  • Data: 2019-04-18 22:17:08
    Temat: Re: zgryz, wylewka 4cm z miksokreta czy betoniarki?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie jest strop. Podłoga na gruncie.

    > Nie czaję.
    1. chcesz dać 10cm styro/xps. dla czego. dla czego nie 9. bo?
    2. załóżmy że masz teraz podłogę. grzejesz kaloryferami powietrze, które
    po 2 dniach doprowadzi do ogrzania podłogi do 20 stopni. wtedy podłoga
    oddaje ciepło do gruntu. ale grunt to nie radiator miedziany o
    powierzchni boiska, tylko grunt.
    Teraz najtrudniejsze. połóż na podłodze 2cm xpsa i tak grzej w
    mieszkaniu, żeby podłoga _pod_ xpsem miała wcześniej wspomnianą
    temperaturę 20 stopni. jak to zrobisz? Podgrzejesz kaloryferami
    powietrze do.... 40 stopni? A może położysz rurki na tym xpsie? no to
    połóż i zalej je gipsem, i policz jaką będą musiały mieć temperaturę,
    aby ogrzać podłogę pod xpsem do 20 stopni.
    JAsne ze 10cm styro będzie lepsze, ale sufit na 238cm fajny nie jest.
    Czy jesteś w stanie wykazać że przy 2cm xps + podłogówka, do gruntu
    przeniknie więcej ciepła, niż teraz przenika? Bo jeśli tak - niema
    tematu. jeśli nie, to zastanów się czy optymalne będzie 2cm, 5cm, czy
    inna wartośc. bo 10cm, w Twoich warunkach budowlanych to - na mój rozum
    - gruba przesada. Podkreśmam - porównujemy obecne warunki do planowanych
    - nie budowę domu pasywnego.

    > Hmm , mnie też się wydaje że jak gdzieś pęknie to , ale z drugiej
    > strony, w pęknięciach będą rurki, nie wiem czy im to dobrze zrobi.
    tu musiałyby się wypowiedzieć osoby które takie pęknięcia mają, albo
    musiałbyś sam, już zrobić test. worek cementu za 7zł rurki za 5zł i
    jazda. ale o ile ja pracowałem z rurkami, to żelazne - mogą się
    rozszczelnić bo było "tąpnięcie" w kopalni. a pex przy przygotowani pod
    nakręcenie złączki metalowej powiększa swoją średnice w sposób widoczny
    gołym okiem. 5%? W stosunku do elastyczności betonu pex będzie gumą
    wentyową. po za tym pęknięcia betonu będą wskutek skurczenia się, nie
    wydłużenia. a jak chcesz żeby nie pękało, albo pękało tam gdzie Ty
    chesz, daj więcej siatki.

    > To ile to wreszcie kosztuje, 2x drożej od miksokreta, 3x, 1.5 raza?

    > Może samemu wylać? największe pomieszczenie ~ 3.5 x 5m, dużo-niedużo

    inaczej. Postaw cenę jako kryterium dodatkowe. JAk wyjdzie fajnie - nikt
    nie będzie sie pytał czy było drogo czy tanio. JAk wyjdzie dupiato, to
    będiesz żałował że zaoszczędziłeś 10% ceny. Ja za wszelką cenę chciałbym
    pozostawić pomieszczenia jak najwyższe. więc jeśli Ci wyjdzie ze gips
    jest cieńszy, lepiej przewodzi ciepło - postaw na gips. jak masz w dupie
    wysokość, lej beton, zaoszczędzisz parę złotych. A czy sam dasz radę? na
    to pytanie nikt z nas Ci nie odpowie. Moi bliscy na moje pomysły regują
    hasłem - hura robimy. ale jak już jest robota, to każdy.. przepraszam
    ale o co chodzi?

    ToMasz