  • 11. Data: 2011-02-15 12:03:34
    Temat: Re: zasobnik cwu
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 10:38:45 +0100, M napisał(a):

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Legionella
    A jak sie zapatrujecie na zbiorniki higieniczne?
    Brat rozwaza taka opcje i wskazane zebranie cudzych doswiadczen przed :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 12. Data: 2011-02-15 12:06:11
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 15 Lut, 13:02, M <M...@o...pl> wrote:

    > Chyba odwrotnie. Jak piec ma nadwyżkę mocy, to zasobnik może być
    > mniejszy, bo piec szybciej jest w stanie uzupełnić ciepłą wodę.

    Chodziło mi bardziej o to, że dla domu tej wielkości piec 24kW jest
    tak ze dwa razy za wielki, więc trzymając się zasady "na swoje nie
    będę żałował" należałoby i zbiornik CWU też za duży kupić :)

    Na poważnie - 100-150l myślę, że będzie ok, z powodu wielkości pieca
    może nawet własnie 100l będzie lepsze.

    J.

  • 13. Data: 2011-02-15 12:11:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jaroslaw Berezowski wrote:

    > A jak sie zapatrujecie na zbiorniki higieniczne?
    > Brat rozwaza taka opcje i wskazane zebranie cudzych doswiadczen przed
    > :)

    każdy zbiornik musi być higieniczny...

    jak nie ma atestu PZH to raczej nei nadaje sie na wodę użytkową

  • 14. Data: 2011-02-15 15:54:52
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 13:11:56 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > każdy zbiornik musi być higieniczny...
    >
    > jak nie ma atestu PZH to raczej nei nadaje sie na wodę użytkową
    Nie wiem czy to cierpki humor, czy nieporozumienie, ale na wszelki
    wypadek uscislam, ze chodzi mi o rozwiazanie tego typu:
    <http://www.zbiornikibuforowe.pl/zbiorniki/zbiorniki
    _buforowe/
    heatcenter_higieniczne/
    zbiornik_buforowy_higieniczny_kombi_heatcenter_bu_ht
    c_td_solar_530_litrow_l,pr,122.html>

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 15. Data: 2011-02-15 17:54:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jaroslaw Berezowski wrote:

> [...]
    _buforowe/
    > heatcenter_higieniczne/
    > zbiornik_buforowy_higieniczny_kombi_heatcenter_bu_ht

    tja to tłumaczenie z chińskiego na angielski a potem na Polski automatem z
    googli naprawdę robi wrażenie...

    wrażenie bełkotu.

  • 16. Data: 2011-02-15 19:09:35
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 18:54:35 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > wrażenie bełkotu.
    Mi chodzi o wrazenia z uzytkowania, a nie ze strony.
    Tujest Viessmanowy np:
    <http://www.viessmann.pl/pl/products/speicher-wasser
    erwaermer/
    Vitocell_360-M.html>
    <http://www.viessmann.pl/etc/medialib/internet-pl/pd
    f_documents/
    dane_techniczne/pojemnosciowe_podgrzewacze.Par.88958
    .File.File.tmp/
    Vitocell%20340,%20360%20M%20DT.pdf>

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 17. Data: 2011-02-15 22:13:07
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2011-02-14 22:12, Jaroslaw Berezowski pisze:

    > Pojemnosc cieplna jest proporcjonalna do objetosci, a straty do
    > powierzchni. Jak powiekszasz zbiornik proporcjonalnie w 3 wymiarach, to
    > piewsze rosnie z 3 potega powiekszenia, a drugie z druga. Ergo, wiekszy
    > zbiornik spokojnie moze miec dluzsza retencje ciepla.

    Ale zauważyłeś, że napisałeś to samo co ja tylko swoimi słowami?
    Zwiększanie pojemności cieplnej daje rzadsze załączanie pieca (co komu z
    tego?), ale dzieje się to kosztem rosnących strat ciepła. To że straty
    rosną wolniej niż pojemność cieplna jest tu chyba małą pociechą.

    --
    Jacek Midura

  • 18. Data: 2011-02-15 22:23:56
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2011-02-15 09:00, Marek Dyjor pisze:

    > dodajmy że w większym zbiorniku możemy trzymać chłodniejsza wodę czyli
    > tez mamy znacznie niższe straty ciepła.

    A tego nie rozumiem. Czemu w mniejszym zbiorniku woda musi być
    cieplejsza? Nie powinno się w zasobniku trzymać wody o takiej
    temperaturze, jaką się chce maksymalnie uzyskać w punkcie poboru? Jaki
    to ma związek z objętością? Przecież jak będzie duże chwilowe
    zapotrzebowanie na CWU to i tak kocioł 24kW nadąży grzać przepływowo.
    Nawiasem mówiąc, po to właśnie ma taką dużą moc, a nie jak ktoś w tym
    wątku sugeruje - do CO.

    --
    Jacek Midura

  • 19. Data: 2011-02-15 22:47:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > A tego nie rozumiem. Czemu w mniejszym zbiorniku woda musi być cieplejsza?
    > Nie powinno się w zasobniku trzymać wody o takiej temperaturze, jaką się
    > chce maksymalnie uzyskać w punkcie poboru?

    Jak kto lubi, ale w takim przypadku szybko sie wyczerpie.

    > Jaki to ma związek z objętością? Przecież jak będzie duże chwilowe
    > zapotrzebowanie na CWU to i tak kocioł 24kW nadąży grzać przepływowo.

    Jak maly zasobnik to moze i tak. Stu paru litrow raczej nie.

    > Nawiasem mówiąc, po to właśnie ma taką dużą moc, a nie jak ktoś w tym
    > wątku sugeruje - do CO.

    Mniejsza moc kotla to dolna moc modulacji palnika jest mniejsza. Kociol
    bedzie pracowal przy wyzszych temp. zewnetrznych z rzadszymi odpaleniami
    palnika, a kazde odpalenie palnika odbywa sie przy wiekszej mocy, wiec
    zuzycie gazu tylko wzrosnie. Generalnie kociol lepiej dobrac do CO bo
    maksymalna moc i tak w tym trybie nie bedzie osiagana. Pelna moc do
    ogrzewania wody wystepuje i tak chwilowo bo pozniej dosc szybko spada dazac
    do mocy minimalnej. Spowodowane jest to zwykla mozliwoscia przekazywania
    energii przez wezownice i wzglednie szybkie zblizenie temp. powrotu i
    zasilania. Skutkuje to zmniejszeniem mocy kotla tak, ze kociol nawet w
    trybie CWU przez dluzszy czas nie pracuje z pelna moca a raczej z minimalna.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2011-02-15 23:37:57
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 23:13:07 +0100, Jacek Midura napisał(a):

> [...]
    <...>
> [...]
    > tego?), ale dzieje się to kosztem rosnących strat ciepła. To że straty
    > rosną wolniej niż pojemność cieplna jest tu chyba małą pociechą.
    Tyle ze ty napisales, ze im wiekszy zbiornik tym krocej trzyma cieplo, i
    z tym sie nie zgodzilem :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski