  • 11. Data: 2009-10-12 18:04:02
    Temat: Re: zarowki zwykle, energooszczedne i diodowe
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> writes:

    > A to jest czyste draństwo!

    Podziękuj Mumii.

    MJ

  • 12. Data: 2009-10-12 18:37:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Michal Jankowski napisal:
    > Podziękuj Mumii.

    Raczej lobbystom OSRAMa i Philipsa. I bezmyslnosci
    europoslow, ktorzy kupili za dobra monete opowiesci,
    jakie to dobre sa swietlowki bez zapytania o KOSZT
    srodowiskowy calego lancucha od produkcji po utylizacje.
    Niech zyje rtec na wysypiskach! ... i w domach.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2009-10-12 18:46:12
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski napisal:
> [...]

    >srodowiskowy calego lancucha od produkcji po utylizacje.
    >Niech zyje rtec na wysypiskach! ... i w domach.

    Ale ta zasada obowiązuje prawie wszędzie. Zwróć uwagę, że marketingowo
    hybrydy są ekologiczne, ale jak się prześledzi proces produkcyjny to już nie
    jest tak różowo. Podobnie jest z zużyciem paliwa i akcją wymiany starych
    samochodów na nowe. Cały ten bełkot to tylko naganianie klientów i
    rozwijanie produkcji.
    A my zostajemy ze świetlówkami i gównianymi drogimi ledami i mamy się
    cieszyć jacy to jestesmy oszczedni i ekologiczni.

  • 14. Data: 2009-10-12 19:05:30
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Paweł Bochenek pisze:
    > Zmierz też czy to faktycznie jest 4W, często podają moc diod bez mocy zasilacza.
    Raczej odwrotnie - moc pobieraną z sieci, z czego 3W idą w ciepło w
    układzie zasilania, 1W idzie w ledy...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 15. Data: 2009-10-12 21:21:19
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Paź, 14:13, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Wiecej niz 75W nie kupisz.

    U mnie w sklepie dalej mozna normalnie kupic 100W - kupilem 5 szt. z
    tydzien temu. Tylko poszly 40-50% w gore (nie wiem po ile sa - tak mi
    sprzedawca ostatnio powiedzial - pewnie resztki magazynowe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2009-10-13 07:31:30
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > kup 80 led kat 120 st. koszt jakies 30 pln w necie - ja mam tak oswietlone
    > cale poddasze oczywiscie musi byc ich odpowiedniu duzo.
    > Wazny jest kat swiecenia - troche juz ledow roznych zakupilem i te 80-tki
    > 120 st. - to jest przepasc technologiczna.
    > Moc zdaje sie max 4 W

    Najwazniejsza jest barwa światła, większośc wynalazków led robi nam z domu
    prosektorium. W szczególności wszystkie mocne żarówki ledowe sa bardzo
    chłodne. Może ktoś nam przetestowane jakies konkretne modele które świeca
    prawie tak samo ciepło jak stara poczciwa żarówa?
    BTW. Zapasy trzeba zrobić koniecznie i to takie "do końca zycia" - lepiej
    teraz wydac 500 zł na żarówki a potem sie smiac z innych ;_ A z tą ekologia
    to straszna lipa, ja mam to w nosie, dla mnie najwazniejszy jest efekt,
    czyli jakośc światła a ta jedynie ze zwykłych żarówek jest do zaakceptowania
    (w domu)

    --
    Mariusz

  • 17. Data: 2009-10-13 07:47:19
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Mariusz pisze:

    > Najwazniejsza jest barwa światła, większośc wynalazków led robi nam z domu
    > prosektorium. W szczególności wszystkie mocne żarówki ledowe sa bardzo

    wiec pisze, ze przerobilem sporo ledow i te ktore kupilem ostatnio maja
    barwe bardzo zblizona jesli nie identyczna ze zwykla zarowka.
    Wczesniejsze ledy niby tez 2700-3200 lum - ale bez porownania do tych
    obecnych.
    Nie bede reklamowal sklepu w ktorym to bylo kupowane - ale IHMO naprawde
    warto w to zainwestowac.

  • 18. Data: 2009-10-13 07:48:16
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Paweł Bochenek pisze:
    > slonko <s...@s...las.com> napisał(a):

    > A ile jest lumenów z tych 4 watów?
    > Zmierz też czy to faktycznie jest 4W, często podają moc diod bez mocy zasilacza.

    Nie ma zadnego zasilacza - wszystko gu-10 na 230 V

  • 19. Data: 2009-10-13 08:07:02
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    > BTW. Zapasy trzeba zrobić koniecznie i to takie "do końca zycia" - lepiej
    > teraz wydac 500 zł na żarówki a potem sie smiac z innych ;_ A z tą
    > ekologia

    Moim zdaniem nie trzeba sie martwić. Rynek nie lubui prózni a w Chinach
    zakaz chyba nie obowiazuje;)
    Będziemy kupowac zarówki na bazarach po prostu;))

    Krzysiek

  • 20. Data: 2009-10-13 08:36:58
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > obecnych.
    > Nie bede reklamowal sklepu w ktorym to bylo kupowane - ale IHMO naprawde

    Sklepu nie musisz podawać, ale podaj markę tych ledów.