  • 11. Data: 2011-07-23 22:39:20
    Temat: Re: źle wykonana ława
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    news:j0eq8h$ile$1@opal.futuro.pl...

    > Dawałem ostatnio poradnik dotyczący ław. Czemu się autor nie zastosował
    > tylko ignorował wszystko co się pisze na grupie?
    > Pozostawione niezalane zbrojenie można potraktować jak chudy beton i na
    > tym zrobić ławy ponownie.
    > Resztę co powiedzą kierownicy i wykonawcy trzeba uznać za próbę oszustwa
    > inwestora.

    Kurde blaszka i strasza biednego pytacza.
    Widzial kto szkielety zelbetowe lane z gruchy jednorazowo o wysokosci kilku
    kondygnacji? Toz to normalna rzecz, ze dolewa sie to etapami.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2011-07-23 22:41:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tylko niech to klei wykonawca z kierbudem na własny koszt i podpisze
    > weksel ważny 25 lat w razie pękania ścian.

    Nie pamietam ile stal Word Trade Center, ale pewnie ze 25 lat bylo. Toz to
    tylko 7 kondygnacji pod ziemia.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2011-07-24 11:59:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > Widzial kto szkielety zelbetowe lane z gruchy jednorazowo o wysokosci
    > kilku kondygnacji? Toz to normalna rzecz, ze dolewa sie to etapami.

    kiki wie lepiej...

    tak naprawdę kiedyś nikt pod domy jednorodzinne ław nie robił tylko sie
    wykopywało rów i zalewało betonem z betoniarki a czasem nawet mieszanym w
    skrzyni i domy stoja do dzisiaj. (daleko nie szukając dom moich rodziców
    zbudowany z wielkiej płyty).

  • 14. Data: 2011-07-24 14:32:46
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 24 Lip, 13:59, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > skrzyni i domy stoja do dzisiaj. (daleko nie szukając dom moich rodziców

    Kiki ma racje.
    Lanie kondygnacji lezacych na sobie i i pracujacych na sciskanie i
    dolewanie lawy pracujcej na scinanie/zginanie to nie to samo.
    To ze nowy beton zwiaze sie ze starym jest oczywiste. Ale ze miejsce
    laczenia bedzie tak samo wytrzymale juz nie.
    Chcialbys miec po 5 latach od zbudowania domu popekany naroznik i
    robote budowlana w domu?

  • 15. Data: 2011-07-24 14:49:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ptoki wrote:

> [...]
    > laczenia bedzie tak samo wytrzymale juz nie.
    > Chcialbys miec po 5 latach od zbudowania domu popekany naroznik i

    ile widziałeś takich domów?

    większość domów starszych niż 15 - 20 lat ma prawdopodobnie fundamenty lane
    w dziurę z ze zwykłej betoniarki.

    przy budowaniu warto wiedzieć dlaczego.

  • 16. Data: 2011-07-24 15:01:27
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "ptoki" <s...@g...com> wrote in message
    w.googlegroups.com...

> [...]
    > laczenia bedzie tak samo wytrzymale juz nie.
    > Chcialbys miec po 5 latach od zbudowania domu popekany naroznik i

    Ja widziałem niejedną ścianę popękaną że można było wsadzić przedmioty w
    szparę.
    Szyby wind leje się na raty ale nie belkę żelbetową, która jest cienka z
    natury i cała jej siła zależy od tego czy jest stal związana z betonem w
    odpowiedni sposób..
    To musieli być partacze skoro zrobili tyle centymetrów nierówności plus to
    niedolanie.
    Za kilka lat wszystkie nadproża w tej feralnej części mu popękają, odejdą od
    materiału budowlanego.
    Powiedzą wtedy - że przecież dom osiada, na każdej budowie tak osiada i
    pęka.
    Temont będzie kosztował dziesiątki tysięcy aby tylko przykryć/ukryć te
    popekania płytami.
    Niech teraz płacą za fuszerkę.

  • 17. Data: 2011-07-24 20:30:56
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    >Witam, po wylaniu ław okazuje się, że różnica wysokości między
    >najniższym i najwyższym punktem ławy wynosi 8-9cm. Moim zdaniem to
    >bardzo dużo...

    Faktycznie... duzo

    > Czy to jest duży problem?

    Nie

    > Jak to skorygować?

    Jak będą murować ścianę fundamentową z bloczków to zgubią brakujące cm.

    >Drugi problem, jeszcze poważniejszy: podczas zalewania ław zabrakło
    >betonu w gruszce i w jednym narożniku domu brakuje betonu na wysokość
    >ok. 20cm - odsłonięte są pręty zbrojeniowe. Jak uzupełnić ten brak?
    >Wystarczy zalać betonem z betoniarki?

    Wiele konstrukcji betonowych leje się na "raty". beton oczywiście jest
    niezacierany i nierówny.... wtedy należy pozostałą część dolać i bedize ok.
    Proste.

    >W około 6 godzin po wylaniu ław spadł intensywny deszcz i przykrył
    >ławy wodą na wysokość ok. 30cm. Przez następny dzień ławy stały w
    >wodzie. W kolejnym dniu woda była wypompowywana i obecnie wody brak, a
    >ławy są mokre.

    jak nie wypłukało cementu to bdb. beton ma duzo wilgoci i bedzie mocny.

    >Dodam, że ławy były wylewane w gruncie.

    norma. :)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 18. Data: 2011-07-24 20:37:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ja widziałem niejedną ścianę popękaną że można było wsadzić przedmioty w
    > szparę.

    Ja tam tez widzialem nie jedna szpare w ktora mozna wsadzic rozne
    przedmioty. :-DD

    > Szyby wind leje się na raty ale nie belkę żelbetową, która jest cienka z
    > natury i cała jej siła zależy od tego czy jest stal związana z betonem w
    > odpowiedni sposób..

    Z betonem czy ze stala w koncu? Co za problem zeby ze stala zwiazal nowy
    beton tak samo jak poprzedni? No i gdzie ta belka fundamentowa ma sie ugiac?

> [...]
    > niedolanie.
    > Za kilka lat wszystkie nadproża w tej feralnej części mu popękają, odejdą

    Ja pierdziu. A jak pisalem o budowaniu domu na pianke to mnie wysmiali, ze
    teraz to tak sie robi.

> [...]
    > pęka.
    > Temont będzie kosztował dziesiątki tysięcy aby tylko przykryć/ukryć te

    Dodaj jeszcze, ze fundamenty pod zamkiem w Malborku leli pompa z betoniarni
    betonem B25 w czasie kiedy beton jeszcze nie wiazal.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2011-07-25 07:24:02
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-07-2011 o 17:01:27 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

> [...]
    > to niedolanie.
    > Za kilka lat wszystkie nadproża w tej feralnej części mu popękają,
    Kiki jak chcesz aby ludzie traktowali cię poważnie to przestań pleść
    głupoty.
    Tak domy pękają tam gdzie są szkody górnicze. Na normalnym terenie nic się
    nie stanie, nie strasz człowieka, bo przesadzasz i to bardzo.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2011-07-25 08:31:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 24, 4:49 pm, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ile widziałeś takich domów?
    >
    > większość domów starszych niż 15 - 20  lat ma prawdopodobnie fundamenty lane
    > w dziurę z ze zwykłej betoniarki.
    >
    > przy budowaniu warto wiedzieć dlaczego.

    Osobiscie? Niewiele, bom nie budowlaniec. Ale przyznasz ze robienie w
    ten sposob ze zaprawy zabraklo i lawa jest wylana nie w poziomie jest
    kiepskie?
    Przecież wystarczylo w wiaderku troche zebrac z miejsc wyzszych i
    przeniesc do tej dziury (w sumie niewielkiej w tym przypadku) tyle ze
    trzeba bylo ogarniac ze poziomy sie nie zgadzaja...

    A co do jakosci betonu to zgodze sie ze domek nawet pietrowy wiele
    wybaczy w przypadku niedoróbek.
    Tyle ze moga sie potem mscic (pekajace tynki, szpary w rygipsach czy
    popekane kafelki). A mozna tego uniknac w kilka chwil i niskim
    nakladem pracy...