchał się odpływ w wannie
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > co teraz? próby przepchania spiralą spełzły na niczym,
    > wejdzie na ok. 1,5m i stoi

    Jak już żadne metody łącznie z chemicznymi nie dadzą rady - zastosuj wąż z
    wodą wciśnięty do rury odpływowej - czyli to co stosują firmy czyszczące
    kanalizację (w dużym uproszczeniu) Oczywiście woda w wężu musi być pod
    sporym ciśnieniem - na parterze to zwykle wystarcza, ale na wysokich
    piętrach nie. Wtedy można użyć myjki wysokociśnieniowej, ale to trochę
    bardziej skomplikowane. Przy większych zatorach jest o wiele bardziej
    skuteczne niż 10 "kretów".
    Oczywiście część śmieci wypłynie Ci w wannie - nie jest to zbyt przyjemne.

    Powodzenia. Reksio.

  • 14. Data: 2009-11-09 21:19:52
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Reksio" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > wodą wciśnięty do rury odpływowej - czyli to co stosują firmy czyszczące
    > kanalizację (w dużym uproszczeniu) Oczywiście woda w wężu musi być pod
    > sporym ciśnieniem - na parterze to zwykle wystarcza, ale na wysokich
    wodociągi mają szpec machinę na kołach, które nie dojdzie do mieszkania
    spółdzielna ma jakąś mniejszą ale zobaczymy co ich szpec powie
    podobno mieli awarię, zobaczymy czy się jutro zjawi

> [...]
    > skuteczne niż 10 "kretów".
    > Oczywiście część śmieci wypłynie Ci w wannie - nie jest to zbyt przyjemne.

    pod wanną, przyjemne czy nie, to tylko raz
    bo to trochę upierdliwe wylewać wiadrem

    --
    http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
    http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

  • 15. Data: 2009-11-10 06:41:02
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Jeżeli rury lecą przez piwnicę to bym nie kombinował z przetykaniem. Wykuj,
    co trzeba zlikwiduj żeliwo i załóż odpływ z plastiku z syfonem dostępnym
    choćby w tej piwnicy. Wiem, że robota parszywa, ale za to spokój na lata.
    Połączenie żeliwa z plastikiem kupisz w każdym sklepie z rurkami wod-kan.
    Warto też dać trochę silikonu na styku z żeliwem i ewentualnie jeszcze
    owinąć całość taśmą izolacyjną.
    Jacek

  • 16. Data: 2009-11-10 07:01:19
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "JS" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
    > Połączenie żeliwa z plastikiem kupisz w każdym sklepie z rurkami wod-kan.
    > Warto też dać trochę silikonu na styku z żeliwem i ewentualnie jeszcze

    Jakoś nikt nie zająknął się na temat diagnostyki, a to jak we wszystkich
    obwodach ważna rzecz. Trzeba znać swoją instalację w tym przypadku
    kanalizacyjną. Podzielić sobie na odcinki i zorientować się, które są
    zapchane i jak daleko sięga prawdziwy korek i jakie są średnice rur.. Mając
    tę wiedzę łatwo zaplanować czynności mające na celu usunięcie zatoru.
    Zazwyczaj wystarczy sprężyna hydrauliczna z korbką w rurach 50 - 100mm.
    Najłatwiej sięgnąć zatoru od góry - wtedy rozbijamy osady miękkie, a sam
    korek, po przebiciu puszcza wodę w dół co jest sygnałem, ze został
    przebity - wtedy wystarczy suwać sprężyną tam i spowrotem wewnątrz rury
    zdzierając warstwy zatoru. Warto mieć przygotowany zapas wody do przemycia
    lub przyłącze (wąż z koncówką czerpalną) dla wprowadzenia strumienia wody
    np. z miejsca przyłączenia pralki czy zmywarki.
    Często "kret" nie jest skuteczny - ja używam sody - zmydla tłuszcze w
    przeciwieństwie do kwasu, a używając płynu do mycia naczyń można je
    spokojnie rozrzedzić i ułatwić wymycie rur. Jeżeli instalacja jest w naszym
    domu warto wstawić do rur tzw. rewizje - jest to trójnik o średnicy rury z
    bocznym wyprowadzeniem gwintowanym i takąż zakrętką z uszczelką. Można,
    odkręcając tę zakrętkę spuścić brudy z kanlizacji, jak i wprowadzić
    narzędzia do przebijania zatorów. Na małym odcinku może to być nawet sztywny
    drut z końcem wygiętym w hak, który podczas kręcenia rozrywa osady, a nawet
    może służyć do wyciągania kłębów włókien, najczęściej włosów.

  • 17. Data: 2009-11-10 07:36:56
    Od: witek <w...@e...com.pl>

    Prawusek pisze:

    > Często "kret" nie jest skuteczny - ja używam sody - zmydla tłuszcze w
    > przeciwieństwie do kwasu, a używając płynu do mycia naczyń można je
    > spokojnie rozrzedzić i ułatwić wymycie rur.

    Przecież "Kret" to wodorotlenek sodowy (silna zasada), a nie kwas.

    Witek

  • 18. Data: 2009-11-10 08:23:39
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "witek" <w...@e...com.pl> wrote in message

    > Przecież "Kret" to wodorotlenek sodowy (silna zasada), a nie kwas.
    >
    > Witek

    Pisano tu, że kwas - osobiście nigdy nie miałem kontaktu z tym specyfikiem.
    Kupowałem granulowana sodę.

  • 19. Data: 2009-11-10 15:52:42
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Prawusek pisze:
    > "witek" <w...@e...com.pl> wrote in message

    > Pisano tu, że kwas - osobiście nigdy nie miałem kontaktu z tym specyfikiem.
    > Kupowałem granulowana sodę.

    A gdzie kupowałeś tę sodę? Bo ja nigdy w
    sklepie nie widziałem "sody" no chyba, że
    chodzi ci o sodę oczyszczoną ze spożywczaka.

    AW

  • 20. Data: 2009-11-10 16:08:23
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    AW wrote:

    > A gdzie kupowałeś tę sodę? Bo ja nigdy w
    > sklepie nie widziałem "sody" no chyba, że
    > chodzi ci o sodę oczyszczoną ze spożywczaka.

    Soda kaustyczna, dostępna w sklepach malarskich.
    http://www.budownictwo.radom.pl/cgibin/shop?info=C00
    00SO1&sid=255e251b

    Justyna