  • 1. Data: 2012-09-21 15:09:29
    Temat: Podjazd
    Od: Melwinek <p...@g...com>

    Gmina robiła chodniki oraz podjazdy do bram.
    Dzisiaj zamówiłem 12t żwiru i podjazd do remontu.
    Czy są jakieś normy mówiące o wytrzymałości jaką powinien mieć taki podjazd przy domu
    jednorodzinnym ?

  • 2. Data: 2012-09-21 15:51:13
    Temat: Re: Podjazd
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Melwinek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Gmina robiła chodniki oraz podjazdy do bram.
    >Dzisiaj zamówiłem 12t żwiru i podjazd do remontu.
    >Czy są jakieś normy mówiące o wytrzymałości jaką powinien mieć taki podjazd
    >przy domu jednorodzinnym ?

    Mamy pojebane prawo.
    Niestety ale do tegego wymagany jest projekt i pozwolenie ba budowę. To że
    gmina coś zrobiła w pasie drogowym i nawet bez twojej wiedzy sypnęła ci
    żwirem nie upoważnia cię do dosypywania samemu żwiru a już wogóle układania
    kostki lub innych nawierzchni.
    Każde takie traktowane jest jako samowola budowlana. Pamiętaj, pas drogowy
    może znajdować się nawet na twoim gruncie i z urzednikiem nie wygrasz.

    Marek

  • 3. Data: 2012-09-21 16:09:16
    Od: Melwinek <p...@g...com>

    W dniu piątek, 21 września 2012 15:51:21 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
> [...]
    > Każde takie traktowane jest jako samowola budowlana. Pamiętaj, pas drogowy
    > może znajdować się nawet na twoim gruncie i z urzednikiem nie wygrasz.

    Nie zrozumiałeś, ja przywiozłem sobie żwir na swoją posesję, chcę poprawić płot.
    Wywrotka tylko przejechała przez ten ich podjazd do mojej bramy.

  • 4. Data: 2012-09-21 16:16:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Każde takie traktowane jest jako samowola budowlana. Pamiętaj, pas drogowy
    > może znajdować się nawet na twoim gruncie i z urzednikiem nie wygrasz.

    Pytającemu chyba chodzi o to, że transport żwiru zniszczył podjazd zrobiony
    przez gminę i kto za to odpowiada. A żwir nie na podjazd tylko do czegoś
    innego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2012-09-21 17:17:06
    Od: Melwinek <p...@g...com>

    W dniu piątek, 21 września 2012 16:16:38 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Pytającemu chyba chodzi o to, że transport żwiru zniszczył podjazd zrobiony
    > przez gminę i kto za to odpowiada. A żwir nie na podjazd tylko do czegoś
    > innego.

    Dokładnie o to właśnie chodzi

  • 6. Data: 2012-09-21 22:41:43
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    U mnie akurat budowa chodnika zeszła się w czasie z transportem betonu,
    pustaków. Ekipę "miejską" uprzedziłem o tym "teście" i zrobili dośc
    porządnie. A do autora - spróbuj porozmawiać o problemie (reklamacji) ze
    swoim radnym. On będzie wiedział kto w gminie się tym zajmuje i co z tym
    dalej robić.

  • 7. Data: 2012-09-22 00:23:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Melwinek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Dokładnie o to właśnie chodzi

    Na pewno jest jakaś norma albo rozporządzenie to regulujące - albo nawet
    kilka - bo w projekcie wjazdu miałem sporo odnośników do przepisów prawnych
    zgodnie z którymi ten zjazd został zaprojektowany. Niestety nie mam go pod
    ręką.

    Wydaje mi się, że ktoś odwalił niezłą fuszerkę na budowie tego podjazdu, bo
    takie obciążenie jak podajesz to jest nic. Gruszka z betonem waży dwa razy
    więcej a u mnie stawała na chodniku i nic się nie działo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-09-24 08:44:13
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Melwinek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Nie zrozumiałeś, ja przywiozłem sobie żwir na swoją posesję, chcę poprawić
    >płot. Wywrotka tylko przejechała przez ten ich podjazd >do mojej bramy.

    OK. Nie zrozumiałem.