  • Data: 2015-04-24 15:57:10
    Temat: Re: zimny stary domek - co robic
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > wariant hiper tani:
    > Kupic piec opalany od góry, postawić tak aby stał w jednym pomieszczeniu a rura
    szła do drugiego i dopiero do komina.

    Patent z rura akurat nie przejdzie - pomiedzy pomieszczeniami jest lazienka.

    > Wariant tani:
    > Kupić piec zasypowy i uskutecznić jakieś proste CO (2-3 kaloryfery usytuowane tak
    aby doprowadzenia były krótkie i do tego zbiornik na ciepla wode jako bufor.
    > Bedzie cieplo i bezobslugowo.

    Proste CO to nawet juz jest (podlaczone do podkowy w kuchni)
    Tylko nie do konca sie sprawdza.

    > Dodatkowe opcje do obu wariantow:
    > Wymienic okna na cieplejsze, zakleic szczeliny w scianach, stropie.

    Taaa, te okna nie budza zaufania - pojedyncza szyba.

    > To jest wersja bez inwestycyjna. Dla tych co nie widzą sensu resuscytacji starego
    domu.

    Dom nie jest w jakiejs super kondycji, tynk w srodku sie troche sypie. Jedna sciana
    nieco zawilgotniona.

    > Wersja droższa:
    > Ocieplić ten dom, wymienic okna.
    > Wstawić kocioł i kaloryfery z poprzedniego wariantu.
    >

    > Wersja mini inwestycyjna:
    > Przerobic obore na domek. Sciany już są, dach zmienic, Calosc ocieplic, zrobic
    wylewki z styropianem.
    > Zrobic w srodku CO i reszte instalacji.
    > Koszty - pi*oko 35-70kpln

    Jak ocieplic? Od srodka?

    > Komfort spory. Sprzedać się w przyszłosci da i kasa sie nie zmarnuje.

    Nie ma planow zeby to sprzedac. Raczej sa takie zebym samemu sie tam na emeryture
    przeprowadzil.
    Jak by czas+finanse+sily pozwolily, to jeszcze bym tam moze cos pobudowal :)

    > Pominąłem milczeniem aspekt wieku mieszkańców, trzeba ocenić czy długo pożyją i czy
    sytuacja spadkowa jest warta wkłądania obcych pieniędzy (zakładam że staruszkowie nie
    mają za dużo zaoszczędzone).
    > Ten aspekt tak naprawde decyduje który wariant obrać.

    Odpukac, tesciowie, trzymaja sie dobrze i mysle ze spokojnie dozyja prawnukow :)
    Nie pytalem jakie maja dochody i oszczednosci. Nawet preferencje inwestycyjne nie sa
    scisle ustalone (tania prowizorka czy grubsza inwestycja).

    Dlatego zbieram informacje zeby byli lepiej poznali wachlarz rozwiazan i bardziej
    swiadomie sie na cos zdecydowali.

    > Ocieplanie domu drewnianego jest problematyczne bo trzeba pilnować wilgoci.
    > O ile murowaniec zapleśniały sie nie przewróci i tylko ludziom chorób narobi o tyle
    drewniany może sie po prostu rozlecieć jak zgnije.

    Tu bym sie musial douczyc troche - jak zrobic zeby nie pogorszyc.

    Swoja droga, facio co ukladal plytki w lazience w tym domku, ocieplil styropianem
    sciane zewnetrzna od srodka, bez szczeliny powietrznej chyba.
    Ciekawe czy to sie zle nie odbije na kondycji calej sciany.

    > A tak naprawde to IMHO warto zrobić w zime audyt termiczny i zobaczyc co tam
    najwięcej ciepła wyprowadza. Może to kwestia jakiejś małej zmiany (okna, strop) którą
    można ogarnąć za 4-7kpln i mieć dobrze?

    Tez do rozwazenia.

    bajcik