    From: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zarowki zwykle, energooszczedne i diodowe
    Date: Mon, 19 Oct 2009 06:07:27 +0000 (UTC)

    T.M.F. <t...@n...mp.pl> napisał(a):

    > Daj linka do tego "katalogu". No i szkoda, ze nie odrozniasz not
    > katalogowych producentow polprzewodnikow od katalogow producentow zyrandoli.

    Nie ma linka, mam pdf-y od producentów ledów.
    Mogę Ci je wysłać, ale jak widz ew nic nie wierzysz więc nie wiem po co Ci one.

    > Pare watkow wczesniej prosilem cie, zebys zapoznal sie z definicja CRI.
    > Zarowki i halogeny maja ze wzgledu na specyfike wytwarzania swiatla CRI
    > bliskie 100.

    Bez znaczenia.

    > Tak, 80 a 90 to kosmiczna przepasc. Poczytaj dlaczego.

    Marudzisz. Każda świetlówka trójpasmowa czy led o Ra>80% jest o niebo lepsza
    od żarówki wolframowej.
    Zresztą pewnie nie zauważyłeś (bo po co), że zaczerpnąłem dane z pierwszego z
    brzegu katalogu. Nie będę już szukał w innych, bo i tak wszystkie dane uważasz
    za "marketingowy bełkot".

    > ie.
    >
    > I czytanie ze zrozumieniem sie klania. Pisalem, ze kazdy typ oswietlenia
    > ma pewne zalety i wady.

    Ale nie napisałeś jakie to są wady i zalety.
    Zresztą cóż z tego, wszystko ma swoje wady i zalety, ważne jest ich
    wypośrodkowanie. te wychodzi korzystniej dla ledów niż dla żarówek
    wolframowych i tyle.

    > Czlowieku, przejrzyj datascheeta jakiejkolwiek diody LED, chociazby
    > Cree, utrata jasnosci jest znacznie wieksza.

    Przejrzałem te które mam. Tym, gorzej dla Cree.

    > A o oporze termicznym slyszales? Poczytaj jaka jest temp. zlacza LED
    > podczas pracy. I dokladnie - temperatura zlacza, a nie temp. diody czyli
    > jej obudowy.

    Skoro w nic nie wierzysz to po co dyskutujesz?
    A jak oni mierzyli tą luminację jeśli nie załączyli diody?
    A jak już załączyli to chyba zmierzyli w warunkach pracy, prawda?
    Więc Twoje wątpliwości są niezasadne.

    Jeszcze prosiłbym byś się wyraźnie ustosunkował do Twoich rewelacji że 50lm/1W
    to mało i że halogeny mają "zbliżoną" luminację.