  • 1. Data: 2009-10-11 19:39:02
    Temat: Słoneczne kolektory www.assolary.pl
    Od: mundek <a...@g...com>

    Firma AS-SOLAR specjalizuje się w wykonawstwie instalacji solarnych do
    pozyskiwania energii słonecznej.

    Oferujemy:

    * montaż kolektorów słonecznych,
    * panele słoneczne, kolektory próżniowe,
    * wysokiej jakości komponenty renomowanego producenta solarów,
    * miłą, rzetelną obsługę oraz fachowe doradztwo,
    * serwis gwarancyjny i pogwarancyjny na terenie całego kraju,
    * pomagamy w uzyskaniu dotacji na systemy solarne,
    * dotacje unijne na kolektory słoneczne, kredyty na solary,
    dofinansowanie solarów.

    Zapraszamy, strona http://www.assolary.pl

  • 2. Data: 2009-10-11 20:15:17
    Temat: Re: Słoneczne kolektory www.assolary.pl
    Od: jacek_placek_01 <k...@p...pl>

    mundek pisze:
> [...]
    > * pomagamy w uzyskaniu dotacji na systemy solarne,
    > * dotacje unijne na kolektory słoneczne, kredyty na solary,

    I na co to komu?
    latem kiedy gorąco mało cieplej wody potrzeba, a zimą kiedy by sie
    przydała i to bardzo słonce prawie nie grzeje.
    szkoda forsy :)

  • 3. Data: 2009-10-11 20:40:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "jacek_placek_01" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > I na co to komu?
    > latem kiedy gorąco mało cieplej wody potrzeba, a zimą kiedy by sie
    > przydała i to bardzo słonce prawie nie grzeje.
    > szkoda forsy :)

    Ja latem wiecej sie poce i czesciej sie kapie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-10-11 21:12:54
    Od: jacek_placek_01 <k...@p...pl>

    Maniek4 pisze:

    > Ja latem wiecej sie poce i czesciej sie kapie. :-)
    >
    > Pozdro.. TK

    Ale w chłodniejszej wodzie :)

  • 5. Data: 2009-10-12 09:02:23
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 10/11/09 | 11:12, jacek_placek_01 napisal(a):

    > Ale w chłodniejszej wodzie :)

    Której mimo wszystko nie musi podgrzewać piec .
    Naczynia też myjesz w zimnej wodzie ? ;))

    --
    Kowalski Pawel
    e-mail/jid argail(na)histeria.pl

  • 6. Data: 2009-10-12 09:15:22
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Pawel Kowalski pisze:

    > Której mimo wszystko nie musi podgrzewać piec .
    > Naczynia też myjesz w zimnej wodzie ? ;))

    wszystko fajnie, rozumiem idee, jest szlachetna i pomysłowa
    tylko gdzie tu interes ekonomiczny ?

    za 10 000zł to mam 200 miesięcy cieplej wody w każdym momencie dnia i
    nocy, w ilości nieograniczonej

    200 miesiecy to ok 16 lat, po 16 latach móglbym powiedzieć od teraz mam
    ciepłą wodę za darmo. Tylko czy ta instalacja wytrzyma 16 lat? moze za 3
    lata grad zniszczy kolektory ?

    Cała idea energii słonecznej jest zacna, ale
    1. producenci jak zwykle chcą na ekologii zarobić krocie
    2. rządy mają w d. ekologię i nie doplacają do tego rodzaju zasilania, a
    jesli juz to jakies symboliczne kwoty.

    michal

  • 7. Data: 2009-10-12 09:22:05
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Usrobo pisze:

> [...]
    > 1. producenci jak zwykle chcą na ekologii zarobić krocie
    > 2. rządy mają w d. ekologię i nie doplacają do tego rodzaju zasilania, a

    Gwarancja: 5 lat na cały system, 1 rok na grzałkę elektryczną, pompę i
    kontroler

  • 8. Data: 2009-10-12 09:32:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > za 10 000zł to mam 200 miesięcy cieplej wody w każdym momencie dnia i
    > nocy, w ilości nieograniczonej

    Ech ta matematyka...

    Po pierwsze, nie 10000 a mozna smialo znacznie taniej. Po drugie, jak kupisz
    zestaw zanim wykonczysz cala instalacje to masz tam tez zasobnik ktory i tak
    musisz kupic, wiec cena zestawu relatywnie spada. Po trzecie, nie mam
    pojecia jak nagrzac wode dla 5 osobowej rodziny za 50 zl. Po czwarte nie
    kazdy ma np. gaz i niektorzy pala weglem, a latem glupio tak palic co dzien
    przez caly dzien dla samej cieplej wody.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-10-12 09:43:45
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 10/12/09 | 11:15, Usrobo napisal(a):

    > wszystko fajnie, rozumiem idee, jest szlachetna i pomysłowa
    > tylko gdzie tu interes ekonomiczny ?
    >
    > za 10 000zł to mam 200 miesięcy cieplej wody w każdym momencie dnia i
    > nocy, w ilości nieograniczonej

    Nie wiem jakie solary chcesz kupić za 10 tyś.... ale mając już w domu
    instalację ze zbiornikiem aku, wystarczy dokupić same solary
    + oprzyrządowanie, co zamknie ci się w cenie około 5 / 6 tyś.
    Ponadto dla przeciętnego zjadacza chleba (jakim jestem) ważniejsze są
    koszta miesięczne utrzymania domu, niż jednorazowy wydatek na solary.

  • 10. Data: 2009-10-12 10:13:34
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Pawel Kowalski pisze:

> [...]
    > Ponadto dla przeciętnego zjadacza chleba (jakim jestem) ważniejsze są
    > koszta miesięczne utrzymania domu, niż jednorazowy wydatek na solary.

    tyle sytuacji ile ludzi

    standardowo trzeba mieć komplet

    a co do kasy
    to ja bym wolał miesięcznie wydawać 50zł przez 15 lat
    niż dziś wydać 10 000zł jak zaliczka na 15lat

    porównuję to do gazu, jesli ktoś nie ma gazu to faktycznie zmienia to
    sytuację ale zasada obliczeń jest ta sama.
    co do kosztów 5-6 tys. to za te cene kupisz dobre prózniowe (czy jak sie
    tam zwie) ?
    zawsze można mieć beczkę pomalowaną na czarno jak robią to narodu
    południowe i tez dziala, wiec po co przeplacac?

    michal