  • 51. Data: 2012-09-27 14:34:28
    Temat: Re: zmywarka - oszczednosci
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2012 14:16:54 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Mój czas jest wart więcej niż ta dodatkowa woda, prąd i chemia więc
    >
    > oczywiście jak już pisałem zmywarkę mieć będę i każdemu polecam. Polemizuję
    >
    > tylko z tym, że jakoby przynosi ona jakieś oszczędności.
    Tu się z Toba zgodze- zmywarke mam od lipca 2010 roku- nie zauwazyłem po zamontowaniu
    zmywarki zadnych oszczędnosci na wodzie. Zużycie prądu oczywiście "dzięki" zmywarce
    wzrosło- 30 prań* 1kWh= ok 20zł miesięcznie- tu cudów nie ma.
    Co do wody to trudno powiedziec może i zmywarka żuzywa mniej jak mycie reczne- nigdy
    tego nie anal;izowałem- woda u mnie po 1,6zł+ ścieki chyba 3,2zł więc razem poniżej
    5zł za m3 więc specjalnie w oszczedzanie równowartości 1 piwa sie nie bawiłem i
    zawszew mycie u nas było pod bieżaca woda.
    Ale oczywiście zmywarke kupic warto było i ze zmywarki nie zrezygnuję.

  • 52. Data: 2012-09-27 15:12:02
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Ergie napisał:

    > Ależ ma sens! Ideą zmywarki nie jest oszczędzanie energii ani płynów ani
    > też dokładne mycie (dlatego w gastronomii używa się innych urządzeń) ale
    > oszczędność czasu.

    Ależ ideą zmywarki jest dokładne mycie - (używa się zazwyczaj wody
    cieplejszej niż przy zmywaniu ręcznym - chyba, że masz azbestowe
    rękawice do zmywania). A w gastronomii również używa się zmywarek, oraz
    wyparzarek - jeśli o to ci chodzi.

    dla przykładu
    http://www.gastrozakupy.pl/zmywarka-gastronomiczna-d
    o-naczyn,2,166,170,172,4080.html

    http://www.mmgastro.pl/produkt/szczegoly/11804,zmywa
    rka-gastronomiczna-do-szkla

    > Mój czas jest wart więcej niż ta dodatkowa woda, prąd i chemia więc
    > oczywiście jak już pisałem zmywarkę mieć będę i każdemu polecam.
    > Polemizuję tylko z tym, że jakoby przynosi ona jakieś oszczędności.

    Zależy jak kto zmywa, albo przynosi albo i nie. Tak jak na tej grupie,
    rekuperatory, solary itp.

    > Pozdrawiam
    > Ergie

    pozdrawiam
    rafał

  • 53. Data: 2012-09-27 15:35:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ależ ideą zmywarki jest dokładne mycie - (używa się zazwyczaj wody
    > cieplejszej niż przy zmywaniu ręcznym - chyba, że masz azbestowe rękawice
    > do zmywania).

    No to w takim razie ja jeszcze u nikogo nie spotkałem zmywarki tylko
    produkty zmywarko-podobne.

    > A w gastronomii również używa się zmywarek, oraz wyparzarek - jeśli o to
    > ci chodzi.

    Dokładnie o to chodzi. Jeszcze nie widziałem aby po wyparzarce był jakiś
    problem, a po zmywarce nie raz już widziałem niedomyty bród w jakichś
    zakamarkach - np. jak ktoś ma prostopadłościenne kubki, albo między zębami
    widelca.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 54. Data: 2012-09-27 21:16:11
    Od: w...@d...pl

    Jeśli ktoś ma doświadczenie w zmywaniu jest w stanie pewnie zmywac oszczędnie.
    Natomiast zmywarkę polecam osobą nie wprawionym w zmywanie, z pewnością będzie
    oszczędniej!

  • 55. Data: 2012-09-28 02:02:21
    Od: k...@v...pl

    W dniu czwartek, 27 września 2012 15:35:52 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > problem, a po zmywarce nie raz już widziałem niedomyty bród w jakichś
    >
    > zakamarkach - np. jak ktoś ma prostopadłościenne kubki, albo między zębami

    Piszesz o domowych wyrobach zmywarko podobnych i porównujesz je do zmywarek do
    gastronomii. To są urządzenia z innych bajek. Inne są też normy i przepisy sanitarne
    odnośnie tych urządzeń. W zmywarkach przemysłowych idzie o to żeby każdy jadł na
    swoim talerzu a nie na talerzu po kimś. Dlatego wsad jest wyparzany wrzątkiem przez
    kilkanaście sekund. Nie może być inaczej. Zmywarka przemysłowa myje brudną wodą. I
    wyparzanie jest konieczne żeby ubić to co może żyć w wodzie do mycia. Na cykl mycia
    40 talerzy który trwa w dobrych zmywarkach ok 2 minuty zużywa 1,5 litra wody. Jedyną
    wspólną cechą jest stosowanie śmigieł do natrysku. Pompy w zmywarkach przemysłowych
    mają wydatek od tysiąca litrów na minutę przy ciśnieniu powyżej 4 atmosfer. W domu
    jeśli pojawi się jakieś zagrożenie bakteriami w zmywarce to posta się kilka osób. W
    restauracji mogą się posrać wszyscy co tam jedli. Dlatego zmywarka domowa nie
    wyparza.

  • 56. Data: 2012-09-28 09:48:30
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

  • 57. Data: 2012-10-01 21:31:44
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Czesc,

    > Co wy na to ?
    >
    > ps. nie rozpatrujmy oszczednosci czasu i rak!
    >
    > --
    > ThinkXtra

    Statystyka:
    w rodzinach w którzych malzonkowie dziela sie obowiazkami domowymi liczba
    rozwodów jest o 50% wieksza niz w rodzinach o tradycyjnym modelu.
    Zadbaj wiec stary o rodzine o postaw kobiete przy zlewozmywaku, wiadrze i
    garach bo sie glupoty w glowie zalegna. Od czasu do czasu mozesz zlac, zeby
    szacunek byl, bo jak sie baby nie bije to jej watroba gnije.....

  • 58. Data: 2012-10-01 21:37:11
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "mcs" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    > wiadomości news:50605a86$0$26690$65785112@news.neostrada.pl...

    > Garnek i tłustą patelnię moczysz razem z białym szkłem i tą samą wodą
    > myjesz? Raczej wątpię.
    a zmywarka jakoś dzieli wodę na tę do mycia szkła i garów?
    A co tym sprzętom się stanie jeżeli zostaną umyte tą samą wodą?

    Jeżeli ktoś chce oszczędzić myjąc ręcznie to oszczędzi