  • 21. Data: 2011-11-22 10:06:48
    Temat: Re: zuzycie energii pompy ciepla
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Z moja niewielka wezownica nie da sie niestety nagrzac wiecej sama
    > pompa. Ale te 46st jest w calutkim buforze - od dolu do gory.
    > Spokojnie wystarcza na caly dzien - o 13 jeszcze wlacza sie
    > dogrzewanie na 20-30 minut (po porannych kapielach temp. spada do
    > 38-39stC), jak widac wychodzenie w II taryfe jest narazie w niewielkim
    > procencie - a caly czas pracuje nad ustawieniami :) Cyrkulacja sporo
    > ciepla z baniaka CWU wyciaga. Wszystko widze na wykresach ;)

    3 obieg wody masz cieplej? jesli tak kiedy go wlaczasz czy nie wyziebia ci
    szybko bojlera, jesli nie masz 3 obiegu to czy
    duzo wody nie zchodzi ci zimnej zanim dotrze ta ciepla? 46stopni to nie za
    duzo.

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2011-11-22 11:21:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Lis, 09:32, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Pamiętam jak ze dwa lata temu pisałeś że poniżej 1000zł grzanie PC Ciebie
    > wyniesie. Ale życie weryfikuje plany;))

    Szczerze to nie pamietam zebym tak pisal (ale pamiec mam autentycznie
    slaba :) Jezeli tak pisalem to rzeczywiscie teraz sie poprawiam i
    weryfikuje do 1,5k pln. Jezeli piszemy o samym CO :) Do tego CWU caly
    rok z 500 wyjdzie, bo to glownie ona poki co wchodzi w drozsza taryfe.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2011-11-22 11:22:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Lis, 11:06, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    > szybko bojlera, jesli nie masz 3 obiegu to czy
    > duzo wody nie zchodzi ci zimnej zanim dotrze ta ciepla? 46stopni to nie za

    Mam cyrkulacje i wlaczam 4 razy w ciagu doby na 30 min o ustalonych
    porach.

    46st to juz goraca woda ktora parzy - wystarczy na dwie duze wanny lub
    cztery napelnione do polowy wiec spoko - pamietaj ze ja jej mam
    300l :) Temperatura na gorze zawsze jest wysoka, nie usrednia sie z
    wpadajaca zimna od dolu.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 24. Data: 2011-11-22 11:58:01
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > cztery napelnione do polowy wiec spoko - pamietaj ze ja jej mam
    > 300l :) Temperatura na gorze zawsze jest wysoka, nie usrednia sie z

    A jaki masz zasobnik? Biawar megasolar 300 ma pojemnosc ok. 200l :)

    --
    Bartek

  • 25. Data: 2011-11-22 13:42:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Lis, 12:58, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > A jaki masz zasobnik? Biawar megasolar 300 ma pojemnosc ok. 200l :)

    Blomberg / beko, HLB300 Twin. Wedlug dokumentacji ma 300l
    pojemnosci :)

    Biawar megasolar 300 w dokumentacji tez pisze 300:

    https://www.budkompleks.com/wymienniki/pionowe/wymie
    nnik-pionowy-c-w-u-biawar-mega-solar-w-e-300-82-z-dw
    oma-wezownicami-300l.html

    "Pojemność rzeczywista podgrzewacza 300 litry"

    Klamia? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2011-11-22 14:28:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 21 Lis, 20:16, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > I lansowany jeszcze w tamtym roku mit o grzaniu w drugiej taryfie legl w
    > gruzach. Na nic zdala sie podlogowka i bufor 1000L.

    Poniewaz sie troche nudze, a nie chcialo mi sie wierzyc ze pisalem o
    grzaniu pompa ciepla w 100% taniej taryfie, to pogrzebalem w sieci i
    odnalazlem ten watek z 2009 - to chyba o niego chodzilo, prosze
    bardzo:

    http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/bro
    wse_thread/thread/434f0a50d9d87b82/c57c9d95dc726efb

    Fragmenty moich postow:

    "Podales prad w niekorzystnej taryfie.. Z buforem 1000l moge ogrzewac
    dom w 100% pradem w taniej taryfie, u mnie tania taryfa to dokladnie
    0,2577 + przesyl 0,0389 = 0,2966 pln / kWh. "

    "Takze jak widzisz - LPG i olej wychodzi znacznie drozej od pradu, a
    zeby grzac pradem wystarczy wydac 1k pln na piec 12kW + 2k pln na
    bufor 1000l = inwestycja 3k pln. Znajdziesz za tyle piec olejowy /
    gazowy + zbiorniki na to ? :) "

    Przy okazji troche sie obsmialem z postow marko1a, ze przypomne:

    >">Wspolczesne pompy daja 55st C na CWU - czy to malo? No nie wiem - 45st
    >Kt re? Jak du e i jakiej mocy? I najwa niejsze: Za ile?

    Coz - moja daje 52stC na wyjsciu, bo tak jest ustawiona, bierze przy
    tym 3,3kW czyli pracuje z COPem 2,7 :-)

    Dalej:

    >Czy ma olej w g owie czy nie i tak go skroi na 30-40 tysi cy a o 45C w
    >zbiorniku z PC w domku na dzia ce zapomnij.
    >Wiesz jak ogromny musi by wymiennik aby z paru stopni C gruntu uzyska 45C? "

    Obsmialem sie jak nigdy bo moj wymiennik jest standardowy (500mb), a w
    baniaku widze wlasnie temp. 46stC na gorze ;-)

    Potem jeszcze pisal ze taka pompa musi miec silnik 5-6kW zeby dawac
    tyle stC i ze lepiej zamiast gruntowej pompy zainwestowac 20k pln w
    solary :-) :-) I ze 12-15kW w malym domku to minimum zeby nie
    zmarznac. Tiaaaaa moj kumpel ma pompe 8kW i nie zmarzl ;) I ze pompa
    jest glooosna! Moja chodzi ciszej niz lodowka - jak w kotlowni
    rozmawiaja dwie osoby to nie wiadomo czy pompa dziala czy nie - trzeba
    sie na chwile uciszyc :) Za to pochwalil rekuperator! Zupelna
    odwrotnosc kogucika ale oboje nie umieja liczyc :)

    Potem watek schodzi wlasnie na akumulacje podlogowki i dalej pisze:

    > Czy bufor 1000l wystarczy Ci na długo?? ile bedzie czasu dawać ciepło
    > instalacja nagrzewana ta iloscią w mrozne dni?

    1000l zagrzane do 95st to (liczac spadek temp. do 25stC) ok. 81kWh. W
    najwieksze mrozy (-22st obliczeniowe) moj domek potrzebuje 9kW czyli
    wystarczy to na 9h. A pamietajmy ze mamy w miedzyczasie jeszcze tanie
    13-15 :)

    > Kto wie, gdyby tak pieknie
    > bylo z tym pradem to przy nizszych bezspornie cenach pieców -grzałkach Naród
    > umiejacy policzyć szybko by sie przerzucił na tańsze żrodło. Ja też
    > zresztą...

    A ze niby to sie nie nikt nie przerzuca?
    http://forum.muratordom.pl/ogrzewajacy-elektrycznosc
    ia-wystap,t14712.htm
    Nie jeden ma ogrzewanie tylko pradem w nowym domku i zyje :)

    No i watek sie konczy - takze czuje sie usprawiedliwiony ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2011-11-22 14:33:43
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    35g2000yqf.googlegroups.com...

    >Poniewaz sie troche nudze, a nie chcialo mi sie wierzyc ze pisalem o
    >grzaniu pompa ciepla w 100% taniej taryfie,

    >Fragmenty moich postow:

    No właśnie:

    >"Podales prad w niekorzystnej taryfie.. Z buforem 1000l moge ogrzewac
    >dom w 100% pradem w taniej taryfie, ..."

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 28. Data: 2011-11-22 15:41:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Lis, 15:33, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > No w a nie:

    Ale to jest mowa o pradzie. Nastepny akapit:

[...]

    Nie bylo mowy o PC :) Nie wydaje mi sie tez zebym pisal o kosztach PC
    na poziomie 1 tys pln jezeli mialem wyliczone OZC na 16 tys kWh (o
    czym tam tez wspominam) bo nawet przy COPie 3,5 i 100% taniej taryfie
    i tam tez podanych kosztach (0,28 pln / 1kWh - obecnie 0,32 pln /
    1kWh) wyszloby ok 1300 pln :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 29. Data: 2011-11-22 17:22:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >A to bylo na pewno apropo pompy ciepla czy nie aby pradu ? Bo pradem
    >grzac w 100% taniej taryfie nie ma najmniejszego problemu. Z PC jest
    >problem bo jest liczona na styk, ani troche nie przewymiarowana. Wiec
    >z zasady jak przywali -20stC przez pare dni to bedzie chodzic 24/h.

    Pompy, pompy. Liczylismy nawet czy pompa wydoli na grzanie CWU i pologowki
    na nastepny dzien. Wg. Was mialo to starczyc.

    >No widzisz - jest zupelnie odwrotnie, reakcja podlogowki trwa u mnie
    >minimum kilka godzin. Kolega ma proste sterowanie pokojowe i ma
    >ustawiona temperature "w nocy" 22,75 i w dzien 22,25. Z takimi
    >ustawieniami pompa chodzila 65% w taniej taryfie. Jak widzisz takie
    >wahania to nic - watpie zebys byl je wogole w stanie odczuc :)

    U mnie sie daje. Rozgrzewanie trwa pare godzin to fakt, ale po nocy, kiedy
    dobieralem krzywa spokojnie temp. wzrastala o 2C.

    >Czemu w lutym akurat ? Czemu mialby byc COP inny ? :) Wszystko zalezy
    >od temperatur dolnego zrodla, raczej nikomu z poziomym wymiennikiem
    >ponizej 2-3stC na wejsciu nie spada. Wtedy COP spadnie o jakies 0,2.

    No to zmierz temp. wody z wodociagu latem i zima.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2011-11-22 18:53:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Lis, 18:22, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > No to zmierz temp. wody z wodociagu latem i zima.

    Teraz na wejsciu mam 8 stC. Na koniec sezonu nie powinno spasc ponizej
    2stC (z obserwacji kilku osob z podobnymi kolektorami). Czyli roznica
    6stC. To tyle samo co roznica 6stC na GZ, czyli miedzy grzaniem do 32,
    a do 38stC. Pompa bierze wtedy jakies 0,1kWh wiecej. COP spadnie z 4
    do 3,8 przez to :) Ja mam dodatkowo DZ sporo przewymiarowany - 550mb w
    glinie, gdzie mozna przyjac spokojnie 30W/mb czyli wystarczyloby w
    teorii nawet i 200-250mb :)
    pozdr.

    --
    Adam