  • 41. Data: 2012-09-26 08:24:35
    Temat: Re: zmywarka - oszczednosci
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-09-23 22:51, a...@p...pl pisze:
    > Przy dzisiejszej tandetnosci produkowanego sprzetu, to taka zmywarka
    > zdazy sie zepus (zejsc) zanim wyjdziemy na swoje.
    Ja mam zmywarkę zanussi już 12 lat i raz tylko ją naprawiałem bo zatkał
    się jakiś kanalik (naprawa własnoręczna w 10 minut poprzedzona godziną
    grzebania w internecie). Moja zmywarka była raczej z dolnej półki i nie
    sądzę, żeby teraz był większy szajs, niż 12 lat temu.
    Co do oszczędności to zależy. Jak się myje ręcznie i ktoś napuszcza wody
    do komory i tam "tytla" a potem raz płucze i wyciera, to może się
    okazać, że mniej wody i energii zużyje.
    Pod bieżącą wodą leci z kranu nawet do 10 litrów na minutę - zależy, jak
    kto wodę puszcza. Tu zmywarka na pewno jest oszczędniejsza.
    Dodatkowo do porównania nie bierzemy pod uwagę własnego czasu, ani
    jakości mycia. Zmywarka wymyje wszystkie zakamarki, który ręcznie w
    życiu nie domyjemy. Minusem jest, że i niektóre zdobienia, czy złocenia
    po jakim czasie się zmyją.
    Jacek

  • 42. Data: 2012-09-26 08:55:58
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Bo to oszczędza _czas_! Pralka, zmywarka, suszarka do włosów,
    > elektryczna maszynka do golenia, elektryczna tarka czy szatkownica,
    > elektryczna maszynka do mięsa, mikser, sokowirówka itp. to wszystko
    > urządzenia oszczędzające czas. Jednak w przypadku zmywarek ktoś kiedyś
    > rzucił hasło, ze oszczędzają też pieniądze, co wielokrotnie zostało
    > zaprzeczone w niezależnych testach, ale co kilka lat taka dyskusja
    > powraca, bo jakiś producent robi reklamę gdzie drobnym druczkiem jest
    > podane założenie, że mycie ręczne zabiera np. 150l wody.

    Tylko, że pralka też zużywa wodę i prąd, tak jak zmywarka, koszt zakupu
    porównywalny ze zmywarką. Oszczędności czasu w obu przypadkach nie
    bierzemy pod uwagę, bo takie było założenie.
    Nie znam i nie pamiętam tych czasów, ale może 40-50 lat temu producenci
    pralek też w reklamach podawali zużycie wody z nieba wzięte.
    Dziś jednak nikomu do głowy nie przychodzi żeby prać na tarce ręcznej.

  • 43. Data: 2012-09-26 09:27:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ja też całe życie myłem naczynia w zlewozmywaku. Ale aby zachować pewnien
    > komfort mycia woda nie może kapać.
    > Ustawię sobie przepływ 1l/min i sprawdzę jak to leci. Może mam złe
    > wyobrażenie w tej chwili.

    2l na minutę nie 1.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2012-09-26 09:32:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Sep 25, 9:13 pm, "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:
    > I wyobraź sobie że facet najnormalniej w świecie prowadzi notatki zużycia
    > prądu gazu i wody.

    Musi mieć za dużo czasu i/lub nie mieć ciekawszych zajęć w życiu :]
    Chyba że ma takie hobby, spisywanie wszystkiego i liczenie każdego
    grosza, ale wyjątkowo zgadzam się z kurakiem, że jak ktoś śpi na kasie
    i przejmuje się każdym groszem to nie jest to normalne ;)

    L.

  • 45. Data: 2012-09-26 09:47:08
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > 2l na minutę nie 1.

    Nie wiem dlaczego wpisałem 1l. I tak nie miałem czasu, żeby sprawdzić. Może
    w sobotę mi sie uda.

    A tak przy okazji, jaka to bateria?

    pozdrawiam

    mcs

  • 46. Data: 2012-09-26 10:01:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "marsel" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie znam i nie pamiętam tych czasów, ale może 40-50 lat temu producenci
    > pralek też w reklamach podawali zużycie wody z nieba wzięte.

    Wtedy nie było reklam (u nas, bo jak na zachodzie to nie wiem)
    Pamiętam zamaczanie w wannie i później pranie we frani - to zamaczanie na
    pewno brało więcej wody niż późniejsze automaty więc argument dla reklamy by
    się znalazł. Inna sprawa, że w tamtych czasach ceny mediów były nierynkowe
    tylko mocno dotowane, więc mniej opłacało się oszczędzać. A dodatkowo często
    nie było liczników na wodę tylko ryczałt.

    P.S. Tak mi się przypomniało w związku z reklamami pralek: (wklejam więc nie
    wińcie mnie za literki)

    Firma whirlpool chciala zdobyc ukrainski rynek, a w zwiazku z tym ze
    reklama to klucz do sukcesu, amerykanscy specjalisci od reklam
    zaprosili do siebie - aby pokazac jak sie robi reklame zaprosili
    ukrainskich filmowcówich do kina i puscili film. Na pierwszym kadrze
    widac super nowoczesny wierzowiec dalej kamera zaglada do jakiegos
    pokoju - calego bialego w ktorym na srodku stoi
    piekna nowa pralka Whirpool.
    Kolejna scena przedstawia jak do tego pokoju wchodzi wyluzowany
    amerykanin - pieknej budowy ciala - rozbiera sie do naga i ubrania
    wklada do pralki nastepnie do tegoz pokoju wchodzi piekna kobieta,
    ktora rownierz sie rozbiera - nastawiaja program prania i na tej
    pralce fiku miku sobie baraszkuja. Ostania klatka przedstawia napis
    "PRANIE Z WHIRLPOOL TO CZYSTA PRZYJEMNOSC".
    Amerykanie zadowoleni z siebie ze taka fajna reklame mowia do
    Ukraincow teraz Wasza kolej zrobcie reklame na bazie tego ale z
    uwzgkednieniem tradycji waszego kraju. I tak tez sie stalo za
    kilka miesiecy przychodzi zaproszenie dla amerykanskich
    specjalistow na projekcje reklamy do Lwowa:
    Pierwszy kadr przedstawia z lotu ptaka Dniestr i stepy wokól rzeki.
    Nastepnie kamera zbliza sie i u wód Dniestru pokazuje Masze - która
    nachylona z wypieta pupa - kijanka pierze koszule. Nastepny kadr
    pokazuje jadaca sotnie Kozaków brzegiem rzeki.
    Nastepne ujecia pokazuja radosc Kozakow, którzy zobaczyli Masze z
    jej wypieta naga pupcia, nastepne kadry przedstawiaja jak kazdy po
    kolei, razem i na rózne sposoby "bierze" zaskoczona Masze. Ostani
    kadr filmu przedstawia ogromny napis JEBALI, JEBUT I BUDU JEBAT
    PAKU MASZA NIE KUPLIAT PRALNOJE MASZINU WHIRLPOOL"

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 47. Data: 2012-09-26 11:34:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > A tak przy okazji, jaka to bateria?

    To nie bateria to jest ustawione na podgrzewaczu - są dwa pokrętła jedno do
    temperatury a drugie do przepływu. Ustawiłem sobie tak aby mieć 2l / minutę
    (mniej się nie da) i temp odpowiednią do zmywania. Oczywiście do napełniania
    wanny musze zwiększać przepływ.

    W przypadku zasobnika CWU lub CWU z sieci trzeba by użyć baterii
    termostatycznej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2012-09-26 18:25:15
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > tak. Ostatnio w TV byla jakas reklama, ze rocznie zaoszczedze 300 zl
    > (jak se kupie i bede uzywal).
    >
    > Wiec jak to jest? Zmywarke trzeba najpierw kupic a potem uzywac i
    > oszczedzac wode.....Ale zuzywamy prad, wody (troche mniej), srodki
    > do
    > mycia ..... Ma ktos jakies wyliczenia (z sieci) lub wlasne dane
    > poparte praktyka?
    >
    > Przy dzisiejszej tandetnosci produkowanego sprzetu, to taka zmywarka
    > zdazy sie zepus (zejsc) zanim wyjdziemy na swoje.
    >
    > Co wy na to ?
    >
    > ps. nie rozpatrujmy oszczednosci czasu i rak!

    zmywarka indesit jakis topowy model
    program gary - 1,42kWh
    talerze bez wstepnego - 1kWh
    EKO ze wstepnym 0,94 kWh
    do kazdego mycia tabletka 0.30-1zl ( ja licze do 50gr)
    sól 6 zl na 50 pran
    nablyszczacz kosztuje z dyche i starcza na 200-300 pran
    woda jakies 10-15 litrów zimnej

    jeffrey

  • 49. Data: 2012-09-27 13:40:31
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Ergie napisał:

    > 1l płynu do mycia naczyń starcza mi na kilka miesięcy a kosztuje poniżej
    > 10 zł. Do tego dochodzą jakieś gąbeczki - zmieniam jedną sztukę na
    > miesiąc czyli jakiś 1zł. Tak więc jeśli chodzi o chemię to zmywanie
    > ręczne również wychodzi znacznie taniej.

    Jeśli litr płynu starcza ci na kilka miesięcy a gąbeczka na miesiąc to
    można już zakończyć dyskusję, bo albo: myjesz 4 talrze i 4 szklanki
    tygodniowo :) albo po twoim myciu są brudne.
    W twoim przypadku zmywarka nie ma sensu.

    pozdrawiam
    rafał

  • 50. Data: 2012-09-27 14:16:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup

    > Jeśli litr płynu starcza ci na kilka miesięcy a gąbeczka na miesiąc to
    > można już zakończyć dyskusję, bo albo: myjesz 4 talrze i 4 szklanki
    > tygodniowo :) albo po twoim myciu są brudne.

    Teraz to już dochodzisz do absurdów o ile mogę przyjąc argumentację, że ktoś
    nie potrafi zmywać tak by zużyć mniej wody niż zmywarka, albo jego terma nie
    pozwala na tak mały wypływ ciepłej wody, a tyle twierdzenie, że do zmywania
    potrzeba więcej niż 1l płynu na kilka miesięcy to jakaś abstrakcja.

    1l to to bardzo dużo. Niech będzie dla równego rachunku, że starcza na 100
    dni. To znaczy, że każdego dnia masz do dyspozycji 10ml.

    Myjąc w komorze nie widzę powody by wlewać tam 10ml dobrego płynu i nie
    sądzę by ktoś tak robił, ale może się nie znam.
    Myjąc po bieżącą wodą 10ml to będzie jakieś 20-30 porcji płynu na gąbce - do
    czego potrzeba więcej?

    > W twoim przypadku zmywarka nie ma sensu.

    Ależ ma sens! Ideą zmywarki nie jest oszczędzanie energii ani płynów ani też
    dokładne mycie (dlatego w gastronomii używa się innych urządzeń) ale
    oszczędność czasu.

    Mój czas jest wart więcej niż ta dodatkowa woda, prąd i chemia więc
    oczywiście jak już pisałem zmywarkę mieć będę i każdemu polecam. Polemizuję
    tylko z tym, że jakoby przynosi ona jakieś oszczędności.

    Pozdrawiam
    Ergie