    Subject: Re: zmiękczanie wody
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Pilocik <p...@n...pl>
    Date: Mon, 16 Nov 2020 22:32:32 +0100

    W dniu 16.11.2020 o 12:47, Myjk pisze:
    > Sun, 15 Nov 2020 22:40:51 +0100, Myjk

    > Wygrzebałem cycat z FM gdzie gość pisze o osmozie:
    >
    > "[foto butelki i szklanki] Po prawej woda z osmozy - po lewej odpowiadająca
    > jej ilość wody, która trafia do kanalizacji. Czyli do uzyskania 0,5l wody
    > osmotycznej trzeba prawie 1,8l wpuścić w kanał."
    >
    > No i jak pisałem, nie ogarniam w jakim celu osmozę robić (z wody
    > wodociągowej która spłnia normy wody do picia i najczęściej jest lepsza niż
    > sklepowa woda butelkowana) a potem ją na nowo mineralizować.

    Dzisiaj rozmawiałem z kolejnym gościem od wody, stwierdził że ponowne
    mineralizowanie wody jest całkowicie bezsensowne, nie poleca takiego
    rozwiązania.
    Owszem, zmiękczanie poleca, sam też ma zmiękczacz, jestem umowiony na
    "wizję lokalną" czyli oględziny ewentualnego miejsca zainstalowania i
    kompleksowy test wody - ma zmierzyć łącznie kilkanaście parametrów za
    kilka dych.
    Już wcześniej myślałem o takich testach w sanepidzie ale wiadomo - oni
    teraz mają inne zadania