  • 1. Data: 2012-09-21 16:59:26
    Temat: podbitka na scianie szczytowej - do czego przyłapać?
    Od: "d...@d...pl" <r...@g...com>

    Witam

    fachowiec od podbitki nie wie do czego ją przyłapać bo podobno szczyty sa zle
    zrobione, wyglada to tak:

    http://imageshack.us/photo/my-images/43/dsc0123rc.jp
    g/

    jego pomyslem było podmurowanie ściany do góry tak żeby przybyć tam listwę

    czy nie ma jakiś wieszaków na podbitki itp zeby ten problem rozwiązać? bo za chwilę
    usłyszę ze "to bedzei z metra biezacego ....."

    prosze o pomoc, bo rece opadają

    pozdr
    rt

  • 2. Data: 2012-09-21 17:23:57
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "d...@d...pl" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości news:d8f83874-c094-4d53-b4d8-3c2269559a4f@googlegrou
    ps.com...
    >fachowiec od podbitki nie wie do czego ją przyłapać bo podobno szczyty sa
    >zle zrobione, wyglada to tak:

    Robi się stelaż z łat drewnianych. Łata idzie równolegle do krokwii i do tej
    łaty jest przymocowana podbitka. Drugi koniec listwy podbitki łapie się do
    krokwii (wsuwa pod blachę).

    Jednak przed podbitką trzeba najpierw dać styropian na ścianę.

  • 3. Data: 2012-09-21 18:18:05
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    widzisz to jest jasna sprawa - tylko fachura nie widzi sposobu zeby przyłapać u mnie
    - spojrz na linka

    pytanie czy nie ma wieszaków itp zeby to zamocować?

  • 4. Data: 2012-09-24 16:23:51
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 21 września 2012 16:59:27 UTC+2 użytkownik d...@d...pl
    napisał:
    > Witam
    >
    > fachowiec od podbitki nie wie do czego ją przyłapać bo podobno szczyty sa zle
> [...]

    Rozumiem ze ta podbitka to po ociepleniu bedzie robiona?

    bajcik

  • 5. Data: 2012-09-25 01:23:50
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    ps.com...
    d...@d...pl napisał:
> [...]
    >
    > http://imageshack.us/photo/my-images/43/dsc0123rc.jp
    g/

    >Rozumiem ze ta podbitka to po ociepleniu bedzie robiona?

    Te szczyty są do odpiłowania o 20-25 cm i nie tylko w tym miejscu co widać w
    tej jaskółce ale i pewnie po bokach domu.

  • 6. Data: 2012-09-27 10:50:23
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.09.2012 01:23, kiki pisze:

    > Te szczyty są do odpiłowania o 20-25 cm i nie tylko w tym miejscu co
    > widać w tej jaskółce ale i pewnie po bokach domu.

    A mi się właśnie wydaje że szczyty ma dobrze zrobione(chociaż kiepsko
    widać z tej odległości), nie są dociągnięte do dachu i tym samym pojawił
    się problem do czego przykręcić listwę. Jak by miał szczyty do samego
    dachu to listwę by przykręcili do ściany i "było by git".

  • 7. Data: 2012-09-27 14:35:01
    Od: "Rafał" <elkacper(USUNTO)@interia.eu>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się problem do czego przykręcić listwę. Jak by miał szczyty do samego
    > dachu to listwę by przykręcili do ściany i "było by git".

    Ja mam podobnie tez mnie kurzyło że nie dojechałem murem wyżej ale powtem
    fajnie wyszło z ociepleniem
    a przy okazji membrana leżąc na murze przecierałaby się, a tak wisi nad
    wełną.

    Ja mam 2 rozwiązania:

    1. Obić krótkimi listwami ozdobnymi ścianę szczytową od górnego końca na
    jakieś 50cm (listwy w pionie do ściany)
    potem do listem wzdłuż jakąś prowadzącą. Potem do tej listyw i ostatniej
    krokwi tez wystającej za dach normalną podbitkę.

    2. do muru od góry (w tych zębach pustakowych) jakieś profile ocynk
    wystające poza ścianę szczytową na zewnątrz.
    Potem do tych wystających profili listwę wzdłuż i do niej oraz ostatniej
    krokwi normalnie podbitkę.

    U mnie chyba rozwiązanie 1. bo mam juz membranę dach ocieplenie i pokrycie
    więc montaż czegokolwiek od góry ściany szczytowej
    utrudniony, żeby nie powiedzieć że odpada.

    Rafał