  • 1. Data: 2012-09-22 08:46:09
    Temat: kolektory słoneczne w układzie grawidacyjnym
    Od: maniek <m...@o...pl>

    Witam.
    Dwa kolektory płaskie umieszczone na gruncie,rury elastyczne ze stali nierdzewnej
    3/4",długość ich od kolektora do wymiennika ok.7m z czego 5m w pionie.

    Czy taki układ będzie funkcjonował?
    O ile może spaść wydajność w porównaniu z obiegiem wymuszonym?
    Który układ przewodów w kolektorze ma większe opory przepływu cieczy,meandrowy czy
    harfowy?

  • 2. Data: 2012-09-22 12:28:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Czy taki układ będzie funkcjonował?

    Pewnie tak

    >O ile może spaść wydajność w porównaniu z obiegiem wymuszonym?

    W moim przypadku przeplyw w instalacji to 3l/min. Sprobuj obliczyc jakie
    wartosci uzyskasz w proponowanym przypadku. Mysle, ze wydajnosc oczywiscie
    zalezna od warunkow jednak spadnie i to znacznie. 3l/min dla ukladu
    grawitacyjnego to wcale nie tak malo i pytanie, czy wogole mozliwe do
    uzyskania. Jezeli nie, to kolektor bedzie mial zbyt wysoka temp. w stosunku
    do wydajnosci, innymi slowy bedzie mial wieksze straty. Przy pochmurnym
    niebie moze i wcale ten uklad nie ruszy.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2012-09-22 17:15:06
    Od: k...@v...pl

    W dniu sobota, 22 września 2012 08:46:09 UTC+2 użytkownik maniek napisał:
    > Witam.
    >
    > Dwa kolektory płaskie umieszczone na gruncie,rury elastyczne ze stali nierdzewnej
    3/4",

    Ja bym wziął gumowe przewody do gorącej wody.

  • 4. Data: 2012-09-22 19:15:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu sobota, 22 września 2012 08:46:09 UTC+2 użytkownik maniek napisał:
    > Witam.

    > Ja bym wziął gumowe przewody do gorącej wody.

    Ciekawe po co?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2012-09-22 20:09:57
    Od: k...@v...pl

    W dniu sobota, 22 września 2012 19:16:06 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Ciekawe po co?
    >

    > Pozdro.. TK

    Wyobraźni brakuje czy pomyślunku żeby stwierdzić że gumowe będą lepsze?

  • 6. Data: 2012-09-22 22:53:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu sobota, 22 września 2012 19:16:06 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Wyobraźni brakuje czy pomyślunku żeby stwierdzić że gumowe będą lepsze?

    Przywyklem do Twojego specyficznego sposobu prowadzenia dyskusji, oraz
    nieomylnosci wszechwiedzacego, co generalnie mnie grzeje i pozostane
    nieczuly na niby intelektualne zaczepki, ale chetnie dowiem sie czemu gumowe
    beda lepsze?

    TK

  • 7. Data: 2012-09-23 04:13:48
    Od: k...@v...pl

    W dniu sobota, 22 września 2012 22:54:07 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    >
    > nieomylnosci wszechwiedzacego, co generalnie mnie grzeje i pozostane
    >
    > nieczuly na niby intelektualne zaczepki, ale chetnie dowiem sie czemu gumowe

    Jak bym Cie miał wpisanego do dowodu osobistego to bym Ci napisał. Lepsze będą od
    elastycznych nierdzewnych i już. Możesz wierzyć albo nie wierzyć.

  • 8. Data: 2012-09-23 06:37:49
    Od: maniek <m...@o...pl>

    Interesuje mnie jeszcze sterownik który będzie umożliwiał zdalny dostęp oraz obsługę
    sterownika poprzez przeglądarkę ((coś na zasadzie tego
    https://esterownik.pl/remote/462 ).
    Na chwilę obecną jestem zainteresowany zakupem tego
    http://www.hewalex.pl/oferta/zespoly-sterowniczo-pom
    powe/sterownik-g422-p01.html ,ale on nie posiada takiej funkcji

  • 9. Data: 2012-09-23 14:53:38
    Od: k...@v...pl

    W dniu niedziela, 23 września 2012 06:37:50 UTC+2 użytkownik maniek napisał:
> [...]
    http://www.hewalex.pl/oferta/zespoly-sterowniczo-pom
    powe/sterownik-g422-p01.html ,ale on nie posiada takiej funkcji

    Po co Ci taki zaawansowany sterownik? Chyba tylko po to żeby popsuć się co miało. Bez
    względu na to jaki będziesz miał sterownik to i tak więcej nie nagrzeje bo to od
    Słońca zależy. No chyba że chcesz szpanować. Normalnie to pobawisz się nim godzinę i
    potem Ci się nie będzie chciało. Chcesz`instalację grawitacyjną. Znaczy się
    bezobsługową, najprostszą z mozliwych. Ile bozia dała słońca tyle masz. Jedynie warto
    zrobić że jak na jakąś godzinę nie ma w baniaku odpowiedniej dla Ciebie temperatury
    to żeby jakieś dodatkowe źródło ciepła się włączyło bo w zimnej wodzie to się ciężko
    wykąpać, przynajmniej mnie. Jak Tobie by nie przeszkadzało że woda zimna to nawet
    taki włącznik jak napisałem niepotrzebny.

  • 10. Data: 2012-09-23 14:55:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Jak bym Cie miał wpisanego do dowodu osobistego to bym Ci napisał. Lepsze
    >będą od elastycznych nierdzewnych i już. Możesz >wierzyć albo nie wierzyć.

    Nie beda lepsze, ani od nierdzewki, ani od miekkiej miedzi. Pasuje?

    Pozdro.. TK