    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 29 Sep 2017 12:12:34 -0700 (PDT)
    Subject: Re: żle zrobiony okap...
    From: uciu <a...@g...com>

    szukam sposobu jak to naprawić najlepiej samemu...bo mnie to męczy strasznie.... mam
    czas 3 tyg zanim przyjada z dachówką i coś mi zaświatało:-)

    Wpierw chciałem nabijać kliny ale wiąże się to z odbiciem łat i kontrałt a tym samy
    na pewno z licznymi uszkodzeniami membrany...

    Inną rzeczy - ściałem ściągnąć rynny i blacharke i obniżyć pas ale z drugiej strony
    rynny stalowe - podoginali już "wąsy" doszczelnili silikonem, obrobili blachą....
    słowem byłoby sporo roboty.

    Chyba najlepszy pomysł wg mnie to przycięcie tej deski okapowej od góry o te 2cm
    byłoby idealnie bo ta membrana tylko w kilku miejscach jest tak ułożona...
    Tylko, że ta deska jest do samej góry obita blachą i ok 3cm od góry są zaczepy z
    rynny. I teraz pytanie czym to najlepiej uciać nie niszcząc przy okazji membrany???
    Ciąć trzeba deche 3cm i blachę jednocześnie...
    - wyrzynarką z brzeszczotem do metalu - szło by powoli ale dałoby rade - problem
    tylko z tą podstawą z wyrzynarki - będą przeszkadzać uchwyty z rynny - po jej
    wykręceniu nie wiem czy dam rade ciąć - jutro próba :-)
    - mała piła szablista - nie mam ale okazja do kupna jest - coś takiego:
    https://www.bricoman.pl/elektronarzedzia/przecinarki
    -i-nozyce/nozyce-i-pily-szablaste/pilarka-szablowa-g
    raphite-350-w-58g960
    Małe to tylko nie wiem jak z cięciem - bo nigdy nie używałem.... jak z brzeszczotami
    - długie pewnie ale to bym go obciął??
    -szlifierka mała - byloby najłatwiej tylko tarcza przepali blache co wiąże się z
    korozją...

    Idealna byałaby jakaś malutka szlifierka/piła która ma regulacje obrotów i głębokość
    cięcia 30mm - coś podobnego do: Dremel DSM20....

    Albo inna opcja jak wyciąć blache z deski (nie da się jej odchylić by dojść nożycami
    bo uchwyty z rynny trzymają) i potem to już zwykłą piłą tarczową bym sobie
    poradził....\

    Co myślicie?
    Kombinuje ale chce to zrobić samemu i spokojnie spać.
    Moge kupić jakiś narzędzie do około 300-400zł... odlicze im to od roboty jak przyjdą
    dachówke kłaść...

    uciu