  • 1. Data: 2011-02-14 17:36:35
    Temat: zasobnik cwu
    Od: "gather" <g...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie dotyczace zasobnika cwu, parametry: piec kondensat Immergas
    24kW, dom 130m2, rodzina narazie 3 osobowa, solarow brak - jak duzy i
    jakiej firmy polecacie.

    pozdr
    gathh

  • 2. Data: 2011-02-14 17:46:00
    Temat: Re: zasobnik cwu
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "gather" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mam pytanie dotyczace zasobnika cwu, parametry: piec kondensat Immergas
    > 24kW, dom 130m2, rodzina narazie 3 osobowa, solarow brak - jak duzy i

    ja ze swojego diświadczenia podpowiem ze względnie duzy
    chocby ze wzgledu ze latem jak piec nie działa to dłuzej trzyma
    tym bardziej ze róznice cenowe między pojemnościami nie są duze

  • 3. Data: 2011-02-14 19:56:05
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2011-02-14 18:46, Szumek pisze:
> [...]
    > chocby ze wzgledu ze latem jak piec nie działa to dłuzej trzyma
    > tym bardziej ze róznice cenowe między pojemnościami nie są duze

    Dłużej trzyma, powiadasz? Przecież im większy zasobnik (zakładam że
    większa pojemność przekłada się na większą powierzchnię) tym większe
    straty ciepła do otoczenia. Pewnie masz na myśli, że więcej ciepłej wody
    magazynuje więc piec się może rzadziej włączać. Ale jaka z tego korzyść
    (przy w pełni automatycznym piecu gazowym) to nie wiem.

    Ja mam 54l wbudowany w kocioł Immergasa właśnie. Sprawuje się bez
    zarzutu. Dom podobny, rodzina większa niż 3 osoby.

    --
    Jacek Midura

  • 4. Data: 2011-02-14 21:12:05
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 Feb 2011 20:56:05 +0100, Jacek Midura napisał(a):

    > Dłużej trzyma, powiadasz? Przecież im większy zasobnik (zakładam że
    > większa pojemność przekłada się na większą powierzchnię) tym większe
    > straty ciepła do otoczenia.
    Pojemnosc cieplna jest proporcjonalna do objetosci, a straty do
    powierzchni. Jak powiekszasz zbiornik proporcjonalnie w 3 wymiarach, to
    piewsze rosnie z 3 potega powiekszenia, a drugie z druga. Ergo, wiekszy
    zbiornik spokojnie moze miec dluzsza retencje ciepla.
    Do tego opor cieplny rosnie z odleglosciami, na jakie trzeba przekazac
    cieplo (dla konwekcji rowniez).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 5. Data: 2011-02-14 21:26:06
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-02-14 18:36, gather pisze:
    > Witam,
    > mam pytanie dotyczace zasobnika cwu, parametry: piec kondensat Immergas
    > 24kW, dom 130m2, rodzina narazie 3 osobowa, solarow brak - jak duzy i
    > jakiej firmy polecacie.

    Ja mam zasobnik 140l + kondensat.
    Jak na 2 osoby jest to moim zdaniem za dużo. W związku z tym obniżyłem
    temp wody do 48 stopni.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 6. Data: 2011-02-14 21:43:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RudeBoy wrote:

    > Ja mam zasobnik 140l + kondensat.
    > Jak na 2 osoby jest to moim zdaniem za dużo. W związku z tym obniżyłem
    > temp wody do 48 stopni.

    i bardzo dobrze...

    lepiej mieć więcej zimniejszej wody, mniejsze straty...

  • 7. Data: 2011-02-15 08:00:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jaroslaw Berezowski wrote:

> [...]
    > wiekszy zbiornik spokojnie moze miec dluzsza retencje ciepla.
    > Do tego opor cieplny rosnie z odleglosciami, na jakie trzeba przekazac

    dodajmy że w większym zbiorniku możemy trzymać chłodniejsza wodę czyli tez
    mamy znacznie niższe straty ciepła.

  • 8. Data: 2011-02-15 09:36:15
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 14 Lut, 18:36, "gather" <g...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    > mam pytanie dotyczace zasobnika cwu, parametry: piec kondensat Immergas
    > 24kW, dom 130m2,

    Normalnie polecałbym 150l, ale jeśli ma być podobnie przesadzony jak
    piec, to chyba ze trzysta byłoby ok...

    J.

  • 9. Data: 2011-02-15 09:38:45
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-15 09:00, Marek Dyjor pisze:

    > dodajmy że w większym zbiorniku możemy trzymać chłodniejsza wodę czyli
    > tez mamy znacznie niższe straty ciepła.

    Jedyne o czym należy pamiętać, to żeby co jakiś czas przegrzać ją by
    wybić bakterie i inne stworzonka.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Legionella

    M.

  • 10. Data: 2011-02-15 12:02:07
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-02-15 10:36, Jarek P. pisze:

    > Normalnie polecałbym 150l, ale jeśli ma być podobnie przesadzony jak
    > piec, to chyba ze trzysta byłoby ok...

    Chyba odwrotnie. Jak piec ma nadwyżkę mocy, to zasobnik może być
    mniejszy, bo piec szybciej jest w stanie uzupełnić ciepłą wodę.

    M.