  • 1. Data: 2012-02-01 08:35:26
    Temat: zapowietrzone grzejniki
    Od: Rafał <p...@o...pl>

    Drugi sezon grzewczy i znowu mi sie codzienie zapowietrzają grzejniki.
    Biegam ze śrubokrętem i odpowietrzam. Co może byc przyczyną? Gdyby była
    nieszczelność to przecież gdzies by sie woda lała?
    A może że są zakręcane przy wietrzeniu? ale chyba wszyscy tak robią

  • 2. Data: 2012-02-01 12:55:28
    Temat: Re: zapowietrzone grzejniki
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Rafał napisał(a):
    > Drugi sezon grzewczy i znowu mi sie codzienie zapowietrzają grzejniki.
    > Biegam ze śrubokrętem i odpowietrzam. Co może byc przyczyną? Gdyby była
    > nieszczelność to przecież gdzies by sie woda lała?
    Instalacja w budynku wielorodzinnym to normalne. A jak w jednorodzinnym domku, to
    znaczy że jest źle
    odpowietrzona.
    > A może że są zakręcane przy wietrzeniu? ale chyba wszyscy tak robią
    Nie ma związku.

    Jeżeli budynek wielorodzinny o dużym zładzie polecam pozakładać odpowietrzniki Flamco
    http://www.ogrzewanie24.eu/758-659-thickbox/odpowiet
    rznik-automatyczny-katowy-1-2.jpg
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2012-02-01 13:48:50
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > odpowietrzona.
    > Nie ma związku.

    Może mieć związek jezeli to budynek jednorodzinny z własnym ogrzewaniem
    kotłem na paliwo stałe. Przy pozamykanych grzejnikach nie ma odbioru ciepła
    i woda może miejscowo wrzeć na płaszczu kotła- tworzy się bombel
    parowo-powietrzny który zapowietrza grzejniki i układ.
    Jeżeli problem będzie upierdliwie występował, należy w zapowietrzających się
    grzejnikach zainstalować odpowietrzniki aotomatycznie i pilnować aby
    grzejniki miały odpowieni spadek umożliwiający odpowietrzanie się (wystarczy
    aby oko poziomicy dotykało kreski na libelce).
    Są odpowietrzniki w ładnych wykonaniach, są kolanka wz w chromie i emalii.
    Odpowietrzniki typu mini z wkładką kartonową (bez pływaka) niespecjalnie się
    nadają do pracy w pozycji poziomej za to dobrze sprawdzają się w grzejnikach
    drabinkowych
    --
    Jackare