  • 1. Data: 2012-04-02 07:01:07
    Temat: zawory
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Witam
    3 lata temu wymieniałem kaloryfery na aluminiowe. Coraz bardziej cieknie z
    zaworów- ale tylko wtedy, kiedy są przykręcone. Czy możecie polecić takie z
    "wysokiej półki"- żeby nie było z nimi problemów?

    --

    Chiron

  • 2. Data: 2012-04-02 13:17:25
    Temat: Re: zawory
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-02 05:01:07 +0000, "Chiron" <c...@o...eu> said:

    > Witam
    > 3 lata temu wymieniałem kaloryfery na aluminiowe.

    Notujemy, aluminium.

    > Coraz bardziej cieknie z zaworów

    Aluminiowych?

    > możecie polecić takie z "wysokiej półki"

    Kup danfosa i nie będzie ci ciekło.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2012-04-02 16:51:39
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Notujemy, aluminium.

    > Aluminiowych?

    > Kup danfosa i nie będzie ci ciekło.
    >

    > --
    > Bydlę

    Jeżeli to zwykłe zawory bez głowic termostatycznych to na początek
    proponowałbym dokręcenie dławików i nie będzie ciekło. Wrzuć jakieś foto, to
    się oblooka

  • 4. Data: 2012-04-02 20:08:33
    Od: "Chiron" <i...@g...com>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>

    > Jeżeli to zwykłe zawory bez głowic termostatycznych to na początek
    > proponowałbym dokręcenie dławików i nie będzie ciekło. Wrzuć jakieś foto,

    http://images38.fotosik.pl/1467/cc648bd70d6d87e2med.
    jpg

    tylko wiesz- opłaca się to to naprawiać? Jak ma mi zniszczyć podłogę i
    pokropić sąsiada- to chyba wolę coś kupić

    --

    Chiron

  • 5. Data: 2012-04-03 09:06:34
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Jak dla mnie, to w ogóle masz zbyt "kolorowo": miedź, aluminium, może ocynk.
    Dawno "nie robiłem w kaloryferach": dopuszcza się miedź + alu?

    -----

  • 6. Data: 2012-04-03 18:00:59
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup

    >Jak dla mnie, to w ogóle masz zbyt "kolorowo": miedź, aluminium, może
    >ocynk.
    >Dawno "nie robiłem w kaloryferach": dopuszcza się miedź + alu?

    Te kaloryfery- ponoć tak (tak jest w specyfikacji). Poza tym- nigdzie nie
    dotyka miedź do glinu

    --

    Chiron

  • 7. Data: 2012-04-03 23:20:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Apr 2012 07:06:34 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

    > (...)dopuszcza się miedź + alu?

    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view_porady/id,6101/
    Itemid,41/
    http://www.ferdom.pl/index.php?a=lista&k=78

    --

    XL wiosenna

  • 8. Data: 2012-04-03 23:22:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Apr 2012 18:00:59 +0200, Chiron napisał(a):

    > Użytkownik "_ąćęłńóśźż." napisał w wiadomości grup

    > Te kaloryfery- ponoć tak (tak jest w specyfikacji). Poza tym- nigdzie nie
    > dotyka miedź do glinu

    Nie musi - to woda jest dla nich "kontaktem".
    Chyba że masz w kaloryferach specjalny płyn. Niektórzy wlewają też jakieś
    oleje, ale tu nie wiem, gdzie "dzwonią".
    Polecam linki z mojego posta bezpośrednio wyżej.
    --

    XL wiosenna

  • 9. Data: 2012-04-03 23:59:28
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
    t...

> [...]

    oleje, ale tu nie wiem, gdzie "dzwonią".
    Polecam linki z mojego posta bezpośrednio wyżej.

    Dzięki- przeczytałem. Jeśli chodzi o płyn- sądząc z jego wyglądu i dotyku-
    to ma chyba sporo mazutu. Kolejna sprawa- u mnie nic się nie styka. Ja wiem,
    że galwanicznie łączy je elktrolit, jednak najbardziej erozyjnie działało by
    połączenie tych 2 metali bezpośrednio. Tu nic takiego nie zachodzi. Na styku
    Cu-Al powstają mikroogniwa. Miałem okazję to obserwować kiedy pracowałem w
    energetyce: jak nie było blachy cupal (jak to za komuny- brakowało), to
    łączyli w mufce bezpośrednio przewód miedziany z aluminiowym. Po zaciśnięciu
    prasą- z reguły po kilkunastu miesiącach przewód Al zamieniał się w proszek.
    Poza tym- w specyfikacji tych kaloryferów jest, że można łączyć. Póki co-
    skupię się na tych zaworach

    --

    Chiron

  • 10. Data: 2012-04-04 09:39:18
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Jeżeli kapie ci spod kurka, tzn spod pokrętła - odkręć je i dokręć dławik -
    powinno pomóc. Jeżeli kapie z jakichkolwiek łączeń, a na zdjęciu wygląda to
    tak jakby się kropla zbierała na korku grzejnika to jest to raczej kwestia
    uszczelnień a nie zaworów. Jeżeli zamknąłeś tylko zawory zasilające to
    cisnienie może nadal oddziaływać przez zawory powrotne i może kapać na
    niedokładnie wykonanych uszczlenieniach gwintów. Gdy wszystko jest otwarte i
    woda płynie ciśnienie może być nieco niższe i może nie kapać.

    Zawory jakie pokazałeś na zdjęciu można kupić za 15 i za 24 zł. Róznic
    jakościowych między nimi nie ma.