eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezawór termostatyczny czy /bateria prysznicowa termostatyczna? › Re: zawór termostatyczny czy /bateria prysznicowa termostatyczna?
    Date: Sun, 20 Oct 2013 15:53:57 +0200
    From: "Dariusz K. Ladziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zawór termostatyczny czy /bateria prysznicowa termostatyczna?

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > witam
    >
    > jak to mówią lepiej późno niż wcale, dzisiaj odkryłem że istnieją zawory
    > które potrafią "dopuścić" zimnej wody do wrzątku.
    > Mam piec gazowy który ma marną zdolność regulacji płomienia w stosunku
    > do przepływu wody. najczęściej ją przegrzewa, nawet do tego stopnia ze
    > się wyłącza, po to aby załączyć się za 30 sekund. Jak łatwo się
    > domyśleć, woda pod prysznicem ma raz 70 stopni raz 15. Czy taka głowica
    > mogłaby spowodować że w tym przerywanym cyklu pracy pieca woda będzie
    > miała bardziej stabilną temperaturę? Czy lepiej byłoby zainstalować
> [...]

    Szybkość regulacji baterii termostatycznej nie różni się niczym od
    szybkości samodzielnego mieszalnika, to w końcu takie samo urządzenie -
    ot, mieszek z cienkiej blachy brązowej wypełniony gazem i przestawiający
    grzybki zaworów w zależności jak napęczniał pod wpływem temperatury.
    Jedynym kryterium wyboru jest kryterium użytkowe - mając baterię możesz
    dowolnie regulować temperaturę wody siedząc w wannie, mieszalnik
    samodzielny może być w mniej dogodnym miejscu. Z drugiej strony bateria
    reguluje ci tylko wodę w wannie/pod prysznicem, mieszalnik przy piecu
    stabilizuje temperaturę gorącej wody dla wszystkich odbiorów (wanna,
    prysznic, umywalka, zlewozmywak w kuchni). Ustawiasz go na 45 - 50
    stopni Celsjusza a temperaturę na odbiorze ustalasz normalnie,
    dobierając strumienie wody ciepłej i zimnej.

    Czyli jak tam stryjenka uważa...

    A co do szybkości regulacji - znajomemu prowadzącemu schronisko
    zainstalowaliśmy dwa takie mieszalniki przy dwóch termach - bo zawsze
    było za mało wody ciepłej przy ustawieniu term na bezpieczne 55 stopni.
    Termy grzeją na maksa (80 stopni), mieszalniki dolewają na odbiorze
    zimnej wody - i nigdy mi się nie zdarzyło żeby poleciał ukrop,
    początkowe wahnięcie temperatury jest zupełnie akceptowalne.

    --
    Darek