eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezawór termostatyczny czy /bateria prysznicowa termostatyczna? › Re: zawór termostatyczny czy /bateria prysznicowa termostatyczna?
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zawór termostatyczny czy /bateria prysznicowa termostatyczna?
    Date: Sun, 13 Oct 2013 21:57:06 +0200

    On 2013-10-13 21:36, ToMasz wrote:
    > Czy taka głowica
    > mogłaby spowodować że w tym przerywanym cyklu pracy pieca woda będzie
    > miała bardziej stabilną temperaturę?

    Jesli masz obieg ciepłej wody - to masz max 2 sek na stabilizacje do
    zadanej temperatury bez względu na temperaturę ciepłej wody w obiegu i
    zazwyczaj zaczyna się od chłodnej do zadanej, a często od razu jest
    dobra. Bardzo polecam, mam piec weglowy i baniak czasem grzeje do 60
    stopni. Baterie termostatyczne załatwiają problem.

    Teraz wada: w środku jednej którą mam jest ruchomy element. Smarowany
    jest gęstym smarem. Przepuszczenie przez baterie wody o temp. 70 stopni
    skończyło się wymyciem smaru i zatarciem tłoka. Efekt: woda jest chlodna
    albo zimna, brak regulacji. Rozebranie i nasmarowanie, jak się wie jak,
    to jakieś 20 minut. Ale wysoka temperatura robi im kuku tak czy inaczej.

    Druga bateria (z lidla) jeszcze działa ok i nie rozbieralem, za to po
    kilku miesiącach cieżko się kręci nastawiami termostatu. Jak by "zarosło
    kamieniem".

    Nie wiem co by było gdybym kupił baterie za 1000zł, ale coś czuje ze to
    samo.