    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 1 Oct 2017 11:10:02 -0700 (PDT)
    Subject: Re: żle zrobiony okap...
    From: uciu <a...@g...com>

    dzis z ojcem próbowaliśmy to poprawić... niedziela z głowy a plany były inne..grzybki
    na wsi:-)

    Wiem, że to powinni poprawić ludzie od dachu ale chciałem miec to za sobą i juz o tym
    nie myśleć przez kolejne 3tygodnie...

    Szło na kiepsko...
    Wpierw próba ze ściągnięciem rynien - ale po chwili żeśmy odpuścili - wszystkie
    zaczepy podobijali, w dodatku poskręcali farmerami i zafajdali silikonem na
    łączeniach... (juz nigdy nie wezmę stalówek...)

    potem próba z nożycami do blach - odcinaliśmy kawałek blachy i nożem/pilnikiem
    robiliśmy dużą fazę na desce... nawet to szło ale tylko tam gdzie uchwyty z rynny nie
    sięgały do samej góry deski - bo tam nie było jak podłożyć nożyc.

    Po drodze próba z piłą szablistą - zonk, za słaba

    Na konie wyrzynarka.... szło nawet ładnie tzn szybko brzeszczotem do metalu -
    póki wszystkich nie połamałem. Przy cięciu wychodziły góry i doliny ale spad zrobił
    się ładny - po za miejscami gdzie hak z rynny był przy samej górze i nie było tam jak
    podciąć.

    Brakło mi brzeszczotów.... ale mam już zapas na jutro.
    Od razu od spodu między krokwie przykręcaliśmy deski przy samej górze by membrana nie
    opadała.

    Idealnie nie jest...
    Blachę w miejscu cięcia od razu delikatnie pilnikiem i od razu
    chlorokauczukiem...przy okazji rynna w środku też się wymalowała bo puszka z farbą
    się wywróciła.... na szczęście w środku rynny i nic na zewnątrz nie widać.

    Zrobiliśmy 24m z 26 - prawie cała jedna połać..a jeszze jest druga....

    Łatwiej byłoby kątówką odciąć blache...

    Co raz wiecej mysli czy jest sens to robić...
    Tam chyba nie ma az tyle wody by membrana zgniła...jak mnie tu co niektórzy
    straszą...

    UCIU