  • Data: 2015-04-24 09:28:10
    Temat: Re: zimny stary domek - co robic
    Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Krzysztof Garus" <g...@g...com> napisal w
    wiadomosci news:c372f61e-fd3d-408c-92c9-b79ba1ce34d4@googlegrou
    ps.com...
    > Jest sobie taki domek: kuchnia, pokoj, lazienka
    > http://usos.hopto.org/~bajcik/tmp/budowanie/zagroda/
    >
    > Ogrzewanie: kuchnia weglowa z "podkowa", kaloryfery w lazience i pokoju.
    > Paliwo: drewno i wegiel.
    > Gotowanie na kuchence gazowej.
    > CWU: bojler elektryczny
    >
    > Problem: to ogrzewanie jest takie sobie, zima w pokoju za slaba
    > wydajnosc, a w kuchni najpierw kuchnia daje cieplo, ale po wygasnieciu
    > sie wychladza.
    >
    > Zastanawiam sie nad sensownoscia roznych rozwiazan, kazde ma swoje plusy
> [...]

    Ja kiedys doradzilem w rodzinie, aby dobudowac komin do budynku
    gospodarczego, zastosowac kociol na paliwo stale, w domu grzejniki a
    polaczenie "magistrala" rurze kanalizacyjnej, ocieplonej styropianem.
    Wymagana dobra pompa cyrkulacyjna, albo nowet dwie pompy, jesliby grzejniki
    mialy pracowac w ukladzie cisnieniowym (wtedy tez sprzeglo- wymiennik
    ciepla). Polecam, sprawdzilo sie.
    T.