  • 1. Data: 2009-10-12 07:21:13
    Temat: zarowki zwykle, energooszczedne i diodowe
    Od: "Wojtek" <n...@o...pl>

    kupilem do calego domu zarowki energooszczedne phillips energy saver
    11/14/18W ( 60/75/100W )
    w zaleznosci od pomieszczen 18W salon itp , 14W pokoje i 11W WC itp.
    Pytanie tylko czy takie zarowki maja sens np w WC gdzie wchodzi się włącza
    swiatło i za chwile wyłącza.

    Zastanawiam się czy w pomieszczeniach takich jak wiatrołap , WC ,
    kotłownia - nie zastosować żarówiek diodowych ?

    z tego co wiem oszczędność żarówek energooszczędnych ma sens przy zapalaniu
    i nie gaszeniu przez dluzszy czas.

    Coraz więcej pojawia się żarówek diodowych - tanie nie są ... kupilem na
    próbę:
    48 LED ActiveJet E27/230V Biała Ciepła - do małych pomieszczeń wystarcza.

    Czy ktoś może miał do czynienia z paroma markami żarówek diodowych i może
    coś polecic ?

  • 2. Data: 2009-10-12 08:53:14
    Temat: Re: zarowki zwykle, energooszczedne i diodowe
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Wojtek pisze:
> [...]
    >
    > Czy ktoś może miał do czynienia z paroma markami żarówek diodowych i może

    Z życia firmy...
    W biurze mamy wszędzie świetlówki, różnej maści (wszystkie osrama albo
    philipsa)
    Od 3 lat użytkowania lokalu, wymienialiśmy świetlówki tylko w ubikacji.
    Cała reszta działa bez zarzutu.
    Nie wiem ja z oszczędnością energii, ale te w newralgicznych miejscach,
    narażone na przepalenie na pewno na siebie nie "zarabiają".
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-10-12 09:35:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Wojtek" <n...@o...pl> writes:

    > z tego co wiem oszczędność żarówek energooszczędnych ma sens przy zapalaniu
    > i nie gaszeniu przez dluzszy czas.

    Swietlowek nie powinno sie zbyt czesto wlaczac i wylaczac, bo:

    1. po wlaczeniu do ok. minuty slabiej swieca
    2. szybciej sie przepalaja

    Jesli 1. ci nie przeszkadza, to na diody nie wymieniaj, bo na tak samo
    swiecace diody wydasz znacznie wiecej pieniedzy - taniej chyba bedzie
    (na razie) kupowac czesciej swietlowke.

    MJ
    PS. Ja mam w kiblu zwykla zarowke i nie zamierzam zmieniac.

  • 4. Data: 2009-10-12 10:46:43
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Wo
> [...]
    >
    > Czy ktoś może miał do czynienia z paroma markami żarówek diodowych i może

    kup 80 led kat 120 st. koszt jakies 30 pln w necie - ja mam tak
    oswietlone cale poddasze oczywiscie musi byc ich odpowiedniu duzo.
    Wazny jest kat swiecenia - troche juz ledow roznych zakupilem i te
    80-tki 120 st. - to jest przepasc technologiczna.
    Moc zdaje sie max 4 W

  • 5. Data: 2009-10-12 10:56:54
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michal Jankowski napisal:
    > PS. Ja mam w kiblu zwykla zarowke i nie zamierzam zmieniac.

    Za chwile bedziesz przemycal z Ukrainy? ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-12 11:29:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> writes:

    > Za chwile bedziesz przemycal z Ukrainy? ;)

    Na bazarze bede kupowac... Halogeny jeszcze pare lat beda w legalnym
    obiegu, do tego czasu moze jakies sensowne zastepniki sie pojawia.

    MJ

  • 7. Data: 2009-10-12 11:59:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 12 October 2009 12:56, Jacek_P wrote:
    > Za chwile bedziesz przemycal z Ukrainy? ;)

    E tam, od razu przemycać :)
    Póki co wycofane są tylko setki, a takiej raczej w kiblu sie nie
    montuje... Jeśli ma 90W założone, to jeszcze rok został żeby kupić
    zapasy. Kupi żarówek za 50zł, i spokój z oświetleniem kiblowym do końca
    życia. ;-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 8. Data: 2009-10-12 12:12:24
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    slonko <s...@s...las.com> napisał(a):

> [...]
    > Wazny jest kat swiecenia - troche juz ledow roznych zakupilem i te
    > 80-tki 120 st. - to jest przepasc technologiczna.

    A ile jest lumenów z tych 4 watów?
    Zmierz też czy to faktycznie jest 4W, często podają moc diod bez mocy zasilacza.
    pzdr., PB

  • 9. Data: 2009-10-12 12:13:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Mateusz Viste <m...@n...please> writes:

    > Póki co wycofane są tylko setki, a takiej raczej w kiblu sie nie
    > montuje...

    Nie wiem, czy zauwazyles, ze wycofane tez sa wszystkie mleczne.

    > Jeśli ma 90W założone, to jeszcze rok został żeby kupić zapasy. Kupi

    Wiecej niz 75W nie kupisz.

    > żarówek za 50zł, i spokój z oświetleniem kiblowym do końca życia.

    A owszem, juz zapasik zrobilem. Ale z tym "do konca zycia" moze byc
    problem, bo nie tylko w kiblu mam zarowki.

    MJ

  • 10. Data: 2009-10-12 15:39:54
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    > Nie wiem, czy zauwazyles, ze wycofane tez sa wszystkie mleczne.

    A to jest czyste draństwo!

    Włodek